Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 103
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2002
    Locatie
    Maassluis
    Berichten
    16

    Standaard

    Ik vind persoonlijk Edge echt een masterlijke gitarist. Natuurlijk kan je hem niet vergelijken met een Satch of Vai, hij speelt ene heel andere stijl, en in een band (niet solo)
    Ik ben benieuwd wat die diehard gitaristen hier van hem vinden!...
    Verder, over Richie Sambora, ik heb heelveel live beelden van hem gezien, en ik moet zeggen, wat die vent speelt is echt SUUUUPER.....Bon jovi is alleen nooit echt serieus genomen door de media, en het wordt vaak als een wijve-band gezien (onterecht!!)
    luister maar eens naar een live versie van keep the faith, of het nummer DRY COUNTY...die man is egt meesterlijk!

    ik benieuwd naar de meningen van al die gitaristen hier!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2002
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    268

    Standaard

    Dry County heeft een meesterlijke solo!!! En het goede van Richie Sambora is dat hij een enorm melodieuze gitarist is, met name op de cd's t/m these days. Fantastische solo's met gevoel die echt nog iets toevoegen aan een nummer.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2002
    Locatie
    Breda
    Berichten
    100

    Standaard

    Richie Sambora? Dat walgelijke mannetje kan er echt helemaal niets van.

    (maar eigenlijk baal ik er een beetje van dat hij Heather Locklear heeft ingepikt)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juni 2002
    Locatie
    Goes
    Berichten
    912

    Standaard

    The Edge is zoooooooow goed!
    Richie Sambora? wha gaat wel

  5. #5

    Standaard

    the Edge heeft het gitaar spelen opnieuw uitgevonden. Hij kon geen noot spelen toen 'ie begon, en is zelf maar iets gaan verzinnen en heeft zo een compleet nieuwe stijl bedacht.
    En die Sambora is gewoon een ouderwets goeie gitarist.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    The Egde vinnik technisch niet zo goed. Hij weet alleen wel hoe hij als enig begeleidend instrument in de band toch iets heel moois kan neerzetten. k Heb een hoop van 'm gepikt, zit in hetzelfde schuitje. :smile:

    Samborra is idd een ouwe rocker, ik vind het wel goed wat ie doet.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    zit in hetzelfde schuitje.
    Blijf maar lekker in dat schuitje zitten, van een ritme gitarist wordt je alleen maar lui, is beter voor je spel om alleen te spelen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Ja, ik kan lekker mijn eigen gang gaan. :smile:
    Nadeel is alleen dat je solo's niet lekker worden gedragen. Daarvoor zou ik toch graag een 2de gitarist of een toetsenist voor hebben.

    hammondorgeltje, jummie

  9. #9

    Standaard

    The Edge is een van de beste gitaristen ooit. Hij is 1 met de gitaar. Zijn stijl is zo apart en geweldig...
    Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld om dat ik echt een HELE grote U2 fan ben, maar The Edge zet ik zonder problemen in het rijtje van Vai, Slash enz.
    Zoals al eerder was gezegd, hij kon NIET spelen toen de band begon, en hoor het nu es...
    Zijn techniek is niet uitermate goed, maar zijn stijl is geweldig. Hij kan echt precies het goede geluid uit zijn gitaar persen. Luister bijvoorbeeld maar es naar Bullet The Blue Sky op de Elevation DVD (Boston) dit is echt zoooooo zwaar goed gespeeld...
    Meer emotie kan iemand niet in een gitaar leggen.

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2002
    Locatie
    Maassluis
    Berichten
    16

    Standaard

    hahaha suuuperdik..bedankt voor jullie reacties!... Ik ben idd ook zwaar U2 fan... bullet the blue sky op Rattle & Hum is nog beter!....vooral als ti met zun gitaar een vliegtuig imiteert wat overkomt..geweldig!!!
    Edge kan ook hele mooie solo's spelen trouwens! (Bullet the blue sky ZooTV tour.... anderhalve minuut..suuuperdikke solo...) The Fly ... Mysterious ways (alleen live...studio opname zit ie er niet in...gedurende de zootv tour erin gekomen..)... en ook in Sundaybloody sunday..(Rattle and hum..) en niet te vergeten de oudere platen als 11 o'clock tick tock...
    Die superdikke gibson Explorer lm edition (70's) van Edge is echt zwaar de top... hij gebruikt bij de elevation tour 350 (!!!) gitaren... suuperdik! en hij kan der ook nog op spelen!! kijk nou es naar Avril Lavinge live....staan ze godver met superdikke les pauls van gibson van weet i khoeveel dikke centen..en ze kenne der niet eens op spelen (wel leuk nummer... )

    En Richie is echt snel!!! echt masterlijk,en hij legt ook heel veel gevoel erin.. is altijd mooi om hem te zien spelen, zijn gelaats uitdrukking...zwaar de top!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top