Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Effect ! Welk multi-effectenpedaal? (goedkoop)

    Ik ben van plan een multi-effecten pedaal te kopen. Zoiets als bijvoorbeeld de Boss ME50 ofzo. Ik zoek zo goed mogelijke kwaliteit voor zo weinig mogelijk geld en heb het ook nodig voor optredens. Er moet sowieso een 'expressie-pedaal' (heet dat zo?) nou ja ik bedoel er zo'n wah wah/volume pedaal achtig pedaal mee. Verder moeten er gewoon de standaard meest gebruikte effecten opzitten (delay, reverb, enz.) en ook graag meerdere kanalen met een disortion.
    Ik ben ook aan het twijfelen of de Line 6 Pod 2 niet iets is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb hem nog nooit uitgetest, wel de behringer versie en het grootste probleem daaraan vond ik dat hij tussen het switchen van kanaal of effekt heel even stil viel. Hoop dat iemand me kan helpen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Line6 POD 2 is serieus verouderd nu! Stamt uit 2 generaties terug.

    Wat een cool, goed (afgaande op de soundsamples en specs) en betaalbaar multi-fx is, is de Zoom G7.iut. 300 euro, expressie pedaal,
    24bit AD/DA conversie en een sampling rate van 96kHz( ruim 2x zo hoog als bij de Boss GT-8 en POD XT Live).

    En Korg heeft de AX3000G, zelfde idee, even duur ongeveer.

    Ik heb die Boss ME-50 wel eens getest, en vond 't 3x niks. De delays en chorussen waren aardig, maar alle overdrives waren veel te schel. verder zit er ook GEEN (pre-)amp modelling sectie op, zoals bij de Boss GT8/PODXT Live/Zoom G7.iut/Korg AX3000G, dus je kan er niet direct mee opnemen (op je PC ofzo).
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MongoSucks
    Ik ben van plan een multi-effecten pedaal te kopen. Zoiets als bijvoorbeeld de Boss ME50 ofzo. Ik zoek zo goed mogelijke kwaliteit voor zo weinig mogelijk geld en heb het ook nodig voor optredens. Er moet sowieso een 'expressie-pedaal' (heet dat zo?) nou ja ik bedoel er zo'n wah wah/volume pedaal achtig pedaal mee. Verder moeten er gewoon de standaard meest gebruikte effecten opzitten (delay, reverb, enz.) en ook graag meerdere kanalen met een disortion.
    Ik ben ook aan het twijfelen of de Line 6 Pod 2 niet iets is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb hem nog nooit uitgetest, wel de behringer versie en het grootste probleem daaraan vond ik dat hij tussen het switchen van kanaal of effekt heel even stil viel. Hoop dat iemand me kan helpen?
    Ik heb vandaag de zoom g2.u gekocht, tot nu toe ziet het er zeer goed uit voor de prijs. Ik vindt hem beter klinken dan de boss me50.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pmh
    Ik heb vandaag de zoom g2.u gekocht, tot nu toe ziet het er zeer goed uit voor de prijs. Ik vindt hem beter klinken dan de boss me50.
    en de Zoom G7.iut is het grote uitgebreide broertje van de G2.u, met een extra Tube Energizer sectie, en A/B switching voor de pre-amps.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #5

    Standaard

    maar als je t over pedaaltjes van 300 euro hebt is de nieuwste pod (ik weet niet hoe hij precies heet) dan niet ook weer beter? die is ook in de 300 euro volgens mij.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MongoSucks
    maar als je t over pedaaltjes van 300 euro hebt is de nieuwste pod (ik weet niet hoe hij precies heet) dan niet ook weer beter? die is ook in de 300 euro volgens mij.
    Dat is een DESKTOP modeller, en niet eentje voor op de grond.

    Je zou er dan een Line6 Shortboard of FB-4 bij moeten kopen à 249 euro, en dan zou de POD XT Live beter zijn (449).

    Ik raad je aan om hier naar te kijken:
    -Korg AX3000G (+/- 300 euro)
    -Zoom G7.iut (+/- 300 euro)
    -Boss GT-8 (+/- 450 euro)
    -Line6 POD XT Live (+/-450 euro).
    -VOX Tonelab SE (+/- 499 euro, met 2 expressiepedalen!)

    Als je dan in acht neemt, dat de Korg en Zoom van de laatste generatie zijn (en in de modelling wereld betekent bijna altijd nieuwer=beter), en bijna even uitgebreid als de duurdere Boss en POD, dan zijn die 1e 2 je beste keus.

    De Boss is vooral interessant als je precies weet welke effecten je wilt, en dat je daar totale controle over hebt. Uiteraard betekent dat een hoop menu's en knoppen draaien. Ik geloof dat ze overigens allemaal wel MIDI aansluitingen hebben, en de meeste ook een USB aansluiting.

    Maar aangezien je je 1e multi-fx gaat kopen, kun je 't beter iets simpeler houden. Ook niet TE simpel/slecht, dus wat dat betreft zijn die Korg en Zoom een uitstekende middenweg.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #7

    Standaard

    En tussen de Korg AX3000G en de Zoom G7.iut.. welke is dan over t algemeen beter?

  8. #8

    Standaard

    Hi, als multi-processor vind ik de

    Line6 PODxt Live

    toch wel de beste keuze. Hij is niet extreem duur en is zo gemakkelijk te gebruiken. Als je kijkt naar Boss GT6 of GT8, die zijn allebei zo moeilijk te gebruiken. Je kan je PODxt Live ook aansluiten op je pc via USB en je kan ook nog via customtone.com je patches uitwisselen. (Elke dag komen er circa 5 nieuwe patches van users op de website!).
    Maar als je een goedkopere wil, die minder kan, zou ik een GNX-1 kopen van DigiTech.

  9. #9

    Standaard

    De Zoom en de Korg ken ik niet, maar vergeet ook zeker de Vox niet uit te proberen. Dat ding klinkt echt als een klok (gisteren nog gehoord bij mijn leraar) en hij is heel makkelijk in de bediening. Dat betekent dat je veel netto speeltijd overhoudt. Overigens is de digitale sectie van de Vox ontworpen door Korg, zou me niets verbazen alsdie 2 erg op elkaar lijken...

    En voor de volledigheid: check ook Digitech ff. Hun GenX apparaten krijgen op dit forum weinig bijval, maar elkders hoor ik er zeer goede verhalen over. Digitech heeft van oudsher de naam heel veel goede effecten in hele kleine doosjes te kunnen stoppen. Is vast niet verkeerd!
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MongoSucks
    En tussen de Korg AX3000G en de Zoom G7.iut.. welke is dan over t algemeen beter?
    Heb de Korg nog niet gehoord (Zoom alleen soundclips), maar afgaande op ervaringen in 't verleden (Zoom 2020, 3000S, HL-01, PD-01) denk ik dat Zoom betere distortions zal hebben, met name voor rock/metal.

    VOX Tonelab schijnt wat sterker te zijn in de medium/crunch sounds (Beatles, Stones, Who), maar is heel beperkt qua plaatsing van effecten. Ik begrijp dat de externe fx-loop op een vaste plaats zit, terwijl bij de Boss GT8 je zelf je keten kan aanpassen.

    En de PODXTLive (met Metal Pack) vind ik zelf momenteel 't leukste qua pre-amp sims, maar de Zoom is bijna even aardig, maar kost wel 1/3e minder.
    En die is NIET van plastic (zoals veel Zoom zooi van vroegâh)
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top