Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 31 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 306
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2006
    Locatie
    Onder de gond
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
    En daar ging het dus niet om, Jaha. Noem nou maar gewoon gitaristen die ondergewaardeerd zijn (ipv de overgewaardeerde Hendrix).
    Dat zeg ik dus, dat ik de waarde die aan Jimi Hendrix wordt toegekend sterk vindt achter uitgaan. Mijn mening is dus dat hij iets wordt ondergewaardeerd door veel gitaristen van verschillende genres. Je hoeft hem niet als gitarist goed te vinden, maar ik vind het wel belangrijk dat mensen even stil blijven staan voor wat hij heeft betekend voor muziekwereld en wat hij nog gaat betekenen.
    “De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    Boekelo!
    Berichten
    715

    Cool

    Ondergewaardeerd?

    Ik vond Malcom Young idd een goede! Zeker als je de riffs samen met Angus hoort, wat is die Malcom strak! Veel slaggitaristen worden ondergewaardeerd!

    Daarnaast vind ik de volgende gitaristen ook een beetje zo'n status hebben:
    - Lindsey Buckingham (wat hij kan op gitaar, super, Going insane en Big Love acoustisch zijn geniaal!)
    - Ad Vandenberg ... Ik heb soms het vermoeden dat alleen David Coverdale door had wat voor kwaliteit hij in huis had, de video live in Japan uit 1986 laat echt een ontzettend goede gitarist zien met een supersound, en dat met 4 mensen op het podium!
    - Alex Lifesson is ook zwaar ondergewaardeerd... jammer!

    Maar voor mij gelden vele gitaristen als voorbeeld, er valt zoveel te leren!

    Harm

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    @TS: Ik zie dat jij in The Hemaroids speelt!!!! Orginele bezetting??? Ken de band van Pleurop plaat 1!!! Hoe geniaal is dat!

    On-topic:

    Mike Einziger - Incubus
    Dave Mustaine
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    13 april 2006
    Locatie
    rhoon
    Berichten
    38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Neals
    @TS: Ik zie dat jij in The Hemaroids speelt!!!! Orginele bezetting??? Ken de band van Pleurop plaat 1!!! Hoe geniaal is dat!

    On-topic:

    Mike Einziger - Incubus
    Dave Mustaine

    zijn er twee bands die thae hemaroids heten en het ook allebei fout spellen joh ??
    schitterend !!
    Denk dat je een andere band bedoeld...wij bestaan net een jaartje of anderhalf en spelen alleen covers

    om even terug te komen : vaak worden gitaristen alleen op hun spel beoordeelt en dat is een probleem..natuurlijk speelt vai beter gitaar dan die kerel van live (wat een k*tband is dat trouwens geworden ), chad taylor geloof ik maar die heeft weer een waanzinnige sound..jimi hindrix vindt ik helemaal niet zo'n wereldgitarist maar hij had een performance waar je u tegen zegt...satriana is ongetwijfeld heel technisch en snel...maar die ene noot van gilmour doet mij meer dan satriani's volledige werk...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2006
    Locatie
    Onder de gond
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DGITB
    om even terug te komen : vaak worden gitaristen alleen op hun spel beoordeelt en dat is een probleem..natuurlijk speelt vai beter gitaar dan die kerel van live (wat een k*tband is dat trouwens geworden ), chad taylor geloof ik maar die heeft weer een waanzinnige sound..jimi hindrix vindt ik helemaal niet zo'n wereldgitarist maar hij had een performance waar je u tegen zegt...satriana is ongetwijfeld heel technisch en snel...maar die ene noot van gilmour doet mij meer dan satriani's volledige werk...
    Daarom zeg ik ook, kijk naar wat gitaristen voor rol hebben gespeeld in de geschiedenis. Ik vind SRV een geweldige gitarist, maar heeft voor de muziekgeschiedenis niet heel veel betekend.
    Van hedendaagse gitaristen moet nog blijken wat hun rol gaat worden. En moet je hopen of ze wel of weinig invloed gaan krijgen.
    Daarom, zeg ik, moet je naast het spel ook kijken wat voor invloed ze hebben gehad en kijk niet alleen naar je persoonlijke smaak.



    (Shit, eigenlijk heb ik best een grote bek als nieuweling. Srry als ik mensen irriteer)
    Laatst gewijzigd door Jaha; 15 april 2006 om 15:35
    “De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Ik vraag me ten zeerste af hoe goed DGITB het werk van Satriani kent. Wat een geblaat zeg.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    't Verre Oosten
    Berichten
    3.697

    Standaard

    Ach ja, het is natuurlijk zijn goed recht dat 1 noot van Gilmour? hem meer doet dan het complete werk van Satriani. Ikzelf kan me er niks bij voorstellen, als gitarist vind ik het geweldig om iemand die zijn instrument zo geweldig beheerst te horen spelen. Zo'n gitarist heeft natuurlijk ook meer mogelijkheden om zijn gevoel te uiten, aangezien er bijna geen technische belemmeringen zijn.

    On topic:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Ik hou van je Roy.........Wil je met me trouwen?
    Without music, life would be a mistake


    -
    Nietzsche



  8. #18

    Standaard

    @ DGITB : weet je wel zeker dat je Satriani bedoeld? Want Satriani zijn handels merk is niet zijn techniek maar zijn melodieuse gitaarstijl want veel van zijn nummers zijn echt "easy listening" nummers , luister maar zijn nieuwe plaat

  9. #19

    Standaard

    Vind Greg Howe wel meevallen qua ondergewaardeerd.

    Ricky Garcia eerder.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Wel jammer voor al die violisten die er nu op een gitaarforum achterkomen dat ze al eeuwen met onzin bezig zijn.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Bekende gitaristen zijn per definitie niet ondergewaardeerd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top