Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 33 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 323
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2006
    Locatie
    Onder de gond
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
    Is dit weer een topic van een bluesliefhebber die het niet kan hebben dat er mensen van een ander soort muziek houden? Het is geen wedstrijd, sommige mensen houden van blues anderen van shred. Dat doet aan die stijlen zelf niets af.


    Valse bends spelen en een bek trekken alsof je van achteren wordt genomen door een paard dat zie ik zelf niet echt als het toppunt van muzikaal.
    1. Ik kan vele muziekstylen waarderen en het is natuurlijk een kwestie van smaak van welke muziek je houdt.
    2. Idd heb je ook foute bluesartiesten, geef ik onmiddelijk toe.
    3. En sommige trekken idd vage bekken ok.
    4. Maar geef nou eerlijk toe, hedendaagse gitaristen gebruiken het om hun snelheid te tonen. Alle respect ervoor en het kan idd knap zijn, dat je zo snel ben.
    5. Maar ik heb ook veel respect voor Armstrong, omdat hij zo snel kon fietsen.
    6. En ik heb ook respect voor Kobe dat hij zo goed een bal in een netje kan leggen.
    “De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2006
    Locatie
    Onder de gond
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maxxas
    b- je spel wordt veelzijdiger

    Nogmaals snel spelen (shredden) maakt onderdeel uit van je spel net zoals langzamer spelen. Het is maar net waar het spel op dat moment om vraagt.
    Soms kun je met drie noten voldoende "zeggen" soms wil je er 100 aan wijden.
    Ik vergelijk het altijd maar weer met voetbal. Met saai langzaam spel kun je natuurlijk resultaat gericht spelen. Het wordt echter veel leuker als er eens een snelle actie voorbij komt. Zowel voor de speler als de toeschouwer.
    Ik kijk en speel liever een wedstrijd met veel dynamiek dan steeds "tikkie terug Jaap!"
    Ok, kan ik het in vinden en natuurlijk snap ik jullie punt wel over de afwisseling in solo's. Maar zeg nou zelf, tegenwoordig gebruiken gitaristen het toch alleen om hun snelheid te tonen en niet om hun muzikale gave naar voren te brengen of solo's beter te maken?
    Dat is mijn punt, natuurlijk zijn er "gelukkig" ook wel gitaristen als u die het shredden gebruiken om iets toe te voegen aan een solo. Of het mooi is is een kwestie van smaak, en daar valt niet over te discussiëren.
    Maar wel over het feit dat het een trend is gaan worden dat gitaristen willen laten zien hoe snel ze zijn en of mensen dat als hinderlijk ervaren?
    “De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Het is nou niet echt iets van de laatste jaren. Ik geloof dat Anders een keer ieen stukje tekst postte uit begin vorige eeuw over 'virtuozen', wat zo toe te passen was op de huidige 'virtuozen' (alleen ging het toen over pianisten en violisten o.i.d.'). Het ging volgens mij óók over dat esthetiek ver te zoeken was bij virtuozen, maar dat het de kunst was zo snel mogelijk te spelen. Ook toen waren er al mensen die het niet mooi vonden.. Kortom: het is gewoon een gigantische oude koe die wéér uit de sloot getrokken wordt, zelfs in de korte geschiedenis van dit forum.

  4. #24

    Standaard

    http://video.google.com/videoplay?do...triani&pl=true

    Functionele snelle stukken (Surfing With The Alien, en dat stuk met de snelle picktapping, dat klinkt toch net alsof de UFO aan komt vliegen?), en voor de liefhebbers ook blueslicks!

  5. #25

    Standaard

    Zullen we nu een topic gaan openen over dat er een hoop bluesgitaristen zijn die eigenlijk alleen maar steeds dezelfde cliche-licks spelen (die ze nog van een ander gejat hebben ook), en eigenlijk maar een beetje overdreven 'emotie' staan te faken op het podium?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    't Verre Oosten
    Berichten
    3.697

    Standaard

    Beter filmpje kon je niet posten scali!!

