Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11

    Standaard

    je hebt helemaal gelijk,vetzak. wie bluegrass wil spelen moet een 5 string kopen en ook in de ierse muziek word de 5 string wel gebruikt, maar dat je het zo even leert als je al gitaar speelt, ben ik niet helemaal met je eens. ik speel al jaren gitaar, en heb daarnaast ook de 5 string banjo leren bespelen, maar ik heb met de banjo nog steeds meer moeite als met de gitaar. die rolls vind ik nog steeds het moeilijkste van het banjo spelen, niet zo zeer de rolls zelf, maar meer de timing, en het switchen van foreward naar backward rolls en andersom. maar ja het ligt de een ook beter dan de andere.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  2. #12

    Standaard

    Ja, ok, ik zeg niet dat het meteen van een leien dakje loopt als je echt goed banjo wil leren spelen, maar ik bedoel maar: het blijft een tokkelinstrument he, je hebt er als gitarist toch voeling mee. Daarbij kan je d.m.v. enkele simpele rolls al behoorlijk wat indruk maken met sommige eenvoudige bluegrassklassiekers, zeker als je ze snel genoeg speelt : ).

  3. #13

    Standaard

    ja dat is waar je hebt een voorsprong als je al gitaar speelt, maar voordat ik een paar simpele bluegrass klassiekers kon spelen was ik al een paar maanden verder, en dan rammelde het nog aan alle kanten. maar goed als je maar lol hebt nietwaar? by the way, al eens in voorthuizen geweest op het ewob vestival? lots of good bluegrass bands, en een hoop jammen op elk nivau. een jaarlijks 3 daags festival met een keur aan europese bluegrass bands, zeer de moeite waard om eens heen te gaan.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top