Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Cimar

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2006
    Locatie
    Liedekerke - Aalst
    Berichten
    661

    Standaard Cimar

    Hey , ik heb mijn fender stratacoustic nu al 2 keer op ebay gezet , 8 volgers , maar geen biedingen. Nu heb ik een aanbieding gekregen, mijn fender voor iemands cimar ( Ibanez ?) + 50 € . Ik hou eigenlijk helemaal niet van die fender ( ookal heb ik grote sympathie voor de amps en elektrische gitaren ) Hij klinkt blikkerig als hij niet versterkt is en de actie is redelijk ook.


    Goede deal of niet ?




    Wat denken jullie eigelijk van de actie van deze gitaar ( foto 2 ), mijn oog voor akoestische gitaar is nog niet goed genoeg om te zeggen of dit ongeveer de normale hoogte is voor een akoestische gitaar.

    Mooi is ze in elk geval

  2. #2

    Standaard

    cimar is een synoniem voor ibanez voor het geval je daar nog niet achter was.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Thumbs up

    Die actie moet lager kunnen...maar: de curve in de hals lijkt me iets te groot...gevolg..bij de eerste frets lage actie en bij de 12e fret te hoog...
    Fender acoustic vind ik persoonlijk brandhout ( op n enkele uitzondering na).
    Maar ik zou even goed grasduinen op internet om te kijken of t n goeie deal zou zijn...
    Ook op n triplex gitaar met de verkeerde actie krijg je kriebels als je vingers altijd jeuken....

    http://www.gertdemeijer.nl

  4. #4

    Standaard Cimar

    Cimar (=Ibanez) heeft redelijke gitaren gebouwd, maar of een ruil verstandig is, is weer wat anders. Deze gitaar heeft zo'n typische jaren-zeventig verstelbare brug die funest is voor het geluid. De stemmechanieken zien er wat goedkoopjes op, zo op een afstandje. Verder moet je je afvragen of deze gitaar een massief bovenblad heeft, want van een gelamineerd exemplaar mag je niet al te veel verwachten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Hallo Wim,

    Mijn eerste akoestische staalsnarige gitaar!!! Ik heb goede herinneringen aan mijn Cimar, maar de mijne had geen verstelbare brug, en het is al 25 jaar geleden dat ik die gitaar speelde. (Zo'n verstelbare brug is inderdaad funest voor je geluid).
    De Cimar die ik had had een gelamineerd bovenblad en in die tijd was een massieve gitaar helemaal niet zo gangbaar, en nog minder bij een sub-merk van Ibanez. Die massieve tops zouden ze wel onder hun eigen naam uitbrengen.

    Pas dus op dat je niet van de regen in de drup valt. Je hebt al een "mindere gitaar", waarom zou je overstappen op een andere?

    Had de Cimar een normale brug gehad, had je die nog kunnen pimpen met een benen topkam en zadel, een verbetering die al enorm veel uitmaakt bij goedkopere gitaren. Maar met deze brug is hier niets mee te beginnen. IMO.

    Succes verder.
    Ron Houben.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Houben
    ... had je die nog kunnen pimpen...
    Ik zal wel niet van deze wereld zijn, maar wat is pimpen...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Smile

    pimpen is opknappen, fancy maken, uiterlijk veranderen
    Ook op n triplex gitaar met de verkeerde actie krijg je kriebels als je vingers altijd jeuken....

    http://www.gertdemeijer.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top