    Tot ik dit filmpje een paar jaar geleden zag, zat ik nog kansloos powerchords te raggen op punkmuziek...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Ik hou van je Roy.........Wil je met me trouwen?
    Without music, life would be a mistake


    -
    Nietzsche



  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2006
    Locatie
    Onder de gond
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Zullen we nu een topic gaan openen over dat er een hoop bluesgitaristen zijn die eigenlijk alleen maar steeds dezelfde cliche-licks spelen (die ze nog van een ander gejat hebben ook), en eigenlijk maar een beetje overdreven 'emotie' staan te faken op het podium?
    Is goed ik ga alvast een slechte blues artiest zoeken, ok?
    “De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

  8. #28

    Standaard

    Je had SRV toch al genoemd?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2005
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaha
    Ok, kan ik het in vinden en natuurlijk snap ik jullie punt wel over de afwisseling in solo's. Maar zeg nou zelf, tegenwoordig gebruiken gitaristen het toch alleen om hun snelheid te tonen en niet om hun muzikale gave naar voren te brengen of solo's beter te maken?
    Dat is mijn punt, natuurlijk zijn er "gelukkig" ook wel gitaristen als u die het shredden gebruiken om iets toe te voegen aan een solo. Of het mooi is is een kwestie van smaak, en daar valt niet over te discussiëren.
    Maar wel over het feit dat het een trend is gaan worden dat gitaristen willen laten zien hoe snel ze zijn en of mensen dat als hinderlijk ervaren?
    Ik snap echt niet waar je nou heen wilt. Wat wil je nou van de lezer weten dan? Hoe kun jij nou weten of een gitarist het als topsport ziet of als muzikale gave? Waar luister je überhaupt naar dan?
    Natuurlijk zijn er gitaristen die minder goed "shredden" dan anderen. We hebben niet allemaal de accuraatheid van een klok.
    Natuurlijk is shredden/muzieksoort een kwestie van smaak maar wat wil je nou bereiken?
    "Shredden" een trend? Wat nou een trend, je hoort in de hele hedendaagse populaire muziek nog maar amper (goede) gitaarsolo's en het extremere shredwerk is en zal nooit populair worden omdat het voor de gemiddelde luisteraar te zware kost is.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2006
    Locatie
    Onder de gond
    Berichten
    112

    Standaard

    Ok, nog een keer voor de duidelijkheid!
    Ik zeg niet dat ik wat tegen het shredden heb, want dat is een kwestie van smaak.

    Maar dat onwijs veel gitaristen tegenwoordig het gebruiken om hun skills snelheid te laten zien en niet hun muzikaliteit. Daar dus op in gaan...


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Zullen we nu een topic gaan openen over dat er een hoop bluesgitaristen zijn die eigenlijk alleen maar steeds dezelfde cliche-licks spelen (die ze nog van een ander gejat hebben ook), en eigenlijk maar een beetje overdreven 'emotie' staan te faken op het podium?
    Met alle respect Scali; jij mag SRV zo klote vinden als de neten, dat is jou mening en daar kan ik niks aan veranderen. En ook niet dat jij pro-shredden bent. Alle respect daarvoor, er zijn geen goede argumenten om iemands muzieksmaak de grond in te boren. Ik heb in een ander Topic inderdaad gezegd dat shredden niet mijn ding is en dat is mijn mening. Maar ik heb dit topic niet geopend voor die ene mening van mij.
    Ga asjeblieft in op wat ik hier schrijf (nogmaals want dat is blijkbaar nodig?):
    Dat onwijs veel gitaristen tegenwoordig het shredden gebruiken om hun skills van snelheid te laten zien en niet hun muzikaliteit.
    (korte uitleg, hier staat niet dat ik het shredden klote vind, alleen een stelling over hoe gitaristen het shredden tegenwoordig gebruiken)
    Laatst gewijzigd door Jaha; 12 april 2006 om 19:38
    “De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top