Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 68
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik ben wat je zegt ook nogal onhandig, als ik ga klussen hield ik altijd mijn meest nette kleding aan die ik daarna dan ook kon weggooien omdat er verf en/of superlijm opzat. Volgende stap voor mij was om dan ook zo min mogelijk kleding aan te hebben, totdat ik met superlijm bezig was en het flesje een nogal los dopje had en ik ongemerkt de hele inhoud over mijn benen kieperde (tip; niet gelijk water overheen gooien want het wordt gloeiend heet en direkt keihard maar als je het verwijderd heb je wel weer hele gladde benen)

    toen ik nog geen goed gereedschap had om parelmoer te bewerken kwam het ook voor dat ik een stukje parelmoer om mijn been legde en dan met een exacto mesje het in 1 klap dor midden wilde slaan, zo'n mesje gaat best wel diep je been in als je uitschiet
    life sucks and then you die

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
    ik ben wat je zegt ook nogal onhandig, als ik ga klussen hield ik altijd mijn meest nette kleding aan die ik daarna dan ook kon weggooien omdat er verf en/of superlijm opzat.
    Ik heb een dergelijk iets gehad: ik was bezig met een sleufje uitsnijden in een stukje hout. het hout had ik tegen mn borstkas aangeklemd.... (Dáár gaat al iets fout...). Het mesje was op een gegeven moment stomp geworden. Ik was lekker bezig naar mezelf toe aan het snijden, toen het mes heerlijk hard naar mn borstkast toe schoot. trui kapot, nog een trui kapot, t-shirt kapot... gelukkig was het winter en ijskoud en had ik me lekker warm aangekleed, anders had ik geen "handcarved" borstkas maar een klaplong oid

    Nog iets moois: mn vader mist door een ongelukje (o.a.) een stuk van z´n duim. Pas was hij een stuk karton oid aan het uitsnijden, maar dat ging nogal stroef... bleek hij per ongelijk een stuk van de top van zn duim meegenomen te hebben. Had hij niet door, aangezien er in dat "vinger-restant" geen gevoelszenuwen aan het uiteinde zitten
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    heb ik gemerkt, bij mijn eerst vakantiebaantje ging er een pallet met meel over mijn hand (ik werkt in de haven) en in eerste instantie dacht ik dat ik misschien mijn nagel had ingescheurd maar mijn vingertop bleek er af te liggen
    life sucks and then you die

  4. #24
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Lekkere verhalen allemaal.

    Met die japanse messen en beitels op school ben ik wel voorzichtig (die dingen zijn scherper dan een scheermes).

    Vorige week pakte een klasgenoot van me vol in een heet buigijzer (200°C)
    Hij heeft nu zo'n plectrumvormige ovaal op z'n linkerhand staan.

    Ben zelf ooit op de middelbare school tussen zo'n draaiende schuurmachine gekomen met m'n linker middelvinger. Ik stond te schuren, en een klasgenoot struikelde en viel tegen me aan. Klap tussen dat ding... Halve nagel weg.
    Heb nu nog steeds een klein inhammetje zitten waar de nagel niet aan m'n vinger zit.
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  5. #25

    Standaard

    In mijn vak(Kok) is de meest gemaakte fout die beginners maken het proberen op te vangen van hun mes als ze het laten vallen.

    Man wat een nare wonden ik daar al niet van gezien heb.

    Heb ook een collega gehad die een vleesthermometer door z'n hand jaste.

    Een collega die zonder handschoen of doek een schaal uit de oven pakte van +/- 250 graden.

    Daarentegen,..heb ook een echte bikkel gekend die met blote handen een kroket uit het frituurvet kan vissen,...supersnel en daarna hand onder de koude kraan. Vroeg ie 10 piek om dat kunssie te laten zien,.. verdiende ie zo'n 100 gulden per avond bij in het restaurant.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2005
    Berichten
    1.513

    Standaard

    Wat een misselijke verhalen, ik ga bijna over mijn nek...

    Maar dat met die superlijm, fred dons, das een fijne tip: geen water gebruiken dus!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vice President Fender Musical Instruments Corp.
    So, we bought Jackson, guitars that can say F*%K instead of darn-it.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boosh
    In mijn vak(Kok) is de meest gemaakte fout die beginners maken het proberen op te vangen van hun mes als ze het laten vallen.

    Man wat een nare wonden ik daar al niet van gezien heb.

    Heb ook een collega gehad die een vleesthermometer door z'n hand jaste.

    Een collega die zonder handschoen of doek een schaal uit de oven pakte van +/- 250 graden.

    Daarentegen,..heb ook een echte bikkel gekend die met blote handen een kroket uit het frituurvet kan vissen,...supersnel en daarna hand onder de koude kraan. Vroeg ie 10 piek om dat kunssie te laten zien,.. verdiende ie zo'n 100 gulden per avond bij in het restaurant.
    Dude, ziek.

    Verder, dat 'laat dingen gewoon vallen en spring uit de weg' geldt ook voor houtbewerken. Als je bovenfrees/zaag/schaaf/beitel valt, laat 'm asjeblieft vallen. Oh, en draag in godsnaam degelijk schoesel als je werkt. Geen slippers, sandalen, dunne gympies. Gewoon niet doen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 februari 2004
    Berichten
    1.413

    Standaard

    Niet een ongeluk van mij maar die van een vriend.

    We waren bij handvaardigheid bezig met een vis aan het solderen. Toen wou mijn vriend de soldeerbout pakken die hij naast zich had liggen (zowiezo al stom om niet in het houdertje te doen) en pakt met zijn volle hand de soldeerbout. Liep wel een tijdje daarna rond met een enorme brandblaar op zijn hand.
    Handtekeningen zijn voor mietjes... net als broeken

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juni 2005
    Berichten
    736

    Standaard

    Haha, dat soort fouten maak ik ook altijd. Als ik een gitaar gesoldeerd heb dan zien mijn vingers zwart tot wit.

    Wel goede verhalen dit. Hier wordt je voorzichtig van. En ik mag vaak wel wat voorzichtiger zijn denk ik (heb eens een soldeerbout een paar uur aan laten staan zonder dat ik thuis was )
    Dirk
    Klik op de plaatjes om ze te vergroten.

    Kijk ook eens op mijn zelfbouw website.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    klasgenoot van me legde ooit zijn hand op een gloeispiraal, die hij zelf in elkaar had gedraaid. je hoort in die zin al iets, 'dit gaat fout, dit gaat fout', ging het ook.

    het was een draad, staal, ongeveer 3 mm dik. t werd ongeveer witheet 'gestookt' zeg maar.hij viel, maar ving zich op, en hand belandde op die gloeispiraal (was op een tafel gemonteerd). zijn hand was helemaal door geschroeid. de geur van menselijk vlees dat verbrandt is echt ongelooflijk smerig!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top