Yuwwwwww, greetings,

IK ben Pe uit Peer (B), ik hang hier al een tijdje rond en heb me erg geamuseerd en goede hulp gehad, daarom dacht ik, stel je even voor.

Ik ben 27, leuk huisje, leuke vriendin, leuke baan en ik ben verslingerd aan gitaarspelen, het begon rond mijn 14e, altijd in bandjes gezeten maar er nooit
echt geraakt, wel altijd veeel lol gehad.
Ik luister en speel dus voornamelijk black/death/extreme metal maar in mijn muziekkast vind je vanalles, van The Doors, Arno, van Jazz tot Blues tot
Portishead, tot techno, vanalles dus maar vooral veel Metal.

Gear:
versterkers : Groove tubes soul'o 45
: Groove tubes dual 75 eindtrap
Pre- amps : Reussenzehn Blackface (Pas nieuw)
: Rocktron pro-gap (gaat stof vangen)
gitaren : B.C. Rich Warlock NJ
: Jackson Stealth EX Professional emg81/s/s
effecten : Boss Metal-zone en Boss delay dd3
snaren : Ernie Ball regular slinky 10-46
kabels : Excalibur

Ik speel dus voornamelijk metal maar thuis speel ik ook graag een beetje blues
om te leren soleren, ik ben hier nog niet echt goed in maar het begint toch,
Ik zet bijvoorbeeld Get it on van T-Rex op met guitar-pro, zet de zang stil en
dan kan ik me vreselijk amuseren met een paar toonladders, op mijn gemak,
ik wil eerst fatsoenlijk ritmische en melodieuze solos leren spelen voor ik aan dat snelle metal sweepgedoe begin , eerst de basis, dan het snelle gedoe voor mij.
Mijn filosofie voor een goed geluid is: eerst zorgen dat je gitaar clean goed klinkt en begin dan met de rest van de effecten naar keuze, ik ben altijd tevreden geweest met de metal-zone, lekker in te stellen vind ik
De dd-3 gebruik ik voor mijn soloprobeersels k ga in de toekomst ook nog een
cleane booster kopen of maken, alleen voor het volume een beetje op te krikken, voor de rest mag er niets veranderen.

Ik speel ook in de metal band: Nidhogg Ivaldir, al een jaar ongeveer, een zeer leuk project met zeer leuke mensen, goeie metal met melodische stukken en onverwachte wendingen en vooral een goeie sfeer, alleen zoeken we een nog een goeie drummer, zie ook in dit forum bij "gezocht", daar staat het verhaal iets beter uitgelegd.

Dat was het zo ongeveer, als jullie nog iets willen weten of zo, dan hoor ik het wel,

Greetings, Peeke001