Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 45 van 45

Discussie: Tsl 100

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    De TSL is zeker niet duur, ga voor dat geld maar eens voor een nieuwe MESA of iets dergelijks.

    Het zelfde verhaal geld voor de JCM900, ook een pispaaltje uit de Marshall stallen.
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

  2. #42

    Standaard

    Ik heb zelf de Marshall tsl 122 (dat is de combo versie van de 100 watt)

    Het leadkanaal gebruik ik nooit, grote poep die je er gratis bij krijgt maar niet aan mij besteed is.

    Ik vind het Crunch kanaal darentegen geweldig. Het clean is ook uiterst netjes, misschien geen fender sprankeling maar ik heb een Fender USA strat en tele en die hebben van nature een goed clean in zich.

    Wel een tip, zet de VPR NIET aan. Dit slorpt een groot deel van je tone op, vooral clean. Ik heb ook eerst 3 maanden gespeeld met die functie aan maar je hebt hem helemaal niet nodig. Als je hem uitzet kun je alsnog gewoon de volume op 4 zetten ofzo en is het nog goed te doen.

    Ik heb trouwens in 1.3 jaar nooit problemen gehad met de footswitch ofzo. Het enige nadeel voor mij is dat de versterker te weinig reverb bevat, maar dat is op te lossen met een pedaaltje.

    Als je vragen hebt mail je me maar
    music is revenge

  3. #43

    Standaard

    De meeste modern ROckbands spelen daarop toch?
    Wel coole sound idd. Je kan er van Rock tot metal uithalen betersss
    Dat wordt voor mij een DSL 401

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01
    Ik heb tijdens een jamsessie over een TSL100 watter met 4x12 kast gespeeld. Naja, ik vond het geluid niet geweldig. Puur persoonlijk. Geluid klonk bonkig, bijna te lomp, zonder subtiliteit. En clean was het helemaal niks naar mijn smaak. Totaal geen sprankel en definitie.
    Hoop dat ik niet TE zeikerig klink ? In ieder geval misschien voor jou DE amp, als je em gaat kopen gefeliciteerd, want kan me voorstellen dat het voor de metalaars onder ons HEAVEN is !

  4. #44

    Standaard

    Misschien wat late reactie.. Ik heb ook een Tsl 100 en voel me toch genoodzaakt even te reageren. Wat ik merk, is dat als er een paar personen op het internet verkondigen dat een versterker (in dit geval de Tsl 100) of gitaar slecht is, dat velen dit overnemen en doorverkondigen zonder er zelfs ooit op gespeeld te hebben. Gewoon om te laten lijken dat ze op de hoogte zijn, ervaring hebben enz.
    Net als met die hype van de 2203 JCM 800.
    Wel, in de jaren tachtig en negentig had ik er twee en daar was standaard enkel een soort ac/dc-achtig rockgeluid uit te krijgen. Je moest er al een extra pedaaltje voor plaatsen om te pushen. Ofwel de low input gebruiken en je distortion uit een andere pre-amp halen. Die 2203 had wel een gigantische headroom en gingen onvoorstelbaar luid. Voor de rest niks bijzonder.
    Nu, de Tsl 100! Enorm veelzijdige amp :
    - clean kanaal is veel beter dan gelijk welke Marshall daarvoor had, maar inderdaad nog geen Fender clean.
    - Crunch kanaal kun je de standaard 2203 sound uit krijgen, tot een goede metalsound (met midscoop).
    - Het solo kanaal klinkt best als je de gain niet over de helft zet, anders heb je inderdaad een iets meer fizzy-geluid (op stil geluidsvolume).
    De distortion moet je vooral uit de power tubes halen, zo klinkt hij geweldig.
    Dit is bij elke buizenversterker zo, maar dubbel zo zeker bij de Tsl.
    Dit is echt een versterker die je op een serieus geluidsniveau moet horen, dus baseer je mening niet op een kwartiertje uitproberen in een muziekzaak op "praatniveau" .
    Verder kan ik ook nog zeggen dat ik dezelfde footswitchproblemen had; maar heb me laten vertellen dat dit euvel opgelost is bij de latere reeks.
    Samen gevat, ik heb mijn JCM 800's verkocht en de Tsl 100 aangeschaft en het me nog geen seconde beklaagd (heb 'em ondertussen 7 jaar).
    Het is vooral een veelzijdige amp waar je een neutrale distortionklank uit kunt krijgen, in tegenstelling tot die one-trick-pony-metalbakken!

  5. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door turboblues
    - Het solo kanaal klinkt best als je de gain niet over de helft zet, anders heb je inderdaad een iets meer fizzy-geluid (op stil geluidsvolume).
    Zou dat hetzelfde 'euvel' zijn als met mijn 6101?
    Daar is de voicing heel donker... Bij weinig gain klinkt het mooi warm en bluesy... Maar als je de gain wat verder opentrekt (en daar heeft ie behoorlijk wat van), dan krijg je veel te veel bas, en drukt ie de rest weg.
    Als je het inputsignaal aanpast door wat laag eruit te draaien, en het hoog wat te boosten (moet met een pedaaltje, want de eq van het lead-kanaal zit achter de distortion), krijg je wel een strak hi-gain geluid.
    Ik vraag me ook af of een dergelijk 'filter' in die metal-versterkers van tegenwoordig standaard ingebouwd zit.
    En of je zo'n strakke sound uberhaupt wel zou kunnen krijgen als je alleen buizen gebruikt, geen transistorfilters/boosters.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top