Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 4 van 33 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 323
  1. #31

    Standaard

    Wat moet ik daarover zeggen dan?
    Er zijn inderdaad een hoop gasten die naast snelheid weinig te bieden hebben. Volgens mij was dat trouwens vroeger erger dan nu, toen shredden nog 'in' was.
    Hetzelfde als met SRV (en daar weer klonen van), er zijn een hoop mensen die naast wat gejatte blueslicks weinig te bieden hebben.
    Dat ligt aan die gitaristen, en niet aan het genre.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2005
    Berichten
    1.513

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaha
    Maar dat onwijs veel gitaristen tegenwoordig het gebruiken om hun skills snelheid te laten zien en niet hun muzikaliteit. Daar dus op in gaan...
    Waar een mens al niet wakker van kan liggen... Wat kan jou het in godsnaam schelen dat een ander leuk vindt om te doen?

    Dit is echt weer zo'n topic wat steeds meer hier voorkomt; het kan mij werkelijk waar geen reet schelen wat JIJ leuk vindt, en met JIJ bedoel ik iedereen die dit leest...

    Dit topic blijft alleen in leven door Scali, die man verdient een prijs: door zijn drang om de discussie aan te gaan krijgen dit soort topics wereldfaam!
    Laatst gewijzigd door Vonk; 12 april 2006 om 19:42
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vice President Fender Musical Instruments Corp.
    So, we bought Jackson, guitars that can say F*%K instead of darn-it.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2005
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaha
    Ok, nog een keer voor de duidelijkheid!
    Ik zeg niet dat ik wat tegen het shredden heb, want dat is een kwestie van smaak.

    Maar dat onwijs veel gitaristen tegenwoordig het gebruiken om hun skills snelheid te laten zien en niet hun muzikaliteit. Daar dus op in gaan...
    Daar dus op in gaan....
    en wat dan?
    Jonge, snelheid maakt deel uit van de muzikaliteit.
    Ik bedoel, waar jij over wilt discussiëren is totaal ongrijpbaar.
    Wanneer kun jij bepalen/zien of iemand nou snel speelt om snel te spelen of om jouw zgn muzikaliteit te tonen? Wat doet het er toe?Als er een gitarist op het podium staat de ene na de andere 64sten runs op en neer te jakkeren vind ik dat mss wel kicken terwijl hij ze uit zijn mouw schud.
    Het is allemaal zo subjectief. Als iemand moeiteloos kan shredden is het dan niet meer muzikaal?
    Daarnaast vergeet je 1 belangrijk ding:
    Het showelement maakt ook deel uit van een "performance".

    Ik ben hier weg, kanzloze boel hier.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2006
    Locatie
    Onder de gond
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Waar een mens al niet wakker van kan liggen... Wat kan jou het in godsnaam schelen dat een ander leuk vindt om te doen?

    Dit is echt weer zo'n topic wat steeds meer hier voorkomt; het kan mij werkelijk waar geen reet schelen wat JIJ leuk vindt, en met JIJ bedoel ik iedereen die dit leest...

    Dit topic blijft alleen in leven door Scali, die man verdient een prijs: door zijn drang om de discussie aan te gaan krijgen dit soort topics wereldfaam!
    Ik ben blij met mensen als Scali, hij is me beste vriend op dit forum. Dat meen ik uit de grond van mijn hart.
    Vonk dank je nou echt dat ik dit heel belangrijk vindt eh?
    Tuurlijk niet het is puur tijdverdrijf. By the Way al die topics zijn bull shit want denk je nou echt dat mensen geintereseerd zijn in welke muziek ik luister, of wat mijn favourite gitaar is? noop, maar het toch heerlijk om met mensen over dit soort onnozelle dingen te discussieren zoals ook in die andere topics gebeurd. Als het aan mij ligt gaan we nog ff door. Scali wat is jou favourite shredder? En het kutste nummer van SRV?
    “De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2005
    Berichten
    1.513

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaha
    Ik ben blij met mensen als Scali, hij is me beste vriend op dit forum. Dat meen ik uit de grond van mijn hart.
    Vonk dank je nou echt dat ik dit heel belangrijk vindt eh?
    Tuurlijk niet het is puur tijdverdrijf. By the Way al die topics zijn bull shit want denk je nou echt dat mensen geintereseerd zijn in welke muziek ik luister, of wat mijn favourite gitaar is? noop, maar het toch heerlijk om met mensen over dit soort onnozelle dingen te discussieren zoals ook in die andere topics gebeurd. Als het aan mij ligt gaan we nog ff door. Scali wat is jou favourite shredder? En het kutste nummer van SRV?
    Hehe ga je gang maar.
    Persoonlijk vind ik het gaaf als er door solo's heen wat shredstukken zitten. Niet teveel, maar gewoon wat snelheid inbouwen, zoals eerder gezegd is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vice President Fender Musical Instruments Corp.
    So, we bought Jackson, guitars that can say F*%K instead of darn-it.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2005
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    229

    Talking

    Ik zit nu weer te genieten van Vinnie Moore's "Time Odyssey".
    Wie na het luisteren van deze schijf nog beweerd dat shred emotieloos is of geen toegevoegde waarde heeft douw ik pers. deze plaat door de smoel, en dan niet de cd hé maar de LP.
    Wat een plaat.....

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2006
    Locatie
    Onder de gond
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maxxas
    Ik zit nu weer te genieten van Vinnie Moore's "Time Odyssey".
    Wie na het luisteren van deze schijf nog beweerd dat shred emotieloos is of geen toegevoegde waarde heeft douw ik pers. deze plaat door de smoel, en dan niet de cd hé maar de LP.
    Wat een plaat.....
    ok, maar vindt je het niet Godslastering dat vele andere het shredden verneuken, om alleen hun snelle skills te laten zien?
    “De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2005
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaha
    ok, maar vindt je het niet Godslastering dat vele andere het shredden verneuken, om alleen hun snelle skills te laten zien?
    Jij hebt post 33 niet gelezen

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2006
    Locatie
    Onder de gond
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maxxas
    Jij hebt post 33 niet gelezen
    Tuurlijk, alles hier in de meeste Topics is subjectief en iedereen geeft zijn mening. Of shredden te is of het iets toevoegd, of het hinderlijk is als het wordt gebruikt in solo's. Maar je kunt net als iedereen je mening "objectief" naar voren brengen. Dat is wat iedereen hier doet.
    Mijn mening is dus dat het zonde is dat veel gitaristen het gebruiken. Ik ben ervan overtuigd dat Steve een uitstekende gitarist is, kijk naar zijn Zappa verleden. Maar ik vindt het jammer dat hij ook aan dat shredden doet, voor mij maakt het zo'n solo stukken minder.
    Als je zo'n subjectief iets niks vindt, dan laat je deze topic gewoon voorbij gaan toch? ik wacht op mensen die een "subjectieve" discussie met me aan gaan.
    Laatst gewijzigd door Jaha; 13 april 2006 om 18:04
    “De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2005
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaha
    Tuurlijk, alles hier in de meeste Topics is subjectief en iedereen geeft zijn mening. Of shredden te is of het iets toevoegd, of het hinderlijk is als het wordt gebruikt in solo's. Maar je kunt net als iedereen je mening "objectief" naar voren brengen. Dat is wat iedereen hier doet.
    Jij leest dus echt niet hé.
    Ik heb mijn objectieve mening allang naar voren gebracht.
    Ik luister alleen naar hetgeen ik mooi vind. Hoe en waarom en op wat voor manier het gespeeld wordt maakt me geen fuk uit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top