Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 33 van 33 EersteEerste ... 23313233
Weergegeven resultaten: 321 t/m 323 van 323
  1. #321
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2006
    Locatie
    Onder de gond
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
    Dat is wel heel makkelijk zeg: "mensen die snel soleren leggen er geen gevoel in" Waar is je bewijs? O dat was ik vergeten dat heb je niet. En veel mensen als argument gebruiken bij muziek is hoe dan ook kansloos. Weet je waarom? Kijk naar de top 40. Als je blues wilt neerzetten als gevoeligere muziek omdat er meer mensen naar luisteren dan moet je eens naar André Hazes gaan luisteren. Leken vinden het geweldig gevoelig, "hoor je die snik, en die grimas" Wat een emotie, wat een diepgang!

    Bluesgitaristen zijn misschien betere acteurs (nou ja, ze leggen het er zo dik bovenop dat zelfs mijn blinde hond het nog door zou hebben wanneer ze iets "o zo gevoeligs" spelen) maar dat wil niet zeggen dat ze gevoeligere muziek maken. Iedereen uit zich op een andere manier, als je zelfs bij emoties nog een structuur nodig hebt omdat je ze anders niet herkent dan ligt dat toch vooral aan jezelf. Gitaarspelen doe je niet voor leken, dat doe je voor jezelf en daarna voor de mensen die jouw spel kunnen waarderen. Je hebt er meer dan blijk van gegeven dat je niet open staat voor shred, dan moet je er ook niet over willen oordelen.
    1) We hebben het over de muziekliefhebbers en niet over mensen die een beetje meelallen met een pull bier in de hand
    2) Het bewijs? Lees dat stuk over de biologie, met FEITEN van een site. En de verklaring
    3) En aub, houdt je mening dat ik generaliserend bezig ben sterk door niet zelf, weer blues gitaristen gaat zitten afzeiken. Is ook een beetje generalisrend niet dan.

    Nogmaals je hebt het goede en het slechte in bepaalde stijlen.
    “De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

  2. #322

    Standaard

    als prof muzikant doe je het natuurlijk wel voor anderen..

    over shred ja ach je houd er van of niet neem ik aan .k vind het vaak te gehaast klinken allemaal,in tegen stelling tot andere gitaristen bv joe pass als die snel speelt klinkt het bijna rustig nog.

    maar racerx vind ik nog steeds eenleuke band ook live waren ze goed.

  3. #323

    Standaard

    Slotje, meer kan ik niet doen

    ps. knockin' on heavens door & Jaha & Local Hero hebben exact hetzelfde IP adres...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lutz
    kzou toch maar eens men amp opengooien, je weet tegenwoordig nooit waar al die illegalen zich huisvesten

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top