Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 49 van 49

Discussie: ''Beginners rack''

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Het land van 1000 tetten
    Berichten
    3.315

    Standaard

    Hoi Tim, hier Richard. (van de wiskunde les (dat ik nu niet meer heb, LOL))
    Zoals rupke zegt is de Koch ERG veel waar voor je geld, en niet eens zo heel erg duur. Zoals vele anderen voor mij hebben gezegd, 1000 is gewoon niet veel voor een goede rack. Als het alleen maar om de bling gaat zou ik het sowieso niet doen, je hebt voor 1000 tweedehands een high-end buizenversterker en met wat geluk een tweedehands Lexicon. Heerlijke delays, en dat was toch hetgeen wat je zocht?
    Well, je mag ook wel eens langswippen om mijn gear eens te testen.
    Iig staar je niet blind op het woordje "rack" en de lichtjes die je overweldigen. Wil je toch per se voor weinig een goede voor- en eind versterker in één, neem de Koch!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rupke
    uiteraard wel alles tweedehands

    rack 4 he = 75 euro
    g-major + fc200 = 300 euro
    koc kv50 (pre amp + poweramp ineen) = 375 euro
    TE KOOP: KOCH MULTITONE 50W (+FLIGHTCASE met logo) E850 | RMC3 wahwah G. Teese E200 | GIBSON RD CUSTOM uit '78. zie marktplaats of PM VOOR MEER INFO.

  2. #42

    Standaard

    Het mag dan wel bling zijn maar het is toch ook voor een groot deel voor mezelf geen hond die volgens mij het verschil hoort in het publiek je zo'n een als jou dan maar voor de rest niet en ik stoor me gewoon aan die bulldog en ik wil toch blijven spelen dus waarom me niet verdiepen in een rack. Das ook de reden waarom ik bij dit forum ben.. om meer te weten te komen.. bedankt voor de tip.. maar ik ben er nog niet uit over wat ik zou moet en hebben maar dat zal ik toch zelf moeten horen heb al veel tips gekregen (bedankt) maar niet ieder is het met elkaar eens dat moeten we nog maar es samenvatten...

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    347

    Standaard

    Ik ben ook voorstander van een goeie top.
    Er is geen rack pre/power amp combinatie te vinden die voor hetzelfde geld beter klinkt als een top. Tenminste, ik ben het nog nooit tegengekomen (en sta open voor suggesties).
    En met fx kun je snel klaar zijn, ouwe intellifex, digitech tsr24s, rsp550, spx90 etc... die zijn allemaal tussen de 75-200 euro te krijgen.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Ernst Rover samen met Ernst Traveller ?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Music Been there, done that.

    Tried and own one... Helemaal het einde (althans, dat dacht ik).


    Moet jij naast die Ernst set maar eens een Hook of CAE OD100 zetten met een fatsoenlijk speakertje .

  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    Ik ben ook voorstander van een goeie top.
    Er is geen rack pre/power amp combinatie te vinden die voor hetzelfde geld beter klinkt als een top. Tenminste, ik ben het nog nooit tegengekomen (en sta open voor suggesties).
    Mijn suggestie: met een CAE3+ (1e versie) met Rocktron Velocity Valve (by Egnater) kom je een heel eind naast tops als de Hook, OD100

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Ik heb nog nooit zo'n directe en dynamische sound met zoveel punch gehad als de afgelopen 2 jaar met mijn Ernst set (icm. met 2x Electrovoice EVM12L). Ik blaas de Multitone van mijn collega-gitarist in ieder geval vierkant van de kaart. Ook enkele andere buizentops hebben het afgelegd tegen de Ernst set. Dat moesten de eigenaren zelf ook erkennen na deze combi aan de tand gevoeld te hebben . De Hook en od100 ken ik alleen van samples en heb ik (helaas nog) niet zelf aan de tand gevoeld. Misschien maar goed ook. Kan alleen maar GAS-aanvallen veroorzaken .
    Een Rover icm. een andere eindtrap (bijv. een Engl 960/30, zoals een maat van mij, en heel goede fusion-gitarist een tijdlang heeft gehad) klinkt toch beduidend minder dan met een Traveller (nog steeds erg goed hoor). Lijkt wel of ie dan minder sprankelt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    347

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srv-man
    Mijn suggestie: met een CAE3+ (1e versie) met Rocktron Velocity Valve (by Egnater) kom je een heel eind naast tops als de Hook, OD100
    Ik heb een eerste serie 3+ gehad met een vht2150. Klinkt werelds!!
    Mijn bogner (ook eerste serie 101B) klinkt beter en was zelfs iets goedkoper.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Beginnersrack voor 1000 euro.
    Voor 1000 euro heb je een prima beginnersrack met een goed geluid...als je precies weet wat je wilt dan.
    Voorbeeld:

    Engl E530: 400
    Peavey Classic: 250-400

    650 - 800 euro, 2ehands, dat wel.
    Moet je nog een rack en bekabeling bijkopen maar dat lijkt me niet zo'n punt.

    Je moet alleen wel van Engl houden dan...ik heb zo'n idee dat als je andere preamps wil van deze kwaliteit, dat je dan duurder uit bent.
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top