Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard 40 watt buizenbak, is dat genoeg? 1 of 2 speakers?

    Is 40 watt buizen genoeg voor kleine optredens in een kroeg? En maakt het veel uit of je 1 of 2 spekers hebt? Fender blues deville, 1 speaker, 40 watt, lijkt me een prima ding, klopt dat? Of de Hot Rod deville met 2 speakers

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    40 watt is meer dan voldoende.

    2 speakers spreidt beter dan 1. Als je een PA gebruikt is 1 goed, als je het moet doen met alleen je amp is 2 wel prettig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Voor kleine optredens in kroegen is eignelijk alles vanaf 20W buizen al zat. Eén speaker spreidt wat minder (hoewel, zie mijn topic over de Beam Blocker ) maar is wel lekker 'draagbaar', 2 speakers klinkt wat breder, maar is ook weer wat zwaarder en groter. Als je in echt kleine kroegen speelt of redelijke kroegen met kleine podia zou ik eerder voor een 1x12 combo gaan.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard

    40 Watts is meer dan voldoende, als het klein is neem ik altijd een Fender Hotrodje mee met een paar trapdozen ervoor en voila! scheelt nog een hoop gesjouw ook...
    Laatst gewijzigd door Helter Skelter; 26 februari 2006 om 15:24

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ik zou ook voor 1x12 combo gaan, of voor een head met 2x12 cab. 2x12 combo's zijn per definitie vaak niet te tillen. Alles vanaf 15 watt is hard genoeg voor een optreden in een (kleinere) kroeg of een theater etc. Meestal kan je hiermee ook uit de voeten bij grotere optredens, want dan wordt je bijna altijd uitversterkt. 40 watt zou voor elk optreden genoeg moeten zijn.
    Als je twijfelt tussen de Hot Rod Deluxe of de Hot Rod Deville dan zou ik altijd voor de Deluxe gaan, misschien dan die Tweed Deluxe en niet de Hot Rod, want het derde kanaal daarvan is toch niet echt vet en in het tweed ziet hij er ook een stukje mooier uit en ze zeggen dat ze beter klinken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    Een 40w buizen is genoeg om bloedende oren te veroorzaken!
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

  7. #7

    Standaard

    zeker wel genoeg. In mijn kamer gaat 40 watt al zo ongelofelijk snel te hard... Ik speel meestal met m'n kanaalvolume op 2 en m'n master op 3-4, en als m'n zus de kamer binnnenkomt vind ze het al pijn doen aan haar oren.
    (nee, dat komt niet door mijn gitaarspel, want op dat gebied krijg ik van haar alleen maar complimenten )
    Dreadmember

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
    Ik zou ook voor 1x12 combo gaan, of voor een head met 2x12 cab. 2x12 combo's zijn per definitie vaak niet te tillen. Alles vanaf 15 watt is hard genoeg voor een optreden in een (kleinere) kroeg of een theater etc. Meestal kan je hiermee ook uit de voeten bij grotere optredens, want dan wordt je bijna altijd uitversterkt. 40 watt zou voor elk optreden genoeg moeten zijn.
    Als je twijfelt tussen de Hot Rod Deluxe of de Hot Rod Deville dan zou ik altijd voor de Deluxe gaan, misschien dan die Tweed Deluxe en niet de Hot Rod, want het derde kanaal daarvan is toch niet echt vet en in het tweed ziet hij er ook een stukje mooier uit en ze zeggen dat ze beter klinken.
    +1
    Die Blues de Luxe klinkt écht beter dan de Hot Rod.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Dit weekend voor het eerst met m'n 20 watt Koch in de kroeg gespeeld.
    Volume bleef onder de helft.
    Hard zat.
    Te koop: Martin HD28 1980

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Punt
    Dit weekend voor het eerst met m'n 20 watt Koch in de kroeg gespeeld.
    Volume bleef onder de helft.
    Hard zat.
    goed he ? hahaha... ik heb em afgelopen zaterdag in een grote zaal gebruikt, doorversterkt via de recording output, met 4x12 instelling. Briljant nietwaar !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top