Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35

Discussie: Tapdansen

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2005
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    2.157

    Standaard Tapdansen

    Ik zit met een "dilemma" wat waarschijnlijk velen met mij hebben. Graag zou ik kunnen schakelen van clean met delay en of flanger (dmv pedaaltjes), naar slechts een distortion (van mn versterker). Maar wel in één keer

    Ik heb een Marshall 30th anniversary combo met 3 kanalen (en midi-optie, al weet ik daar nog weinig van af). De pedaaltjes die ik wil gebruiken bestaan voornamelijk uit een Boss delay en een Ibanez flanger, ook heb ik een boss line-selector.

    Ik vraag me af of hier geen oplossing voor is (buiten inkoppertjes als de aanschaf van een multi-effect enz.) waar ik geen kapitaal aan kwijt ben. Het mooiste zou een soort pedaal zijn waarbij ik de 3 kanalen van mijn versterker kan schakelen, maar waarbij er bij het inschakelen van kanaal 2 ook de effectloop ingeschakeld wordt.. Maar dan zou die effectloop ook uit moeten als kanaal 1 of 3 wordt ingeschakeld :s...

    Als hier al een topic over is, ik kon hem niet vinden, maar geef dan alsjeblieft de link. Bij voorbaat dank voor elke hulp!!

  2. #2

    Standaard

    als de distortion uit je versterker komt kan je die aanzetten, en de delay + flanger in de loop van de line selector. en dan met 1 voet op de schakelaar van je versterker drukken voor clean, en met je andere voet op de line selector voor het "uitzetten"/bypassen van de flanger en delay.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Ik denk aan een zelfgemaakte footswitch die fungeert als looper/(true-)bypass voor je fx en kanaalschakelaar voor je Marshall.
    DA - doet je goed!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Met zo'n mooie versterker (dat is nou een van de weinige Marshalls die ik zou willen..krijgen), is het eigenlijk fantastisch dat je aan 2 pedaaltjes eigenlijk genoeg hebt, maar tegelijkertijd is het een "building block" voor een mooie setup:

    met die MIDI-optie zou je bijv met een midiswitcher (Axess GRX of iets dergelijks...) + een midi(foot)controller (kleintje als Rocktron Xpress/Tech 21 Midi mouse) tegelijkertijd een kanaal van je Marshall + een loop van die midiswitcher/looper kunnen maken:

    wat je dan doet is bijv de combinatie ch2 + flanger opslaan als ware het een (multi-effects-achtige) preset!
    ch2 zonder flanger is dan een andere preset...

    zo duur hoeft dat niet eens te zijn (kan die midiswitcher/looper ook op een pedalboard zetten!...)

    nu nog wachten tot Behringer ons verblijd met zulks gereedschap.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.931

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
    Ik denk aan een zelfgemaakte footswitch die fungeert als looper/(true-)bypass voor je fx en kanaalschakelaar voor je Marshall.
    Zoiets zou passief wel mogelijk zijn, maar dan zou de TS nog steeds 2 keer moeten schakelen.

    Anders ben ik bang dat je met actieve electronica, en relais-schakelingen aan de slag zal moeten. Daarvoor is ons aller mod Dirk_Hendrik de aangewezen persoon.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2005
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    2.157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
    als de distortion uit je versterker komt kan je die aanzetten, en de delay + flanger in de loop van de line selector. en dan met 1 voet op de schakelaar van je versterker drukken voor clean, en met je andere voet op de line selector voor het "uitzetten"/bypassen van de flanger en delay.
    Maar daar heb ik dus geen zin in. Steunend op beide hakken proberen met beide voeten dingen in te drukken. In het heetst van de strijd gaan die dingen altijd mis. En ik ga niet op een stoel zitten

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2005
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    2.157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    Zoiets zou passief wel mogelijk zijn, maar dan zou de TS nog steeds 2 keer moeten schakelen.

    Anders ben ik bang dat je met actieve electronica, en relais-schakelingen aan de slag zal moeten. Daarvoor is ons aller mod Dirk_Hendrik de aangewezen persoon.
    Ik weet niet wat je precies bedoelt met TS maar ik ga er voor het gemak maar van uit dat je bedoelt wat ik ook al eerder bedacht had. Als het nou een 2 kanaals footswitch was, kon je wellicht bij kanaal 1 met een aanknop voor de loop maken, en bij 2 een uitknop, maar bij 3 kanalen moet hij op 2 kanalen uit kunnen en toch altijd weer bij kanaal 2 aan. In mijn eigen noobtaal . Maar misschien dat Dirk_Hendrik zich nog mengt in de discussie met mogelijkheden (en prijsschattingen )

  8. #8
    vinni
    Guest

    Standaard

    Tja.....Dit lost al je problemen op....


    Looper....programmeerbaar....met midi...en 9v voeding.

    Prijs....? effe Erik van de Haar bellen.

    Vinni

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2005
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    2.157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
    met die MIDI-optie zou je bijv met een midiswitcher (Axess GRX of iets dergelijks...) + een midi(foot)controller (kleintje als Rocktron Xpress/Tech 21 Midi mouse) tegelijkertijd een kanaal van je Marshall + een loop van die midiswitcher/looper kunnen maken:

    wat je dan doet is bijv de combinatie ch2 + flanger opslaan als ware het een (multi-effects-achtige) preset!
    ch2 zonder flanger is dan een andere preset...

    zo duur hoeft dat niet eens te zijn (kan die midiswitcher/looper ook op een pedalboard zetten!...)

    nu nog wachten tot Behringer ons verblijd met zulks gereedschap.....
    Oke dit klinkt ook interessant. Ik heb zoals ik zei totaal geen verstand van midi-switchers e.d., maar dat is geen probleem. Ik dacht zelf aan een soort midi apparaat waar je losse pedaaltjes op aan kan sluiten en dan ala multi-effect kan switchen. Deze kon ik niet vinden, maar zoals jij het nu beschrijft komt het op hetzelfde neer. Weet je toevallig wat dat ongeveer zou kosten?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2005
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    2.157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinni
    Tja.....Dit lost al je problemen op....


    Looper....programmeerbaar....met midi...en 9v voeding.

    Prijs....? effe Erik van de Haar bellen.

    Vinni
    Oke, zie vorige post, bedankt! Ik zal eens kijken.

    Edit: heb even rondgekeken op het net, ik zie prijzen tussen de 800 en 1200 euro :S Ongetwijfeld een prachtapparaat, maar ik had het iets goedkoper gehoopt
    Laatst gewijzigd door Veekeren; 26 maart 2006 om 16:55

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top