Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 72

Discussie: het probleem d.j.

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    ook al zit ik niet meer in dit circuit ,toch maak ik mij zorgen als ik zie dat in veel jongeren centrums als er een bandje speelt 5 man aan de bar zit in tegenstelling tot een d.j. die slechts plaatjes draait ; de tent zit dan wel vol...
    oke bandjes people ; what de f**ck are we going to do about that ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ehm..... gisteren waren er toch zo'n 90 mensen in het jongerencentrum waar ik speelde

  3. #3

    Standaard

    Het ligt er gewoon aan hoe er reclame gemaakt word he? Als je overal flyers neerlegd, dan komt er vanzelf volk op af :smile:
    Mzzls, Niels

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    toch zie ik een achteruitgang in populairiteit van bandjes.....
    slimme band boys intergreren een d j in hun line-up maar ik moet er persoonlijk niet aan denken
    jullie wel ???

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Nah, ik zat gisteren nog in een propvol jongeren centrum met 202 man en ook nog personeel...(de limiet was 200 man)...en er traden 2 bands op, een slechte punk band en de RATM geinspireedrde Born Loco.

  6. #6

    Standaard

    Ik vind het nog wel meevallen, er is toch redelijk veel aandacht voor de 'echte' muziek.
    Als ik bij rock of bluesconcerten ben zie ik toch heel veel jongeren, al zijn dat toch meer de 20+ers.
    De pubers op dit moment luisteren meer naar R&B en House muziek, maar dat komt denk ik omdat dat nu HOT is, pubers worden daar erg door beinvloed, en kijken niet erg breed wat muziek betreft (uitzonderingen daar gelaten).

  7. #7

    Standaard

    ja maar toch en d.j kan nu zelfs de status van een rockster hebben en das echt 1 zeer slechte zaak.

    ik ken zelfs mensen(gitaristen)die met 1 dj werken echt geen woorden voor.

    djs hebben niks maar ook niks met muziek te maken.

  8. #8

    Standaard

    Op 2001-11-05 12:15, schreef taylor:
    ja maar toch en d.j kan nu zelfs de status van een rockster hebben en das echt 1 zeer slechte zaak.

    ik ken zelfs mensen(gitaristen)die met 1 dj werken echt geen woorden voor.

    djs hebben niks maar ook niks met muziek te maken.
    Tja, die status rockster krijg je door je fans als je als D.J. veel fans hebt, en je platen verkopen goed, dan krijg je die status.
    Al vind ik ook dat het niks met muziek te maken heeft, maar meer met commercie. Radiozenders en TV zenders als MTV en TMF bepalen toch grotendeels de hype. Als zij het draaien verkoopt het vaak.
    Als die zenders bijv. heel veel aandacht aan bredere muzieksoorten zouden schenken zouden de jongeren niet zo beinvloed worden door de media, ik ben zelf ook vrij laat met blues en (classic)rock in aanraking gekomen, dat vooral omdat ik gitaar ging spelen.

    In discotheken en barretjes hoor je veel te veel R&B muziek en house, om erbij te horen moet je die muziek ook mooi vinden. Tja, en bijna iedere puber wil 'erbij horen'.

    Ik persoonlijk heb een gruwelijke hekel aan R&B muziek ala Britney Sp. e.d. verscrikkelijk gewoon. Met Housemuziek wordt ik gelukig niet zo veel geconfronteerd, aangezien ik niet snel in een discotheek zal komen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    Waar is die goeie ouwe tijd gebleven? Toen de pubers zelf nog nadachten, en in opstand kwamen tegen de naieve meelopers, en er muzikale revoluties uitbraken. Als je tegenwoordig iets nieuws en unieks wil maken, moet je (jammer genoeg) wel nieuwe dingen in de rock-scene introduceren. Al die bandjes met hun dj's (Limp Koekje) en vage synthesizer geluidjes (Rammschwein). De verloedreing heeft toegeslagen in de muziek en de 'corporate-rock-whores' zijn slechts een hype, die zoals elke hype snel uitgebrand zijn. Ik vind dat de hype die R&B heet onderhand wel afgelopen moet zijn. Gelukkig mag ik de Tilburgse disco's niet eens in (ze vinden dat ik er te shabby uitzie of zo), dus van house heb ik geen last. Ik merk dat ik me een beetje heb laten wegdrijven vh topic, Sorry, maar ik word er g4ewoon een beetje ziek van.

  10. #10

    Standaard

    ja man 200% gelijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top