Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    42

    Standaard Korg DTR1000 of DTR2000???

    Hoi,

    ik sta op het punt om een van deze twee te kopen... op het moment neig ik meer naar de 1000 dan naar de 2000, omdat ik als enige voordeel de racklight zie. Kabeltester enzo gebruik ik toch nooit... Ik zag dat de 1000 niet chromatisch is en de 2000 wel. Ik neem aan dat de 1000 wel gewoon de lage B van een 7string kan stemmen? ziet ie hem dan als een bas snaar ofzo?

    ik heb nu een goedkoop korg bakje (GT3) om te stemmen, en die pakt de lage B ook gewoon...

    iemand ervaring met een of beide van deze? wat zijn de bevindingen en welke moet ik nemen?
    te koop: Ibanez EX350, Fender Sidekick 25 reverb

    ENGL RULES

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    42

    Standaard

    ohja nog iets...

    is het nieuwe model nu zwart? ik zie ze namelijk zowel zwart als zilver bij de online winkels staan...

    wil wel graag een zwarte als ik toch kan kiezen, want de rest van m'n rack is ook zwart
    te koop: Ibanez EX350, Fender Sidekick 25 reverb

    ENGL RULES

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2003
    Locatie
    nederweert
    Berichten
    171

    Standaard

    Hier staan de specs van de 1000.
    Heb er helaas geen ervaring mee.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb er 'helaas' wel ervaring mee. Ooit heb ik blind de DTR-2000 gekocht omdat ik toen dacht van een racktuner is een racktuner, doe mij maar een van de duurdere dat zal wel prima zijn.

    Ik gebruik hem alleen om standaard in E te stemmen, of alles een halve lager dus alles in D#, en wat drop D en drop C# tuningen, niks bijzonders dus, geen tunings in een bepaald akkoord ofzo. Hiervoor voldoet ie uitstekend, nooit problemen mee.
    Ooit gebruikte onze bassist voor de grap m'n tuner eens, en waren we beetje verbaasd waarom zn sound ineens zo verkracht was. Het miste attack, laag EN hoog. Racktuner er tussenuit, en daar was zn sound weer. Had ik zelf stomgenoeg nog nooit geprobeerd en ja hoor, tuner tussen mn signaal halen en knallen maar.

    Nu heb ik het in m'n setup (beetje oude foto maar oke) als volgt opgelost:

    Gitaar -> Wireless Zender -> Wireless Ontvanger -> 19" A/B switch (custom made door Remco Speeddemon , op de foto nog niet in m'n rack)

    A gaat naar m'n Amp, en B naar m'n tuner. Normaal moet je ook het mute knopje indrukken op de tuner als je stil wil stemmen, nu die switch omzetten, dus evenveel handelingen alleen een veel betere sound.



    Als je zeker weet dat je een racktuner wil, zou ik lekker de allergoedkoopste pakken, bijvoorbeeld die van Behringer, en als ie gewoon goed tuned die nemen. Vervolgens gewoon zorgen dat ie niet tussen je signaal zit en gaan...

    Racklight stelt trouwens echt weinig voor bij de DTR2000, maar dat ligt misschien aan het feit dat ik alleen een wireless, racktuner en a/b switch in mn rackje heb zitten en geen moeilijk afleesbare apparatuur..

    Ook nagedacht over andere opties naast een racktuner? Zoals Boss TU-2 of zo'n pedaaltuner van Korg..

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    42

    Standaard

    ik wil wel graag een racktuner. Vind ik wat fijner werken dan zo'n klein bakje.. anders heb je steeds weer overal zooi rondslingeren en het leest wat makkelijker af...

    Die behringer ben ik een beetje huiverig voor, bovendien hoorde ik dat het nog wel ff kan duren voordat deze op de markt komt... wat productiefoutjes waardoor ze allemaal terug moesten ofzo?

    ik las in de specs van bloodboiler dat 7string dus geen probleem moet zijn, en dat de 1000 ook chromatisch is! dat is weer een pluspuntje voor de 1000

    welke kleur zijn de lampjes van de 1000 trouwens? niet dat dat iets ter zake doet, maar ik vind die blauwe lampjes van de 2000 wel fancy
    te koop: Ibanez EX350, Fender Sidekick 25 reverb

    ENGL RULES

  6. #6

    Standaard

    Weet niet of er verder nog goedkopere tuners zijn naast Behringer, moet je even uitzoeken dan...andere gitarist uit m'n band heeft DTR1000, en voor zover ik me kan herinneren verschilt ie helemaal niks qua lichtjes met de DTR2000, op het feit na dat er gewoon wat minder lichtjes op zitten...maarja om daar nou zo veel meer geld voor uit te geven, maak dan een rackblind met een hoop LED'jes :P

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Locatie
    best
    Berichten
    512

    Standaard

    aflezen is geen probleem met een korg DT-10 maar in de weg liggen .... ja

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    42

    Standaard

    @Hubrecht: ja dat is ook een leuke optie, heb alleen geen ruimte meer in m'n rack na die tuner zit ie precies vol (8 eh is ook wel genoeg vind ik... ik sjouw me nu al elke week een breuk van de trap af)

    @vasnd: precies, ik heb weinig zin om over dingen te struikelen... ik wil eigenlijk alles in m'n rack hebben op m'n midi pedaal en mijn gitaar na (en de box natuurlijk )

    ik heb besloten om toch maar voor de 1000 te gaan... heb ik mooi wat geld over om te sparen voor een nieuwe TFT voor m'n computer
    te koop: Ibanez EX350, Fender Sidekick 25 reverb

    ENGL RULES

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    30 november 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    42

    Standaard

    okee ik ben net terug van feedback apeldoorn... daar hadden ze een forse korting op de dtr2000 (scheelde 40 euro met musicstore in duitsland )

    ik kon het niet laten om deze mee te nemen, dus het is toch de DTR2000 geworden.

    Bedankt voor jullie reacties! ik zal eens gaan kijken hoe ik hem ga aansluiten, maar de manier die Analie-G beschrijft in het topic van jeroenb klinkt erg goed.
    te koop: Ibanez EX350, Fender Sidekick 25 reverb

    ENGL RULES

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizzie
    okee ik ben net terug van feedback apeldoorn... daar hadden ze een forse korting op de dtr2000 (scheelde 40 euro met musicstore in duitsland )

    ik kon het niet laten om deze mee te nemen, dus het is toch de DTR2000 geworden.

    Bedankt voor jullie reacties! ik zal eens gaan kijken hoe ik hem ga aansluiten, maar de manier die Analie-G beschrijft in het topic van jeroenb klinkt erg goed.
    opzich , klinkt goed
    maar als je ooit weeres met kabel speelt??
    ( ik weet uit ervaring dat jij weleens je batterijen vergeet op te laden :P )
    dan kan je niet tunen
    www.sephyros.com

    Gear:
    -Gibson les paul gothic
    -Epiphone gothic
    -Marshall jvm head
    -Marshall 1960 cabs
    -TC electronic g-major
    -Sennheiser ew 172 G2 wireless
    -Coffin cases

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top