Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 40 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 400
  1. #11

    Standaard

    Waarom wil je het vergelijken dan?
    Je kunt die meerwaarde niet horen als je geen vergelijkingsmateriaal hebt?
    Dus eigenlijk gaat die meerwaarde sowieso verloren, omdat je normaal gesproken dat vergelijkinsmateriaal niet hebt?

    Maargoed, dat interesseert me eigenlijk ook niet. Dat is hetzelfde als een Fender-versterker met een Marshall-versterker naast elkaar zetten, en dan zeggen dat jouw favoriete versterker die 'meerwaarde' heeft.

    Ik was meer geinteresseerd in de mensen hier op het forum die zelf een buizenbak hebben gebouwd, of gemodificeerd, of gewoon een bak hebben die voor hun het ultieme geluid heeft, en die wat willen laten horen.
    Bijna iedereen in Sounds post met Pods en dergelijke. Ik wil ook wel eens horen hoe die buizenversterkers het doen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    IK wil het niet vergelijken, ik weet wel wat ik er zelf over denk, JIJ wil het schijnbaar vergelijken, dat is wat ik in je openingspost lees. Maar dan zal ik het wel verkeerd begrijpen.

  3. #13

    Standaard

    Ik hoef geen letterlijke vergelijking van hetzelfde nummer en dezelfde tone etc. Ik wil gewoon weten wat mensen onder een goede buizentone verstaan.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Kun jij met jouw geweldige gehoor dat zelf niet horen Scali?

    Ik vind dit topic net te doorzichtig...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2001
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    1.126

    Standaard

    idd niet echt een gepaste post in de topic sounds.
    Maar weet wel dat een klein antwoordje dat misschien een beetje off-topic gaat over de theorie van brammeke:
    .wav en .mp3 maakt in principe niets uit. Ligt er alleen aan welke instellingen je gebruikt(bitrate en hz).

    Ik geloof ook dat met de modeling technieken van tegenwoordig, je niet snel een verschil kan horen of het nu echt een buizenversterker is of wel.
    Dat is mijn ervaring tot nu toe... die kan natuurlijk altijd veranderd worden haha.

    Een buizenversterker produceert de zogenaamde boventonen en zorgt voor het warme geluid.
    Net zoals men op het universiteit de reverb hebben gesimuleert (wat een leek niet kan onderscheiden met een echte reverb) hebben ze die boventonen ook geprobeerd na te bootsen.

    Maja... haha


    Ben trouwens wel benieuwd naar vette samples van een vet buizengeluid (modeling of niet)...



    GRTZ
    Ferreke
    It don't mean a thing
    if it ain't got the swing!!
    http://members.home.nl/yvonnevanroosmalen

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VHsologitarist
    idd niet echt een gepaste post in de topic sounds.
    Nee, maar als ik het bij versterkers zou plaatsen, zou ie eigenlijk bij Modern, Vintage en Werkbank moeten...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VHsologitarist
    Ben trouwens wel benieuwd naar vette samples van een vet buizengeluid (modeling of niet)...
    Precies, maar tot dusverre is men nog wat verlegen

  7. #17
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Vind je dat buizenversterkers beter klinken dan wat dan ook?
    Wil je iedereen van je gelijk overtuigen?

    Grijp dan hier je kans, en post een opname van jouw beste buizengeluid.
    Laat die modeling-kinderen een poepie ruiken!
    Ik ben benieuwd...
    En wie gaat de onbevooroordeelde jury zijn? Zou je niet beter je verhitte discussie beperken tot het Versterker-gedeelte, het gaat er daar al heet genoeg aan toe of moet je ergens anders je gelijk komen zoeken?
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein
    En wie gaat de onbevooroordeelde jury zijn?
    Het is geen wedstrijd hoor. Maar iedereen heeft het altijd over hun idee van goede tone, het zou handig zijn als we daar een soundclipje bij hebben.

    Ik word alleen een beetje moe van dat gezeur de hele tijd.
    Niet zeuren, soundclips posten.
    We hebben nu al 2 pagina's vol geleuter, en nog geen soundclip in de buurt.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VHsologitarist
    idd niet echt een gepaste post in de topic sounds.
    Maar weet wel dat een klein antwoordje dat misschien een beetje off-topic gaat over de theorie van brammeke:
    .wav en .mp3 maakt in principe niets uit. Ligt er alleen aan welke instellingen je gebruikt(bitrate en hz).
    Het maakt inderdaad niet uit, het is allebei slecht genoeg om het verschil niet te kunnen horen tussen modeling en buis.. Dat was mijn punt. Ik heb nergens gezegd dat wav beter is dan mp3 of andersom.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    >Scali

    Wat hebben mensen er mee te winnen om hier soundclips te posten? Als je die vraag weet te beantwoorden dan ben je al een heel eind!

    De reacties van jouw kant zijn al min of meer te raden, zeker gezien jouw toontje nu weer. Jij bent niet de enige die moe wordt van het gezeur, de meeste posters hier zijn slim genoeg om niet meer gezeur uit te lokken. Dus hoe zou het toch komen dat niemand soundclips post?

    Misschien omdat iedereen doorheeft dat het voor jou wél een wedstrijd is? Mooi man, die gitaristen zonder opgeblazen ego...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top