Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 50
  1. #41
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Een mooie solo uit je hoofd leren kan iedereen. Vroeg of laat wordt die solo zo'n automatisme dat de snelheid ook wel komt.

    Wat veel leuker is, is kijken hoe een solo die je erg mooie vind is opgebouwd, en waarom je hem zo mooi vind. Analiseer hem en haal eruit wat je er zelf uit wilt halen zodat je er je eigen draai aan kan geven. Daar heb je veel meer aan.

    Letterlijk een solo leren is hetzelfde als een aap een kunstje leren.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    216

    Standaard

    haha sukkels ik kon na één maand eruption met losse handen spelen


  3. #43

    Standaard

    stoer man!

  4. #44
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.219

    Standaard

    post eens een mp3 van je zelf
    dan kunnen we horen welke dingen nog beter kunnen.
    Vriendelijke groet,

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2005
    Locatie
    Zierikzee
    Berichten
    706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Butger
    haha sukkels ik kon na één maand eruption met losse handen spelen

    Zonder zijwieltjes?
    Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
    MySpace - Skybicycle

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    116

    Standaard

    Ik ben nu sinds januari bezig om de barré akkoorden te leren op de E en de A snaar. Volgens mijn leraar kan je er zo een jaar voor uittrekken om dit vlekkeloos te kunnen. Hebben jullie er ook zo lang over gedaan, of is dat zijn inschatting o.b.v. mijn gebrekkige kwaliteiten?

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2005
    Locatie
    't Zand
    Berichten
    235

    Smile

    Ik heb na twee jaar 7 minuten solo van paul gilbert uitgezocht. Hoor ik er nu ook bij?? haha :)
    Rover -> G-force -> traveller -> marshall
    Te koop: Marshall buikkast stereo 1960 lead (nieuw) te koop of ruilen tegen bogner 2x12.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2005
    Berichten
    173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeeMPie
    vanwaar ken ik dat ook alweer?
    Staat in de sig van Bram+ en komt uit stairway to heaven van zeppelin

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+
    Hehe mooier is het niet te omschrijven

    Ook zoiets: Mensen die Jimi Hendrix 'naspelen' maar verder het creatief vermogen van een herdershond hebben.
    Maar zoals bij alle leerprocessen zul je eerst de stof moeten opdoen voordat je de vaardigheden uit de stof kan toepassen (bijvoorbeeld: mensen zullen eerder een vreemde taal kunnen lezen en horen (en begrijpen) dan dat ze 'm kunnen schrijven en spreken). Dus wat dat betreft kan het naspelen van andersmans solo's leerzaam zijn, maar je hebt m.i. iets bereikt als je die informatie ook kan gebruiken in je eigen 'verzonnen' solo's.
    er zijn ook herdershonden die weigeren powerchords te spelen...

    als ik covers speel, speel ik vrijwel altijd het thema van de originele solo, veel mensen verwáchten die solo (ik zelf ook !)

    hey joe was 't 1e nummer dat ik leerde op elec. gitaar (8jaar klassiek les gehad) en ik vind nú pas (3 of 4 jaar later) dat ik 'm kan 'spelen'...

    Een mooie solo uit je hoofd leren kan iedereen. Vroeg of laat wordt die solo zo'n automatisme dat de snelheid ook wel komt.

    Wat veel leuker is, is kijken hoe een solo die je erg mooie vind is opgebouwd, en waarom je hem zo mooi vind. Analiseer hem en haal eruit wat je er zelf uit wilt halen zodat je er je eigen draai aan kan geven. Daar heb je veel meer aan.

    Letterlijk een solo leren is hetzelfde als een aap een kunstje leren.
    dat wíl ik altijd doen, maar 'het ontbreekt me aan tijd... '
    ...daar heb ik de discipline niet altijd voor, ik pas solo's wel vaak aan om die in ...andere solo's te spelen...

    beste tip is gewoon : BLIJVEN spelen, hoe goed je bent/vordert, dat zie je dan wel weer....

    nu ga ik weer aan m'n studie en dan ga ik toch ECHT WEER GITAAR-OEFENEN..

    sjemig, dat weekend op de Messe heeft me geïnspireerd (en gebitch-slap't om wel... BIJ te blijven...)
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  10. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coco
    Ik ben nu sinds januari bezig om de barré akkoorden te leren op de E en de A snaar. Volgens mijn leraar kan je er zo een jaar voor uittrekken om dit vlekkeloos te kunnen. Hebben jullie er ook zo lang over gedaan, of is dat zijn inschatting o.b.v. mijn gebrekkige kwaliteiten?
    Ligt eraan denk ik, als je barre akkoorden moeiteloos achter elkaar kan spelen met een zuivere klank na een half jaar dan kun je denk ik wel zeggen dat je het kan, en dat verschilt natuurlijk weer per persoon.

    En het is denk ik ook zo, als je een half uur per dag barre akkoorden oefent dat je het minder snel, dan als je 4 uur per dag oefen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top