Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 30 van 31 EersteEerste ... 2028293031 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 t/m 300 van 306
  1. #291

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik denk dat bij snelheidsmonsters t gevaar op de hoek ligt dat men jaren lang op snelheid heeft geoefend maar verder niet. Ik hou daar ook niet van. Maar de snelle gitaristen waar ik naar luister hebben echt naast hun snelheid ontzettend veel te vertellen. Holdsworth, Quayle, Govan, Varadiç, etc etc nou voor hen is snelheid gewoon t bijproduct van veel en gedisciplineerd je techniek opbouwen. Niets mis mee. En langzame of snelle passages, allemaal mooi.

    Vind ik.
    Er zijn inderdaad gitaristen die, voor mijn gevoel hersenloos, snelle solo na snelle solo uitpoepen.
    Echter vindt ik wel dat snelheid een essentieel onderdeel kan/mag zijn in een solo.
    Hoe beter je techniek hoe beter je e.e.a. kunt vertalen naar je fretboard.
    Overigens wil dat niet zeggen dat gitaristen die veel techniek hebben goede solo's schrijven.
    Alles hangt dan ook af van frasering en notenkeuze.
    Een Per Nilsson vindt ik daar echt een meester in en Petrucci vroeger ook.

    Ik lees op andere platforms nog vaak dat snelle solo's nooit gepaard gaan met gevoel, in mijn optiek onzin.

  2. #292

    Standaard

    iemand die trouwens nog maar weinig genoemd wordt.
    terwijl het een gigant is op wiens schouders de halve gitaarwereld staat.....

    best een schande....

    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #293
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2007
    Locatie
    de haag
    Berichten
    884

    Standaard

    Pete Thorn, die onder meer met Chris Cornell heeft getourd, geeft iedere zondagavond een live youtube-sessie met best wel wat gave tips & tricks. Aanrader.

  4. #294
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Pete Thorn is behoorlijk bekend hier volgens mij. Er worden ook regelmatig filmpjes van hem hier gepost.

  5. #295
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Geen idee of ie al genoemd is, maar Steve Hackett hoor je niet vaak in de gitaarrijtjes.

  6. #296

    Standaard

    Met oplopende buitentemperaturen krijg ik altijd zin in American Heavy Metal :-)
    Brengt me meteen bij een gitarist die best wat meer aandacht zou mogen krijgen, George Lynch.
    Heeft met Dokken in de jaren 80 geweldige albums gemaakt en weet met Lynch Mob tot vandaag de dag uitstekende albums af te leveren. Unieke, zeer herkenbare stijl en sound. Blijft een inspiratiebron.

  7. #297

    Standaard

    Weilen Robert Buras van de Noorse Band Madrugada.
    Geen solo monster, maar hele effectieve simpele dingen.


  8. #298
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Charlie Burchill van de Simple Minds. Op zijn manier een geweldige gitarist.

  9. #299
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Charlie Burchill van de Simple Minds. Op zijn manier een geweldige gitarist.
    Iedereen is op zijn manier een geweldige gitarist.

  10. #300

    Standaard

    Misschien heb ik hem al reeds geplaatst (lang topic) maareh....Mick Box....alleen al om de volgende solo en de volgende solo en nog een solo ....

    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top