Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 33 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 323
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy K.
    Lack of skills, daar komen zulke vragen en gedrag uit voort...
    provocatie!!11
    pokkel'n

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    mijn input is dat je het vanuit veel perspectieve kunt bekijken, maar vanuit een artistiek oogpunt heeft het minder waarde dan vele gitaristen eraan hechten.
    pokkel'n

  3. #13

    Standaard

    [EDIT] Laat ook maar, ik trek me terug
    Laatst gewijzigd door Trocar; 11 april 2006 om 22:51
    High Art Through Sheer Incompentence

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2006
    Locatie
    Onder de gond
    Berichten
    112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Snel spelen, mits met een muzikale boodschap is geweldig.
    Maar dat deden mensen als Mozart, Beethoven, Bach, Chopin en Paganini al lang voordat de elektrische gitaar was uitgevonden.
    Helemaal mee eens;
    maar geeft toe daar geeft het toch waarde in een nummer.
    Als Jezus boos is en heen en weer loopt gaat Bach snel spelen; zeg ik ook: "daar zit een reden achter".
    Maar die reden, dat is mijn punt tenminste, is bij het shreden soms heel ver te zoeken, vandaar dat ik het nu steeds meer als een sport zie, dan dat het muzikaal iets toevoegd.
    Daarnaast ik hou ook van snelle gitaar muziek, laatst kwam ik dit tegen van SRV. Geeft hij een interview, waar hij zijn Rude Mood ff laat horen. Snel en mooi en praktisch geen rusten én ik kan hier wel een "muzikale bodschap" in vinden. >> "It sounds like a Rude Mood"
    “De noten die je niet speelt zijn net zo belangrijk, of. zelfs belangrijker dan de noten die je wel speelt”. (Miles Davis)

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    't Verre Oosten
    Berichten
    3.697

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    provocatie!!11
    Fight fire with fire!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Ik hou van je Roy.........Wil je met me trouwen?
    Without music, life would be a mistake


    -
    Nietzsche



  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaha
    Maar die reden, dat is mijn punt tenminste, is bij het shreden soms heel ver te zoeken, vandaar dat ik het nu steeds meer als een sport zie, dan dat het muzikaal iets toevoegd.
    Dat sommige mensen geen goede muziek maken als ze snel spelen, wil nog niet zeggen dat snel spelen niet muzikaal is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaha
    Daarnaast ik hou ook van snelle gitaar muziek, laatst kwam ik dit tegen van SRV. Geeft hij een interview, waar hij zijn Rude Mood ff laat horen. Snel en mooi en praktisch geen rusten én ik kan hier wel een "muzikale bodschap" in vinden. >> "It sounds like a Rude Mood"
    Persoonlijk vind ik die hele SRV drie keer niks. Hij speelt licks van negers die dwangarbeid op katoenplantages verrichtten. Als er al een muzikale boodschap in die uitgekauwde cliches zit, dan is die niet van SRV zelf, en kan SRV daar zeker niet uit eigen ervaring over meepraten.
    En dan nog een partij overdreven staan doen op het podium, en z'n gitaar afraggen etc. Hij had acteur moeten worden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Is dit weer een topic van een bluesliefhebber die het niet kan hebben dat er mensen van een ander soort muziek houden? Het is geen wedstrijd, sommige mensen houden van blues anderen van shred. Dat doet aan die stijlen zelf niets af.


    Valse bends spelen en een bek trekken alsof je van achteren wordt genomen door een paard dat zie ik zelf niet echt als het toppunt van muzikaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ja maar je moet ook kunnen erkennen dat het ook wel overschat wordt en dat er relatief veel crap is wat betreft shred omdat het als een sport wordt bekeken.
    pokkel'n

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Hoe kan iets nou overschat worden als er alleen maar over wordt gezeken? Shred is een vorm van gitaarspelen, niet meer maar ook niet minder. Je houdt ervan of niet en dat is dat. Je hebt ook veel crap bij blues, rock, jazz, pop en metal maar dat doet niet aan de goede voorbeelden af. Dat geldt voor shred net zo.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2005
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaha
    Ik heb er al vaker een mening over gegeven in verschillende topics, maar zou het ook wel eens van jullie willen weten.
    Voegt het shredden iets toe aan een gitaarsolo en zo ja... Wat zou het toevoegen, naast dat een artiest laat zien dat hij snel is?
    Waar wil je nou eigenlijk naartoe met deze vraag. Waarom draai je deze stelling niet om?
    a- wat is voor jou shredden?
    b- natuurlijk voegt het iets toe!

    Voor mij is shredden snel gitaar spelen, of dat nou 100 blueslicks achterelkaar aan zijn, 1000 jazzgetinte ladders of 500 penta weetikveel scales.
    Shredden is niet een op zichzelf staand iets. Shredden is een onderdeel van gitaarspel! Net zoals sprinten met de bal onderdeel is van voetbal.
    Voegt het dus iets toe? Ja!
    a- Je kunt sneller van a naar b
    b- je spel wordt veelzijdiger

    Nogmaals snel spelen (shredden) maakt onderdeel uit van je spel net zoals langzamer spelen. Het is maar net waar het spel op dat moment om vraagt.
    Soms kun je met drie noten voldoende "zeggen" soms wil je er 100 aan wijden.
    Ik vergelijk het altijd maar weer met voetbal. Met saai langzaam spel kun je natuurlijk resultaat gericht spelen. Het wordt echter veel leuker als er eens een snelle actie voorbij komt. Zowel voor de speler als de toeschouwer.
    Ik kijk en speel liever een wedstrijd met veel dynamiek dan steeds "tikkie terug Jaap!"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top