Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 36 van 36 EersteEerste ... 26343536
Weergegeven resultaten: 351 t/m 357 van 357

Discussie: Eat this shredders.

  1. #351

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Volgens mij begrijp je me verkeerd.
    Ik heb geen hekel aan jazz per se, maar er is een bepaalde groep gitaristen die ik gewoon niet zo geweldig vind.
    Er is ook genoeg jazz die ik geweldig vind.
    Verder heb ik dus ook een hekel aan van die jazzmuzikanten die heel erg interessant doen over hun muziek, en neerkijken op al het andere, maar Peter Heijnen heeft al een geweldige demonstratie daarvan gegeven, dus daar heb ik verder niets meer aan toe te voegen.
    Eigenlijk heb ik daar in het algemeen een hekel aan, vooral bij klassiek komt het ook veel voor, maar ook bij jazz dus. In rock/metal/shred is het wat minder gangbaar, maar Malmsteen kan er ook wat van, vind ik ook niet zo geweldig
    Ik begrijp je prima hoor, lijkt me ook niet logisch om te denken dat iemand een hekel heeft aan jazz en Metheny wel goed vindt. En ik heb nog steeds geen voorbeelden gezien, alleen nu even wat modder richting Peter. Dus ik vraag me nog steeds af wat jouw indruk nou is van gitaristen of muziekstukken waarin het niks toevoegt en alleen maar wat gepiel is. Ik merk het namelijk juist vaak op in metal en shred, solo´s die niks nieuws toevoegen of gewoon nergens op slaan en bij shred vaak momenten waarbij ze ergens naartoe moeten werken maar dan of de spijker mislaan of gewoon niet goed er naartoe leiden. Niet dat ik beide genre´s niet waardeer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Wel jammer voor al die violisten die er nu op een gitaarforum achterkomen dat ze al eeuwen met onzin bezig zijn.

  2. #352

    Standaard

    Ik had al namen genoemd... die kerel uit het filmpje... Bireli? En Scofield dus.
    Verder vind ik Pat Martino ook een typisch voorbeeld van vooral heel veel in hetzelfde ritme doorpielen totdat ik er echt helemaal gillend gek van word, net als deze kerel. Dick Onstenk vind ik ook zo'n type.
    Verder kan ik niet zo gauw namen noemen... zoveel jazz luister ik nou ook weer niet. Ik weet wel dat ik die speelstijl best vaak tegenkom.
    Kan jij dan zoveel namen opnoemen van gitaristen die muziek maken die je niet mooi vindt? Meestal haak ik meteen af en vergeet ik de naam snel weer.

  3. #353
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    259

    Standaard

    Scofield ??
    De meest gevarieerde jazzgitarist ??
    Oke het kan je smaak gewoon niet zijn.. Maar hij behoord zowel technisch als theoretisch bij de top. Ookal kan ik naar de helft van zijn werk niet luisteren je moet respect hebben voor deze man die zo vernieuwend kan zijn ! Techniek is meer dan hoeveel noten je in een seconde kan proppen en op hoeveel manieren scofield kan solo-en en dus elke keer gebruikt maakt van verschillende technieken is bijzonder knap.
    ...

  4. #354
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    259

    Standaard

    Volgens mij heb jij veel te weinig naar jazz geluisterd om überhaupt een goeie mening te geven !
    ...

  5. #355

    Standaard

    Gaan we zo beginnen?
    Ik heb recht op mijn eigen mening en smaak, en hoef niet van jou te horen hoeveel jazz ik daarvoor moet luisteren hoor.

    Ik zeg verder niets over hoe knap het wel niet is wat Scofield allemaal niet doet, ik zeg alleen dat ik er niks aan vind. Er zijn zat goede gitaristen waar ik niks aan vind. Dat is mijn recht.

    Ik bespeur wederom een flinke vleug jazz-snobisme en arrogantie.
    Laatst gewijzigd door Scali; 8 april 2006 om 18:00

  6. #356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Ik had al namen genoemd... die kerel uit het filmpje... Bireli? En Scofield dus.
    Verder vind ik Pat Martino ook een typisch voorbeeld van vooral heel veel in hetzelfde ritme doorpielen totdat ik er echt helemaal gillend gek van word, net als deze kerel. Dick Onstenk vind ik ook zo'n type.
    Verder kan ik niet zo gauw namen noemen... zoveel jazz luister ik nou ook weer niet. Ik weet wel dat ik die speelstijl best vaak tegenkom.
    Kan jij dan zoveel namen opnoemen van gitaristen die muziek maken die je niet mooi vindt? Meestal haak ik meteen af en vergeet ik de naam snel weer.
    Ja op die 2 had ik al gereageerd en was ik het niet met je eens over Scofield en die ander kon ik enigszins begrijpen. Gitaristen die ik niet mooi vind, hmm Scofield is ook niet moeders mooiste. Hmm, maar onderscheid tussen solo en band ? Of alleen in jazz, Hallebeek vind ik niet altijd even sterk, Henderson gaat me soms te ver, maar dat kan ook aan mijn niveau liggen.
    Maar ik merk vrij weinig mensen in echte jazz die maar zitten te pielen, en hetzelfde ritme af en toe even pielen kan versterken. En wat luister je improvisaties of cd´s ? En bij die Bireli ben ik het ook niet met je eens dus tja.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Wel jammer voor al die violisten die er nu op een gitaarforum achterkomen dat ze al eeuwen met onzin bezig zijn.

  7. #357

    Standaard

    Nou, dan zijn we het niet eens.
    Prettige dag nog verder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top