Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 31 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 306
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Die 'spijker met afro' bij Kravitz heet Craig Ross. Hij is inderdaad een heel goede gitarist.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard

    Peter Green
    Rene van Barneveld
    Helter Skelter
    Izzy Stradlin

  3. #43

    Standaard

    Ik vind Jimi Hendrix ongewaardeerd, hij wordt wel gewaardeerd, maar hij kan nooit genoeg gewaardeerd worden. Dus zal hij altijd ondergewaardeerd blijven. Altijd lastig om de zo goed te zijn.

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DGITB
    Jimi hendrix staat ook niet bekend om z'n performance, chad taylor niet om z'n sound en gilmour niet om "die ene noot".

    Jimi Hendrix staat niet bekend om zijn performance? Wie was degene die met zijn tanden speelde, op zijn rug speelde, zijn gitaar in de fik stak?

  5. #45
    Member
    Geregistreerd
    4 januari 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    mwahoawhhh ik zie hun niet echt als gitaristen en als je ze vergelijkt met de instrumentbeheersers zoals in de rest van dit topic wordt genoemd dan is het werkelijk appels met peren en ondergewaardeerd zijn ze niet, misschien wat ongekend
    maw... een goed gitarist is er ene die noten kan vreten... jammer... en u vindt dus duidelijk dat deze heren hun instrument niet beheersen? of interpreteer ik u hilariteit dan verkeerd? Sonic youth al ooit live gezien?
    dit zijn geen mensen die naar U "kunnen" technisch goed kunnen spelen... maar zij zetten wel een sound neer... met een gitaar, dus zijn het gitaristen...
    Vergelijk het met Stockhausen, die mens kon, dacht men, ook geen piano spelen...
    Django reinhardt... maar die mens kon uiteindelijk ook geen noot spelen zeker?

  6. #46

    Standaard

    Eef Albers.
    'k zit net weer eens een ouwe bootleg van Eef te luisteren, man die gozer kan alles (rock/bebop/blues/smooth jazz) met een toon en intensiteit die van internationale klasse zijn.... mijn favoriete gitarist maar buiten een klein kringetje (conservatoriumstudenten etc) inmiddels bijna onbekend. (bovendien een uiterst sympathieke en te bescheiden man).

  7. #47

    Standaard

    die gozer die op razor x live naast gilbert meespeelt. moet je nagaan kan niet eens meer op zijn naam komen. hij en gilbert spelen bijde een solo-solo op die plaat, niemand had het over hem terwijl hij harmonisch gezien een prachtige lijn neerzet

    j

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    517

    Standaard

    Bruce Bouillet ja! Donders spelen en hele mooie toon in zn vingers

    Das Schaap noemde Ricky Garcia! Gaaf!! Idd te gekke gitarist!! En elke noot grooved ook \m/

    Daniel Mongrain (Canadese Martyr) vind ik ook te gek. Wel megatechnisch maar ook supermuzikaal!! Te gekke riffs en leads die blijven hangen.

    Peter Lake (Theory in Practice), ook zo iemand.

    Laatste 2 zijn denk ik meer onbekend dan ondergewaardeerd trouwens.

    Iemand Guthrie Govan weleens gehoord btw...?

  9. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaha
    Daarom zeg ik ook, kijk naar wat gitaristen voor rol hebben gespeeld in de geschiedenis. Ik vind SRV een geweldige gitarist, maar heeft voor de muziekgeschiedenis niet heel veel betekend.
    Die dingen hebben niet altijd wat met elkaar te maken.
    Ik vind een Hendrix helemaal niet zo geweldig om naar te luisteren, maar hij heeft wel een grote rol gespeeld.
    En een van m'n favorieten, Brian May... Ja, ik vind hem geweldig, maar zijn stijl is eigenlijk een beetje onnavolgbaar. Hij heeft een frasering die heel apart is, ik heb niemand zo horen spelen, en ik probeer het zelf ook, maar het lukt mij ook niet.
    Aan de andere kant heeft hij wel met z'n gebruik van delays en overdubs baanbrekend werk verricht op het gebied van de harmonie, tenminste nog iets

  10. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
    Iemand Guthrie Govan weleens gehoord btw...?
    Heb 1 nummer van em, van een van The Alchemist serie cd´s. Die zijn staan bomvol met onder gewaardeerde gitaristen. Terry Syrek, Phi Yaan Zek etc.
    Enige nadeel is dat de mix beetje verneukt is, ik heb bijv. 2 versies van War Of The Angels van Rusty Cooley, en de versie op z´n eigen cd is toch stukken beter qua mix. Minder plat, en vaak gooien ze de gitaar veel meer op de voorgrond dan eigenlijk zou moeten in verhouding tot het grote geheel. Heel jammer bij bijvoorbeeld Dave Kilminster - What If The Moon.... Vet mooi nummer, maar die gitaar ligt teveel op de voorgrond.

    Maar heb jij meer van Guthrie Govan ? Ik vind dat thema´tje in Fives echt cool, wil weleens meer van die gozer horen, raad eens wat aan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Wel jammer voor al die violisten die er nu op een gitaarforum achterkomen dat ze al eeuwen met onzin bezig zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top