Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 31 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 306
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    13 april 2006
    Locatie
    rhoon
    Berichten
    38

    Standaard ondergewaardeerde gitaristen

    Hoe ziet jullie lijstje eruit ???

    die van mij als volgt :

    1- die gasten van pearl jam ( weet niet hoe ze heten )
    2- Prince
    3- james hetfield
    4- Izzy Stradlin ( goeie slag !! )



    “My technique is laughable at times. I have developed a style of my own, I suppose, which creeps around. I don't have to have too much technique for it. I've developed the parts of my technique that are useful to me. I'll never be a very fast guitar player. I don't really know what to say about my style. There's always a melodic intent in there. ( David gilm our”
    En zo is het maar net .....

  2. #2

    Standaard

    Dgitb.....

  3. #3

    Standaard

    Naar mijn mening zijn er geen ondergewaardeerde gitaristen...elke gitarist die ik goed vind waardeer ik.


    Ja, dan is het onderwerp wel erg snel dood he .

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    13 april 2006
    Locatie
    rhoon
    Berichten
    38

    Standaard

    het heeft vtoch 7 minuten mogen duren

    en Ruis : ik ben inderdaad een zeer ondergewaardeerde gitarist

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    - Rick Parfitt (Status Quo)
    - Malcolm Young (AC/DC)


    Dat soort gitarist verdient meer aandacht en respect. De pure slaggitarist, een muur vormend met de drummer en de bassist. Stuwend, sturend en dwingend zonder ook maar een noot teveel te spelen en op de voorgrond te willen treden. Dát zijn mijn helden.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juni 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    205

    Standaard

    Bumblefoot, wordt vaak afgeschilderd als een gitarist met een fenomenale techniek, dat heeft ie natuurlijk ook, maar mensen kijken alleen naar ze lied "Guitars Suck" meestal, hij heeft ook meesterlijke songwrite skills.

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    13 april 2006
    Locatie
    rhoon
    Berichten
    38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    - Rick Parfitt (Status Quo)
    - Malcolm Young (AC/DC)


    Dat soort gitarist verdient meer aandacht en respect. De pure slaggitarist, een muur vormend met de drummer en de bassist. Stuwend, sturend en dwingend zonder ook maar een noot teveel te spelen en op de voorgrond te willen treden. Dát zijn mijn helden.

    sterk punt...slaggitaristen worden vaak omver geblazen door sologitaristen die alle aandacht wel willen hebben ( ook niks mis mee )...en dat vergt wel een bepaalt type..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2006
    Locatie
    Onder de gond
    Berichten
    112

    Standaard

    Ik ga nu niet de meest ondergewaarde gitarist noemen, maar ik vind wel dat zijn waarde voor de hedendaagse muziek erg wordt onderschat.
    Zijn werk is zowel direct als ondirect zo duidelijk terug te horen in de muziek van vele artiesten. Daarnaast is hij voor de sologitaristen ook van enorme waarde geweest voor slaggitaristen, want zijn akkoorden werk was voor zijn tijd ongekend. Als we het hebben over een gitarist die van grote waarde is geweest voor de hedendaagse muziek vindt ik toch wel dat hij hele hoge ogen gooit.
    Het lijkt wel of veel mensen dat zijn vergeten.
    Punkliefhebber, metal heads, avantgarde, jazzliefhebbers enz. enz.
    Jimi Hendrix mag dan wel jullie smaak niet zijn, maar onthoudt dat hij, zo kun je het wel zeggen, een keerpunt is in de elektrische gitaar historie.
    “De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

  9. #9

    Standaard

    En daar ging het dus niet om, Jaha. Noem nou maar gewoon gitaristen die ondergewaardeerd zijn (ipv de overgewaardeerde Hendrix).

  10. #10

    Standaard

    snowy white - op de dvd van roger waters, 1 woord G-E-W-E-L-D-I-G
    eric krasno - soulive, echt goede jazz/soul/funk gitarist
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top