Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49

Discussie: ''Beginners rack''

  1. #1

    Amp ! ''Beginners rack''

    Ik had mijn vraag al onder een ander topic gepost maar nu heb ik een nieuwe aangemaakt de vraag is wat is eigenlijk een redelijk beginners rack voor een redelijke prijs ?!?!

    Op dit moment own ik een:
    London City Bulldog Stack
    +
    Boss ME-50
    +
    IBANEZ GRX70

    Ik heb het forum al een beetje doorgenomen maar er komt nooit echt een duidelijke conclusie ik snap ook wel dat het van mijn eigen smaak afhangt maar geef maar eens wat aan dat zou ik erg op prijs stellen het gaat hier om wat voor preamp wat voor power amp en wat voor cabinet het moet ongeveer om en bij de 1000 eurie's liggen want ik ben geen pro maar ik heb het geluid wel nodig voor mijn bandje (top40/rock/hard rock/funk etc. breed geluid nodig dus)

    B.V.D.

    Tim

  2. #2

    Standaard

    je kan behringer nemen bijvoorbeeld

  3. #3

    Standaard Behringer

    Een behringer pre & power amp ?????

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Waarom persé een rack? Voor 1000 euro heb je geen rack dat een beetje mee kan komen met een fatsoelijke combo. Een Koch studiotone kicks ass en kost nog geen 900 euro. Maar deze doet zeer zeker niet onder aan bijv. een Marshall 1922 kastje met een 8008 poweramp en bijv. een Engl preamp. Met deze racksetup zit je dan al redelijk aan je budget, terwijl er nog een midi controller, rack en bekabeling bij moet. Alleen maar een rack nemen omdat het er vet uitziet is doodzonde. Investeer dan liever in een goede combo. Als je ooit wat ruimer bij kas zit kun je nog altijd een rack overwegen.

  5. #5

    Standaard ..

    Omdat ik het gewoon mooi vind het is mijn hobby mijn geld en daarmee ook mijn keuze ik houd mijn stack eerst wel maar ik wil langzamer aan een rack hebben het is niet dat ik pro ben ofzo het is gewoon voor mezelf..

    samengevat tot nu toe de tips zijn

    -behringer ( compleet power+ pre)
    -marshall 8008

    Hoe zit het met de volgende(n) :

    -marshall 9000 series ( 2e hands )
    -Ada mp-1 (id)
    -peavey classic 50/50 (id)



  6. #6

    Standaard

    En voor 1000 eurie heb je volgens mij wel een redelijk beginners rack ...!?!?
    TOCH :P

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    nee, volgens mij niet.

  8. #8

    Standaard

    Maar toch we wijken af van het onderwerp ik bedoel klinkt het niet ik heb het nog niet gekocht, maar ik wil gewoon wat tips voor een (dan maar ) (on)redelijk rack..

  9. #9

    Standaard

    Met 1000 euro moet je kunnen starten, bijv:
    Hafler Triple Giant preamp (300)
    Peavey 50/50 of 60/60 eindtrap (350)
    Rocktron Intellifex (150)
    1 Marshall 1x12 cube (150)
    Goedkope controller van ART of Boss FC50 (50)

    Een klein rackje en wat kabels moet je dan maar ergens stelen ;-) en voor het mooi nog even doorsparen voor een 2e cube.
    Je kunt ook nog wat besparen op de eindtrap door een Marshall 8008 te scoren, maar dan lever je wel wat in qua tone.

    Dit is maar een voorbeeld, er zijn nog vele andere sets te bedenken.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srv-man
    Met 1000 euro moet je kunnen starten, bijv:
    Hafler Triple Giant preamp (300)
    Peavey 50/50 of 60/60 eindtrap (350)
    Rocktron Intellifex (150)
    1 Marshall 1x12 cube (150)
    Goedkope controller van ART of Boss FC50 (50)

    Een klein rackje en wat kabels moet je dan maar ergens stelen ;-) en voor het mooi nog even doorsparen voor een 2e cube.
    Je kunt ook nog wat besparen op de eindtrap door een Marshall 8008 te scoren, maar dan lever je wel wat in qua tone.

    Dit is maar een voorbeeld, er zijn nog vele andere sets te bedenken.
    Kijk zulke info w8 ik op dan kan ik me orienteren dingen beluisteren rondvragen etc en ik bedoel een voordeel van zo'n ding is dat als het je niet bevalt probeer je wat anders... sommige lui op dit forum hebben zo'n instalatie dat hun oren zo erg verwend zijn dat een ander geluid gelijk te min is terwijl een maat van me ook een rack heeft van rond de 1000 eurie en das vergeleken met mijn LC BullDog een lust voor het oor :P bedankt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top