Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Texas Special HELP

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2006
    Locatie
    Odijk
    Berichten
    165

    Standaard Texas Special HELP

    Hoi,

    Nieuw en meteen maar een eerste vraag gepost. Ik heb een setje Texas Specials gemonteerd op een Strat. Nu klinkt hen nekelement alsof het uit-fase is geschakeld: heel erg iel dus. Ook als ik een leadkanaal gebruik (flink overstuurd dus) lijkt de oversturing verdwenen als ik het nek element inschakel. Is dit normaal voor deze elementen? Of is een nekelement taboe ;-)

    Groet,
    P-Five

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2001
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    514

    Standaard

    een Tx special iel? klinkt alsof u 2 draadjes moet omdraaien (staat gewoon in tegenfase...)
    (\_/)
    (O.o)
    (> <)
    We monorail conductors are a crazy breed.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2006
    Locatie
    Odijk
    Berichten
    165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmcm
    een Tx special iel? klinkt alsof u 2 draadjes moet omdraaien (staat gewoon in tegenfase...)
    Neen, dat is het niet. Net opnieuw gesoldeerd... geen verschil. Het nekelement mist gewoon veel "laag". Verder kloppen alle aansluitingen. Wat moet er met een element gebeuren waardoor het zijn "Laag" verliest?
    Laatst gewijzigd door P-Five; 16 april 2006 om 16:56

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2006
    Locatie
    Odijk
    Berichten
    165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door P-Five
    Neen, dat is het niet. Net opnieuw gesoldeerd... geen verschil. Het nekelement mist gewoon veel "laag". Verder kloppen alle aansluitingen. Wat moet er met een element gebeuren waardoor het zijn "Laag" verliest?
    ff doorgemeten: nekelement meet 0.000 ohm ;-( De overige twee 6.5 en 6.8 dus ik weet niet of dit wel texas specials zijn... Bovendien is er door de vorige eigenaar zoveel aan gesoldeerd dat ik beter af ben als ik de boel opnieuw opbouw.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top