Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2003
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    25

    Amp ! Twin Reverb vibrato probleem

    hoi,

    ik heb een mooie ouwe Fender Twin Reverb. Aan alle kanten werkt hij (na verschillende reperaties) perfect, alleen de vibrato doet moeilijk. Hij doet het wel, maar heeft ongeveer 5 minuten nodig voor hij begint te werken. Dat is nogal vervelend als ik hem onder een nummer alleen in een bepaald stuk wil gebruiken.....
    Ik heb er al eens naar laten kijken maar er werd toen geen oplossing voor gevonden. Destijds vond ik dit niet zo erg omdat ik niet verwacht had het ooit te gebruiken, nu vind ik het toch wel zonde. Het is namelijk wel een erg mooi effect.

    Heeft iemand hier enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe dit op te lossen is? Bij voorbaat dank.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Ik heb wel eens het omgekeerde effect gehad dat hij het begaf na 30 sec. Het waren toen half defect caps. Ik heb ze toen alle 3 vernieuwd (2 x 10nF en 1 x 20nF). En er een nieuwe buis (V5) in gedaan. Sindsdien is hij goed.

    Nico

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krist
    hoi,

    ik heb een mooie ouwe Fender Twin Reverb. Aan alle kanten werkt hij (na verschillende reperaties) perfect, alleen de vibrato doet moeilijk. Hij doet het wel, maar heeft ongeveer 5 minuten nodig voor hij begint te werken. Dat is nogal vervelend als ik hem onder een nummer alleen in een bepaald stuk wil gebruiken.....
    Ik heb er al eens naar laten kijken maar er werd toen geen oplossing voor gevonden. Destijds vond ik dit niet zo erg omdat ik niet verwacht had het ooit te gebruiken, nu vind ik het toch wel zonde. Het is namelijk wel een erg mooi effect.

    Heeft iemand hier enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe dit op te lossen is? Bij voorbaat dank.
    Dat ligt in de meeste gevallen zoals nico al aangaf aan die condensatoren. Het kan zijn dat bij een niet goed functionerende cap of een met een te hoge waarde de tremolo moeilijk op gang komt.

    Al

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top