Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39

Discussie: pedalboard maken

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Ik raad je toch aan te kijken naar multiplex hout. Ik heb een plankie van ongeveer 15mm multiplex en dat is gewoon prima hout. Splinterd wel wat bij het zagen, maar met een mooi U-profiel prima weg te werken.
    Onder de streep.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2006
    Locatie
    Blood Mountain
    Berichten
    239

    Standaard

    Multiplex hoeft niet te splinteren hoor... en laat het anders gewoon zagen, dat kost niet veel.

    De randjes wat bijschuren, een likje verf en 't is klaar.

  3. #33

    Standaard

    Waarom niet gewoon triplex? Is dat niet stijf genoeg? Is namelijk wel een stukkie lichter


    (ik heb gewoon een hekel aan sjouwen)
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Okoumé en berken triplex splintert nouwelijks, alleen goedkoop meranti(aziatisch) triplex splintert erg.

    En groen MDF(V313) is niet voor buiten maar voor licht vochtige omstandigheden. Extrieur MDF is voor buiten, mits goed bewerkt. Geld trouwens voor bijna alle houtachtige WBP/ Extrieur plaatmaterialen.

    Het zal je werk maar zijn
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    219

    Standaard

    ik heb mijn pedalboard gemaakt van 15mm dik multiplex, ik heb daaroverheen vloerbedekking(gewone bij winkel wat ze over hadden)zwarte.. dit vastgeniet op de plank en helemaal strak getrokken, de hoeken met van die aluminium hoekstrippen afgewerkt, adapters in de board weggewerkt en met 1 schakelaar heb ik alle pedalen aanstaan ideaal, ik heb de pedalen bevestigd met klitterband tape..heel eenvoudig je plakt het spul aan de onderkant van je pedaal en je plakt het op de vloerbedekking, je hoeft niets te boren en het is makkelijk weg te halen.. Ik vond dit wel handig en functioneel..
    rock on!

  6. #36
    vinni
    Guest

    Standaard

    Heb een paar pedalboards in elkaar gesleuteld.
    Alleen bouw ik ze zo dat ze een nuclaire aanval moeten doorstaan.
    Dus altijd in een goede flightcase. Daar maakte ik een plaat van trespa in met daaronder steunen om doorzakken te voorkomen als ke op een pedaal staat. (Wah bijvoorbeeld) Gebruikte nooit stekkerblokken op het board zelf.
    Zo-wie-zo kwam 230V het board in met een Powercon en Neopreen 230 snoer. Altijd zo dat er geen vloestof in kon komen....(bier!!!!!)
    Onder de plaat zat meestal een Pedalpower en had ik de 230V stroom verder verdeeld met vastgezette kroonsteentjes.
    Onder het trespaboard liepen dan de kabeltjes. Midi/signaal/DC zoveel mogelijk gescheiden. Pakte ze ook wel eens in met alufolie. Van aluminium strip maakte ik plaatjes waarop ik het pedaal schroefde. De alu plaat met pedaal maakte ik weer vast op het trespaboard met RVS zelfborgende bouten en moeren.
    Bekabeling was meestal George L. Voor Midi maakte ik altijd gebruik van
    Neutrik 5 polige XLR-connectors en chassidelen.
    Bekabeling zou ik nu met Evidence Audio doen.

    Enne....Nooit....maar dan ook nooit een storing gehad.
    Werkte 100% altijd....gegarandeerd!....en daar ging het mij om.
    Ik kan vreeslijk opgefokt raken als tijdens een optreden iets kapot gaat.
    Ik haat dat echt......

    Vandaar.....

    Vinni

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarchris
    ik heb mijn pedalboard gemaakt van 15mm dik multiplex, ik heb daaroverheen vloerbedekking(gewone bij winkel wat ze over hadden)zwarte.. dit vastgeniet op de plank en helemaal strak getrokken, de hoeken met van die aluminium hoekstrippen afgewerkt, adapters in de board weggewerkt en met 1 schakelaar heb ik alle pedalen aanstaan ideaal, ik heb de pedalen bevestigd met klitterband tape..heel eenvoudig je plakt het spul aan de onderkant van je pedaal en je plakt het op de vloerbedekking, je hoeft niets te boren en het is makkelijk weg te halen.. Ik vond dit wel handig en functioneel..
    rock on!
    naar zowiets was ik opzoek zo ga ik het denk ik ook aanpakken maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om te maken kwam door school en andere omstandigheden. maar er is een idee
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

  8. #38
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 augustus 2002
    Locatie
    3rd rock from the sun
    Berichten
    18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarchris
    ik heb mijn pedalboard gemaakt van 15mm dik multiplex, ik heb daaroverheen vloerbedekking(gewone bij winkel wat ze over hadden)zwarte.. dit vastgeniet op de plank en helemaal strak getrokken, de hoeken met van die aluminium hoekstrippen afgewerkt, adapters in de board weggewerkt en met 1 schakelaar heb ik alle pedalen aanstaan ideaal, ik heb de pedalen bevestigd met klitterband tape..heel eenvoudig je plakt het spul aan de onderkant van je pedaal en je plakt het op de vloerbedekking, je hoeft niets te boren en het is makkelijk weg te halen.. Ik vond dit wel handig en functioneel..
    rock on!
    blijft dat klitteband tape dan zitten op dat tapijt?
    Ivan Drago: www.ivandrago.nl

    Bandleden vind je op Muzikantenbank.NET (tijdelijk buiten werking)

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.270

    Standaard

    als je em af hebt, post dan eens even wat foto's

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top