Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 49

Discussie: ''Beginners rack''

  1. #21

    Standaard

    Grappig, in alle voorstellen zitten toch een aantal gelijke componenten. Dus gaan we een stapje verder:

    Value for money.
    Eindtrap: Peavey Classic 60/60 (of 50/50)
    Speakerkast: Marshall Cube

    Fx unit kun je alle kanten mee op, maar:
    - Intellifex (bij voorkeur de zwarte) laat je originele signaal zeer goed in tact (belangrijk bij het ontbreken van een ser. loop). En ja, onlangs heb ik er 1 voor 150 op de kop getikt, dus het moet kunnen.
    Alternatief is een RSP Intelliverb, die gaan op ebay.de nog goedkoper en zijn feitelijk uitgebreider.
    - een goedkope Lexicon unit is trouwens ook prima
    - misschien een Roland RSP550 als je een parallelle loop in je preamp hebt? Hoewel dat toch meer een dedicated unit is.
    etc.

    Preamps binnen dit budget.
    Mesa Studio. Topklasse voor weinig, prachtig clean en vette scheur, maar beide uitersten zijn niet gelijktijdig instelbaar. Als je clean belangrijk vind is dit een topper.
    Mesa V-twin. Toch minder dan de Studio naar mijn smaak.
    Soldano SP77. Vette scheur en matig clean.
    Hafler Triple Giant. Matig clean, mooie brown sound en soldano-achtige scheur. Prima ding.
    Hafler T3. Kost geen ruk, maar is ook minder dan de TG.
    Peavey Rockmaster. Als je accent op het zware werk ligt.
    Marshall JMP1. Voor alle bekende Marshall sounds.
    Koch Pedaltone. Aardig ding, als je er van houdt. (en is natuurlijk geen rackunit).
    Etc.

    Keus genoeg dus!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    voor 1000 euro zou ik een goede amp zoeken met 3 kanalen, dan kan je een stuk meer dan met een rackje van 1000 euro.

  3. #23

    Standaard

    Goed, er is meer keuze in amps dan in rackstuff. Maar of dat nou echt zo heel veel beter zal klinken......Bovendien Timthetoolman (bring back the old days) graag een rack met MORE POWER (I love Tim the toolman, maar Al is nog beter, right Al...)

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reitse
    je zou het wel voor een optreden kunnen gebruiken maar het is dan wel krab vint ik
    kom maar es een keertje luisteren
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  5. #25

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb het topic niet doorgelezen alleen je vraag. mijn mening voor je rack zou het volgende zijn.

    je zou met je rack kunnen beginnen bij je huidige spul naast je stack koop je een leuke preamp en fx!

    je kan denken aan een rocktron preamp of een behringer vamp. met die laatste heb je fx en preamp in 1 maar een preamp alleen zou het leukst zijn. een H&K acces zou ook erg leuk zijn.
    daarbij een rocktron fx. en je hebt ongeveer zo'n 800 euro uitgegeven. die laatste 200 stop je in een fc200 of behringer pedalboard ofzo en kabels.

    als je alles weg doet en dan pas je geld hebt zou een behringer v-amp pro en marshall 8008 een leuke combi zijn.

    cabinetje erbij ( ook behringer?) en je hebt een geweldige stack tot je verder wilt.

    mijn advies is gewoon een rack te kopen ( 6HE? ) en langzaam te beginnen.

    preampje.... fx..... en dan pas poweramp en speakers.

    de preamp en de fc kan je dan nu ook al gebruiken...

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #26

    Standaard

    Heb zelf ook ged8 aan behringer v-amp pro + fcb1010 das ook wel erg budget/''kwaliteit'' ( nou ja in ieder geval niet slecht toch)

    Dus de aanbevelingen zijn globaal als volgt:

    Peavey 50/50
    mesa Boogie V-twin
    marshall 8008
    behringer v-amp pro
    fcb1010
    Marshall Cube
    6he rack

    Zal eens ff nakijken hoe dit allemaal zit zo'n cube was dus geen probleem voor een zaal(tje) ??

  7. #27

    Standaard

    Nee, een cube is geen probleem voor een zaaltje.

    Maar... als je net begint met rackspulletjes kopen dan doe je er goed aan om zo veel mogelijk tweedehands te kopen! Zeker met een budget van 1000 euro, en zeker als je er (nog) geen verstand van hebt! Dat is trouwens niet erg hoor, we moesten allemaal een keer beginnen.

    Punt is dit: dikke kans dat je van de componenten die je nu koopt over 3 jaar niets meer hebt staan. Alles weer verkocht en ingeruild op iets anders/beters. Zo werkt dat nou eenmaal met racks. Prijsverschil tussen nieuw en tweedehands is gemiddeld 30%, dus als je nieuw iets koopt van 500 euro dan ben je op het moment dat je de winkel uitloopt al 150 euro aan waarde verloren (bij wijze van spreken dan he?). Koop je iets tweedehands, dan is het grootste waardeverliesleed al geleden - je zult er dan in de meeste gevallen ongeveer voor kunnen terugkrijgen wat je ervoor betaald hebt.

    ziezo.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  8. #28

    Post

    nou kijk maar wat je leuk en mooi vin klinke en dat moet je dan maar kopen

  9. #29

    Smile

    Na ff wat surfen kom ik met het volgende lijstje op 835 eipo's uit
    (zo ongeveer )

    -Peavey classic 50/50 (150)
    -Marshall 1936 (+/-300)
    -6he rack DAP (85)
    -Behringer V-amp pro (150)
    -Behringer FBC1010 (150)
    ---------l-
    835 eipo's

    Nu miss ik dus alleen nog kabels etc toch ?? Of vergeet ik wat ?

    Maar bedankt ik ben nu al een stuk verder!!


  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Ik denk alleen dat de V-amp niet lekker combineert met een buizen- eindtrap....


    psssssst... Ik heb nog een Rocktron Piranha buizen-preamp als 2e pre-amp in mijn rack hangen, die ik voor slechts een paar nummertjes gebruik in onze band. Prima ding, heel veelzijdig en 100 pre-sets in op te slaan.
    Voor een goed bod mag ie evt. wel weg
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top