Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 40 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 400
  1. #1

    Standaard Oproep aan alle buizenpuristen

    Vind je dat buizenversterkers beter klinken dan wat dan ook?
    Wil je iedereen van je gelijk overtuigen?

    Grijp dan hier je kans, en post een opname van jouw beste buizengeluid.
    Laat die modeling-kinderen een poepie ruiken!
    Ik ben benieuwd...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Volgens mij krijg je dan het probleem dat je het moet comprimeren naar een wav of mp3-file (of erger) en dat je dan de 'winst' qua geluid die je hebt met buizen kwijt bent. Stel al zouden mensen hier iets posten in een briljant bestandsautomaat dat 'analoog' geluid benaderd, dan moet jij als luisteraar ook weer briljante speakers hebben om dit goed weer te kunnen geven.

    Wat je dus wel zou kunnen doen is persoonlijk langsgaan bij alle buizenliefhebbers en dan first hand luisteren naar die dingen.

    Edit: het punt in deze thread (nu al) met deze opzet is denk ik niet 'het buizengeluid', maar hifi.

  3. #3

    Standaard

    Dus eigenlijk zeg je dat buizen geen meerwaarde hebben als je een opname wilt maken (laten we zeggen CD-kwaliteit, als je een ongecomprimeerde wav neemt... of beter, als je een 24/96 kaart hebt).
    Dus dan hoor je geen verschil met een modeler?

    Dan zeg je dus eigenlijk ook dat je een beter gehoor moet hebben dan die opname-kwaliteit, anders merk je het eigenlijk ook 'live' niet?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Dus eigenlijk zeg je dat buizen geen meerwaarde hebben als je een opname wilt maken (laten we zeggen CD-kwaliteit, als je een ongecomprimeerde wav neemt... of beter, als je een 24/96 kaart hebt).
    Dus dan hoor je geen verschil met een modeler?
    Zolang cd-kwaliteit de norm is voor geluid en mensen geen fatsoenlijke speakers hebben (ik overigens ook niet, die kosten doorgaans een kapitaal, maar dat was mijn punt niet), zal het niet veel uitmaken of opnames met buizenversterkers of met goede (!) modelers gemaakt worden, voor de luisteraars althans.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Dan zeg je dus eigenlijk ook dat je een beter gehoor moet hebben dan die opname-kwaliteit, anders merk je het eigenlijk ook 'live' niet?
    Jij gaat ervan uit dat CD-kwaliteit heel goed is. Dat is niet zo.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+
    Jij gaat ervan uit dat CD-kwaliteit heel goed is. Dat is niet zo.
    Dat zeg ik helemaal niet. En je beantwoordt m'n vraag niet.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Dat zeg ik helemaal niet. En je beantwoordt m'n vraag niet.
    OK, ik dacht dat je het begrepen had, maar dan doe ik het nu: Nee ik zeg niet dat je een beter gehoor moet hebben dan die opnamekwaliteit (oeh, cd kwaliteit ) om het verschil live te horen, ik zeg dat je een ontzettend goede opnamekwaliteit/techniek + bestandsformaat + hifi-installatie moet hebben om het verschil te horen in een opname.

    Ik zeg niet dat het niet kan, maar aangezien weinig mensen zulke goede opname/afspeelapparatuur hebben (denk ik, of jij toevallig wel?) en dat bestandsformaat onhandelbaar is, gaat deze thread in mijn ogen nergens over, en wordt dit waarschijnlijk vooral theoretisch gelul over analoog c.q. buizengeluid v.s. digitaal c.q. modelergeluid, of over het verschijnsel 'hifi' en wat het eigenlijk voorstelt.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+
    Ik zeg niet dat het niet kan, maar aangezien weinig mensen zulke goede opname/afspeelapparatuur hebben (denk ik, of jij toevallig wel?) en dat bestandsformaat onhandelbaar is, gaat deze thread in mijn ogen nergens over, en wordt dit waarschijnlijk vooral theoretisch gelul over analoog c.q. buizengeluid v.s. digitaal c.q. modelergeluid, of over het verschijnsel 'hifi' en wat het eigenlijk voorstelt.
    Ik weet niet waar het heengaat. Ik vroeg om soundsamples. Jij stuurt het nu richting een theoretische discussie, die me eigenlijk niet zo interesseert.
    Eerst die soundsamples maar, dan merken we wel of iedereen tot dezelfde conclusie komt als jij.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Ik weet niet waar het heengaat. Ik vroeg om soundsamples. Jij stuurt het nu richting een theoretische discussie, die me eigenlijk niet zo interesseert.
    Eerst die soundsamples maar, dan merken we wel of iedereen tot dezelfde conclusie komt als jij.
    OK, ik ben inderdaad benieuwd of de buizensound in een file te vangen is. Dat is dus niet hetzelfde als 'ik ben benieuwd of de buizensound bestaat'. Ik weet alleen niet wat jij je nou afvraagt.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+
    OK, ik ben inderdaad benieuwd of de buizensound in een file te vangen is.
    Als je gewoon een CD of DVD pakt van een artiest die op een buizenversterker speelt, heb je je antwoord.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scali
    Als je gewoon een CD of DVD pakt van een artiest die op een buizenversterker speelt, heb je je antwoord.
    Ik heb volgens mij geen cd's of dvd's met artiesten die op modelerversterkers spelen, laat staan dvd's en cd's waarbij hetzelfde nummer op buis én op modeler gespeelt wordt, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top