Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 357

Discussie: Eat this shredders.

Hybrid View

  1. #1
    “Master your instrument, Master the music, and then forget all that shit and just play.”

    -Charlie Parker

  2. #2

    Standaard

    Ja geweldig! ( Al hou ik niet van jazz.)

    Ik heb een cd van hem toen ie nog maar 15 was. Daarop speelt ie nog traditionele gypsy jazz op een macaferri gitaar. Dat was natuurlijk muzikaal veel beter te pruimen dan dit gepiel.
    En ja.. toen al ( 15 jaar) net zo virtuoos.
    Laatst gewijzigd door koella; 1 april 2006 om 00:20

  3. #3

    Standaard

    Gaaf filmpje, jammer van je topic-titel.
    En je onderschrift.
    High Art Through Sheer Incompentence

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2002
    Locatie
    drenthe
    Berichten
    262

    Standaard

    Mooi werk... knap zo zonder distortion, en ik ben absoluut geen jazz fan...

    vondt het ook niet echt superieur aan wat shredders doen, dus die topic titel beloofde iets te veel..

    En inderdaad een beetje jammer dat je zo'n anti metal houding hebt, Bill Cosbibi.. helemaal niet nodig joh...
    Mijn Death Metal MP3's:

    http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=283678
    .

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trocar
    Gaaf filmpje, jammer van je topic-titel.
    En je onderschrift.
    +1

    Op gitaar.net is er ook al zo iemand.
    Leuk dat je jazz geweldig vindt, hoor. Maar moet dat snobistische en quasi-interresante gedrag er altijd bij?
    Ik vind jazz ook leuk, op z'n tijd, en ik speel het zelf ook. Maar ik speel ook metal en andere stijlen, en wat mij betreft is jazz net als alle andere muziek, er zijn altijd figuren die te veel met techniek en theorie bezig zijn, en te weinig met de 'muzikale' aspecten als de luisteraar boeien en emotie overbrengen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2005
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    229

    Standaard

    Wat is hier zo verschillend aan met zg. "Shred"?
    Het enige is dat die gast "clean" speelt en dat de sfeer jazzy is.
    Alle techniekjes die je bij hem ziet, komen bij zg. shredders ook voorbij.
    Sweeps, stringskipping, tremolopicking etc noem het maar op.
    Ik zie hem echter niet tappen????????
    WTF, die gast kan niet tappen!!!!!!!!
    Dus shred regeert heviger dan ooit. (tease, tease)

  7. #7

    Standaard

    Het is niet superieur aan metal maar toch wel een stukje ingewikkelder om te leren dacht ik ?

  8. #8

    Standaard

    superieur aan metal is natuurlijk gelul, net zo goed als dit andersom ook gelul is. dit heeft een hele andere waarde en daar zou je het gewoon bij moeten kunnen laten. bovendien denk ik dat een muzikant het zichzelf niet kan permiteren zich minachtend over andere muziek stromingen uit te laten die hij zelf niet beheerst. de jazz is harmonisch vaak ingewikkelder dan de rock.
    de akkoorden progressies zijn vaak lastig om over te soleren, je komt er gewoon niet meer alleen met je mineur en majeur laddertjes. bovendien wisselen de akkooren vaak zo snel dat je echt wel moet weten hoe je hamonisch met je solo de akkoorden aan elkaar verbind. dit maakt jazz ook ontoegankelijk voor de beginnende muzikant, je oor krijgt geen tijd te wennen.
    om de solo te snappen moet je echt gaan luisteren naar de akkoorden progressie.

    gr,
    jan

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koella
    Het is niet superieur aan metal maar toch wel een stukje ingewikkelder om te leren dacht ik ?
    Lijkt me niet.
    Het is een compleet andere techniek.
    Die gasten weten waarschijnlijk niet eens wat demping is, dus als je ze op een metalgitaar laat spelen met veel distortion, krijgen ze er amper meer uit dan wat gerammel en wat feedback.
    Ik denk dat je wat dat betreft makkelijker als shredder zo'n Maccaferri-gitaartje op kunt pakken en wat snelle runs spelen.
    Da's dus het technische aspect. Qua muziektheorie ligt het er maar aan wat voor soort shredder je bent, natuurlijk. Er zijn gasten die niet veel verder komen dan pentatonische en diatonische laddertjes en wat simpele ingestudeerde arpeggio's. Die zouden vast problemen hebben om over wat moeilijkere jazz-schema's te soleren.
    Maar er zijn genoeg voorbeelden van shredders die een hoop van muziektheorie weten, en zelf ook over lastige schema's soleren. Dan moet je vooral in de hoek van de fusion of prog-rock kijken, bijvoorbeeld. Hoewel de betere neo-klassieke shredders er vast ook wel raad mee weten.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Lijkt me niet.
    Het is een compleet andere techniek.
    Die gasten weten waarschijnlijk niet eens wat demping is, dus als je ze op een metalgitaar laat spelen met veel distortion, krijgen ze er amper meer uit dan wat gerammel en wat feedback.
    Ik denk dat je wat dat betreft makkelijker als shredder zo'n Maccaferri-gitaartje op kunt pakken en wat snelle runs spelen.
    Da's dus het technische aspect. .

    Forget it! Die Maccaferri achtige gitaren, met meestal 011 snaren van het merk.....merk......shit vergeten welk merk, heb ze ooit gekocht bij een heel klein winkeltje in Amsterdam, best bewaarde geheim van Amsterdam, heel klein zaak je aan een gracht vlak bij het Waterlooplein van een vent die Soren heet.

    Hij had een hele hoop vintage archtops en gypsy achtige gitaren.....t zijn lastige krengen, waar je echt heel hard op moet werken...is wel andere discipline...ik ken veel gasten die goed in deze stijl spelen....wel mee gejamd....en t is lastige muziek....met hele eigen stylistische (schrijf je dat zo?) kenmerken....ik ben gek op jazz, speel graag standards, ik heb groot respekt voor goede gypsy jazz gitaristen, maar wil je er goed in worden ben je weer jaren aan de bak...alleen al dat ritme op tempo 300.....om gek van te worden.....

    het zal eerder andersom zijn, de gypsy gitarist, die een elektrieke gitaar pakt en een blistering solo speelt met een hele goede tone....

    wat ik wel een openbaring vond, zijn de wegen picks, handgemaakte picks ehhh plectra,wel duur 15 euro per stuk, maar gaan lang mee......

    zie http://www.wegenpicks.com gebruik zelf altijd de gypsy jazz pick, met al mijn gitaren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top