Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 27 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 265
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    121

    Standaard

    Ik ben erg benieuw naar het eindresultaat, welke lak je hebt gekozen en ten slotte ook belankrijk: de klank...

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Minda.. je hebt PM
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    dat weet ik, daar krijg je vanzelf melding van. Je hebt een PM terug, maar het antwoordt staat ook hier.

    Overigens vordert de hals redelijk, maar ik werk nu voorzichtig en dus langzaam. Waarschijnlijk voor het weekend de volgende update!

    Groeten,
    Eindelijk een beetje lente!

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Minda
    dat weet ik, daar krijg je vanzelf melding van. Je hebt een PM terug, maar het antwoordt staat ook hier.

    Overigens vordert de hals redelijk, maar ik werk nu voorzichtig en dus langzaam. Waarschijnlijk voor het weekend de volgende update!

    Groeten,
    Ja ik heb dat gezien.. maar ik snap helaas niet precies hoe het werkt en hoe je het met een raster afgebeeld krijgt.. welk programma hebje ervoor gebruikt?

    Alvast bedankt!

    Nick
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Ik gebruik AutoCAD, maar da's een redelijk ingewikkeld programma. Ik heb een licentie via mijn werk. Ik ken het programma dat op die site bijgeleverd wordt niet, kan je van daar uit niet naar PDF printen of zo? Dan kan je de boel uit laten printen schaal 1:1 bij de betere kopieshop. Ik zal even kijken of een PDF vanuit AutoCAD lukt, zo ja dan post ik hem wel. Geen idee hoe het dan met verschalen zit, overigens. Een raster toevoegen lukt dan al helemaal niet, maar als je hem fullsize kan printen kan je gewoon overtrekken, nog makkelijker.

    [EDIT]Voilà, in PDF. Maar hij is niet compleet, en mijne wijkt op diverse punten toch een beetje af.[/EDIT]
    Laatst gewijzigd door Minda; 20 juni 2006 om 18:56
    Eindelijk een beetje lente!

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Danku.. dat helpt al weer
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Party

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nickname
    Danku.. dat helpt al weer
    Hallo Nick(name)

    Ik heb eventueel de te template thuis klaar liggen voor m'n eigen PRS kopie, ik kan zo een kopietje voor je frezen in 6mm MDF. Ik heb 'm gemaakt van de tekening die ik je heb gemaild. Ook heb ik de hals met PRS headstock voor je, alleen heb ik 'm uitgewerkt met een 25,5 inch scale en 70-ties stra breedte maten (ben een beetje een stratman)


    Hoi Minda,

    Ik vind het een heel mooi project waar je mee bezig bent. Ziet er onwijs netjes en goed uit. Ik ben benieuwd naar het eindresultraat. Ik ben zelf bijna klaar met m'n plannen om ook met een PRS te beginnen (zie boven!). Wat voor Pickups ga je erin doen? En wat voor brug?

    groetjes Branko

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Als pickups heb ik gekozen voor FAT PAF's van Guitar Fetish. Niet duur en ik heb er lovende critieken over gelezen (niet alleen op hun site). Als brug gebruik ik een Schaller 3-D, deze had ik nog liggen. Dit is een no-trem strat brug, dus de hals komt ook vlak op de gitaar. De PAF's komen dus ook in een lage, vlakke bevestigingsring. Plaatjes volgen als ik zover ben...
    Eindelijk een beetje lente!

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
    Hallo Nick(name)

    Ik heb eventueel de te template thuis klaar liggen voor m'n eigen PRS kopie, ik kan zo een kopietje voor je frezen in 6mm MDF. Ik heb 'm gemaakt van de tekening die ik je heb gemaild. Ook heb ik de hals met PRS headstock voor je, alleen heb ik 'm uitgewerkt met een 25,5 inch scale en 70-ties stra breedte maten (ben een beetje een stratman)

    groetjes Branko
    Hoi branko.. dat zou wel heel gaaf zijn als ik zon kopietje zou hebben.. zou je dat kunnen doen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Zo, en dan de hals… Eerst met de decoupeerzaag de grove contouren, en met de zaag onder 45graden even grof wat van de zijkanten af. Bij de kop en de aansluiting op de body heb ik de balk nog even heel gelaten, dat klemt makkelijk:



    Toen heb ik met mijn rasp/vijl (twee kanten aan één gereedschap) de contouren van de hals bij de twaalfde fret gemaakt. Ik had die uitgetekend in AutoCAD, maar uiteindelijk heb ik het op gevoel gedaan. Gewoon beetje bij beetje.



    Zo ook bij de eerste fret, en dan tussen de eerste en de twaalfde alles wegraspen.



    Dan nog het dikke stuk bij de kop, dat ging ook makkelijk met de rasp:



    Bij de aansluiting op de body laat ik de boel nog even dik, dit maak ik pas op maat na het verlijmen. Nu dus de body en hals netjes pasmaken op elkaar. Ik heb nog even getwijfeld over verschillende bruggen (zie ander topic), maar ik houd het bij mijn Schaller en dus komt de hals gewoon recht / vlak op de body.

    Overigens heb ik mijn FTP server plek eens opgeruimd, en alle foto’s verplaatst. Ik heb al mijn posts aangepast, maar als iemand bij gequote heeft met een foto in die quote, dan werkt die foto niet meer. Sorry! Mocht je nog ergens een niet-aangepaste post van mij tegenkomen, graag even een melding per PM. Dank!
    Eindelijk een beetje lente!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top