Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Hughes And Kettner Matrix combo 100

    Heey,
    Ik vraag me af of jullie ervaring hebben met de Hughes and Kettner matrix, want ik wil hem misschien gaan kopen. En wat zou mijn 2 oude Marshall valvestate vs15r kunnen opbrengen.

    mvg

    Ruurd de Vries
    Gitaren:
    Ibanez Artcore AK-95
    Ibanez GRX140
    Ibanez AEG10

    Versterkers:
    Hughes and Kettner Matrix 100 combo
    Ibanez Troubadour

    Pedalen:
    CryBaby nog wat
    (Boss DS-2)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruurdtje
    Heey,
    Ik vraag me af of jullie ervaring hebben met de Hughes and Kettner matrix, want ik wil hem misschien gaan kopen. En wat zou mijn 2 oude Marshall valvestate vs15r kunnen opbrengen.

    mvg

    Ruurd de Vries
    Wow, goeie keus hoor. Een flinke 'step-up' van je Valvestate (uit die serie is de VS65 ook errug ok trouwens).

    Voordeel van de Matrix is wel die ingebouwde effecten, je hebt 't voordeel van modelling, maar dan met H&K sounds..
    En H&K klinkt zeer goed !

    Op de Messe heb ik de Switchblade getest, een Matrix-met-buizen (...naja, bijna dan..) en wat ik weet van H&K, zal 't behoorlijk in orde zijn...

    Het blijft toch een beetje ondergewaardeerd t.o.v. Line6 en de rest, zeker in deze prijsklasse...
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  3. #3

    Standaard

    Maar line 6 is teveel op effecten waarmeer de clean en dis er wat te slecht overkomen aan mij. En ik heb niet heel veel geld en ik kan deze voor 395 euro's halen dus zal dit een goede koop zijn. En wat zow ik ongeveer voor mijn oude versterker kunnen krijgen.
    Gitaren:
    Ibanez Artcore AK-95
    Ibanez GRX140
    Ibanez AEG10

    Versterkers:
    Hughes and Kettner Matrix 100 combo
    Ibanez Troubadour

    Pedalen:
    CryBaby nog wat
    (Boss DS-2)

  4. #4

    Standaard

    Nog effe een vraagje je kunt op de matrix combo ook nog een exta speaker aansluiten maar hoe zit dan met 8ohm enzo snap het niet helemaal
    Laatst gewijzigd door ruurdtje; 17 april 2006 om 15:53
    Gitaren:
    Ibanez Artcore AK-95
    Ibanez GRX140
    Ibanez AEG10

    Versterkers:
    Hughes and Kettner Matrix 100 combo
    Ibanez Troubadour

    Pedalen:
    CryBaby nog wat
    (Boss DS-2)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruurdtje
    Nog effe een vraagje je kunt op de matrix combo ook nog een exta speaker aansluiten maar hoe zit dan met 8ohm enzo snap het niet helemaal
    je kan die extra speaker volgens mij niet gebruiken om je fx 'stereo' te maken als je dat bedoelt...


    de interne speaker is als het goed is aangesloten op de 'internal speaker'-aansluiting: deze zijn meestal ook 8ohm..

    een extra speaker (met de zgn. zelfde impedantie van 8 ohm) kun je vervolgens op die éxtra aansluiting aansluiten...
    impedantie is de weerstand die de speaker heeft als er stroom doorheen loopt (= aangesloten is)

    gangbare waarden zijn 4, 8 en 16 (meestal 8 ) ohm..
    Dit kan helpen: Dr Decebel en dan 'speaker wiring diagrams'

    zoals je ziet kun je kiezen uit kasten met 1, 2 of 4 speakers (meer kán ook..)

    kast met:
    1x 8 ohm speaker = 8 ohm impedantie (bijv. 1x12 kastjes)
    2x 8 ohm speakers 'in serie' = achter elkaar qua stroom/signaal/kabels
    = 16 ohm
    (R = 2x8 )

    2x 8 ohm speakers 'parallel' = 'naast mekaar'qua stroom e.d.
    = 4 ohm
    (1/8 + 1/8 = 1/4) oftewel:
    (1/R = 1/R1 + 1/R2 + 1/R3 ..etc)

    enzovoorts...

    op de speakeringangen van die extra speakers staat meestal aangegeven: 4 ohm, 8 ohm etc.

    2x12 of 4x12 kasten hebben vaak 1 ingang die ook 'stereo' mogelijk maakt: i.p.v één 4x12 kast gebruik je'm dan als TWEE 2x12 kastjes... (en is de impedantie vaak ook anders...)
    Laatst gewijzigd door Nitefly7; 17 april 2006 om 17:02
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  6. #6

    Standaard

    dus als ik wil kan ik er ook nog een kastje erbij aansluiten een 2x12 of 4x12 en blijft de interne nog altijd aan of schakeld hij zichzelf uit
    Gitaren:
    Ibanez Artcore AK-95
    Ibanez GRX140
    Ibanez AEG10

    Versterkers:
    Hughes and Kettner Matrix 100 combo
    Ibanez Troubadour

    Pedalen:
    CryBaby nog wat
    (Boss DS-2)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    ja, dan kan..
    afhankelijk of je de interne aangesloten laat, is die in gebruik of niet..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  8. #8

    Standaard

    ja dat wel. Ik denk dat ik misschien hem volgende week ga halen en dan mijn marshall probeer te verpatsen.
    Gitaren:
    Ibanez Artcore AK-95
    Ibanez GRX140
    Ibanez AEG10

    Versterkers:
    Hughes and Kettner Matrix 100 combo
    Ibanez Troubadour

    Pedalen:
    CryBaby nog wat
    (Boss DS-2)

  9. #9

    Standaard

    hughes and kettner is de moeite waard om te kopen. heb nog niet slecht mee gevaren.
    ok ok, het is mss een transistorbak maar klinkt wel degelijk als een buizen, reageert (lichtjes ) op je dynamics, en een FX is aanwezig.
    KOPEN, hij wordt overal gewoon onderschat.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jointje
    hughes and kettner is de moeite waard om te kopen. heb nog niet slecht mee gevaren.
    ok ok, het is mss een transistorbak maar klinkt wel degelijk als een buizen, reageert (lichtjes ) op je dynamics, en een FX is aanwezig.
    KOPEN, hij wordt overal gewoon onderschat.
    kerel je bumpt een topic van een jaar oud, de TS heeft wss al lang een nieuwe gekocht
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top