Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 27 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 265
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Minda
    Helaas kan de copy-shop hier in Tiel geen AutoCAD tekeningen aan, ik had wel de boel klein kunnen uitprinten en verschalen op een kopieermachine. Eigenlijk was het idee de tekening full-size uit te laten printen bij een bedrijf in de buurt, maar die waren op Goede Vrijdag dicht en ik wilde echt dit weekend al het één en ander doen. Vandaar.
    je kan in autocad ook printen als PDF, of als EPS en dan in fotosoep naar n JPG, dat kunnen ze vast wel aan

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    896

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swan
    je kan in autocad ook printen als PDF, of als EPS en dan in fotosoep naar n JPG, dat kunnen ze vast wel aan
    Alle Copyshops waar ik tot nu toe ben geweest kunnen PDF en EPS aan. Ze hebben daar minimaal Acrobat reader, maar meestal ook wel de Adobe suite. Dus je hoeft het niet zelf nog om te zetten.
    Joost

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2005
    Berichten
    736

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Minda
    Ik had nog een topje voor gevlamt esdoorn liggen, en de Arnhemse fijnhouthandel voorzag mij voor een zacht prijsje van een stuk essen voor de hals en een stuk mahonie voor de body.
    Essen voor de hals? kan dat? Bedoel je niet esdoorn?
    Maar iig ziet het er erg strak uit hugo.
    Dirk
    Klik op de plaatjes om ze te vergroten.

    Kijk ook eens op mijn zelfbouw website.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Oeps, inderdaad, esdoorn. Is ook meteen ge-edit in de eerste post, dank je.

    Hugo

  5. #15

    Standaard

    ziet er hip uit!
    mag ik weten wat het "zachte prijsje" was?
    en kan je misschien die tekening ook posten?
    Ajuus...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    'Tuurlijk mag je dat weten. Voor € 60,- had ik de body en nek stukken. Het topje had ik al, kostte origineel rond de € 100,- maar ik heb het voor een paar tientjes van e-bay geplukt.

    De tekening kan ik je mailen, maar die is niet echt compleet want ik teken en bouw tegelijk. Maar hier vind je de tekeningen die ik als basis gebruikt heb, kan je eindeloos mee stoeien. Ik heb de PRS hollowbody tekening gebruikt, en ik zet er een reverse Tele headstock op. Ik hou niet van headstocks, dus doe ik ze zo minimalistisch mogelijk.

    Cheers,

    Hugo

  7. #17

    Standaard

    hmmm goedkoop voor wat je krijgt maar ik vind het nog steeds duur (ik heb zelf 2 gratis vuren planken gebruikt voor mn body)

    kun je die mailen als jpeg/pdf of whatever want mijn dwg programma doet het raar genoeg niet meer. thanks
    Ajuus...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 februari 2004
    Berichten
    1.413

    Standaard

    Wow ziet er onzettend goed uit, ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

    Maar ik had zelf nog een vraagje: is het mogelijk om die DWG bestanden uit te printen of moet je het echt op de manier doen zoals jij dat deed? (sorry als dit een domme vraag is, ik ben best wel een n00b als het om zelfbouw gaat)

    EDIT: laat maar ik heb de functie al gevonden! Dom.... *moet volgende keer beter zoeken voordat hij vragen gaat stellen*
    Laatst gewijzigd door THW; 17 april 2006 om 13:04
    Handtekeningen zijn voor mietjes... net als broeken

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rw
    hmmm goedkoop voor wat je krijgt maar ik vind het nog steeds duur (ik heb zelf 2 gratis vuren planken gebruikt voor mn body)

    kun je die mailen als jpeg/pdf of whatever want mijn dwg programma doet het raar genoeg niet meer. thanks
    Vuren? Is dat niet erg zacht? Buigzaam? Mij werd het zeer af geraden. Hoe is het resultaat? Ik zal eens kijken of ik een redelijke kwaliteit JPG of PDF kan maken van het CAD file. Mocht het lukken dan PM ik je wel. Overigens kan je op de tekeningensite die ik hierboven postte een CAD programmaatje downloaden dat DWG's en DXF's leest. Niet zelf geprobeerd, overigens, maar misschien iets voor jou.

    Cheers,

    Hugo

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Hallo Minda,

    Ziet er allemaal goed uit!!! Ik ben zelf ook bezig met tekeningen en mallen voor een PRS-achtige. Eigenlijk gewoon een PRS kopie!
    Misschien moet je eens op deze site kijken:

    www.guitaristjeffmiller.com

    Hij heeft een paar PRS-achtige met variac gemaakt. Leuke site en bij de afdeling Guitars kun je de foto's van z'n gitaren bekijken, ook van tijdens de bouw. Bij de PRS-kopieen kun je misschien voor je eigen bouw nog wat ideeen opdoen!!

    groeten,

    Branko

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top