Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Modern Hi Gain versterker door een 1x12" Blackface uit mijn V-Amp. Ga voor de Peavey JSX met een 4x12" cab ter vervanging, welke cab weet ik nog niet. Misschien die van de Peavey XXX want die spuugt en gromt zo lekker. Maar door een Mesa cab klinkt die JSX ook ubergeil.

    Verder heb ik op de lead altijd een compressie, heel licht met hoge actie zodat je mijn aanslag lekker hoort. Ping pong delay is ook een must. Gain op circa 85%. Geen effecten verder. Ik denk dat de lichte compressie mijn sound kenmerkt.
    "Music is the language of the heart, the sound of the soul. The more we understand it, the deeper the listening experience becomes." - Joe Satriani.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Slaggeluid: Telecaster met little 59 (!) in de brug, via een Boss SD-1 naar een oude Vox AC30. Da's mijn geluid. Altijd geweest en ik ben eraan verslaafd. Het gekke is dat die little 59 bepalend is voor dat geluid. Een volle humbucker is net iets té en een single coil iets net iets te weinig.

    Sologeluid: Ik maak graag gebruik van de combi Boss OC 2 plus de EHX BassBalls. Dat gromt verschrikkelijk zwaar en toch snijdt het overal doorheen. Ik gebruik het niet voor ieder nummer, maar liefst wel zo vaak mogelijk.

    Doch, o ironie, ik heb alleen nog maar de BassBalls, de rest heb ik enige tijd geleden verkocht.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Firebird
    Ik speel bijna altijd stereo met een Boss Dimension C chorus (die ouwe met de drukknopjes).
    Nu zullen veel mensen dat ook doen, maar die Dimension C heeft een heel apart geluid. Pik je er zo uit. Ken verder maar 1 iemand die zo'n ding heeft... en die heeft ook een dijk van n sound :P
    Dank je en dat dus in combi met de oude tetrad elementen op mijn Godin LG
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    gewoon een flinke bak herrie.

  5. #35
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Ik gebruik best wat verschillende sounds, maar ik heb wel een paar 'vaste' geluiden.
    Rhythm: overdrive kanaal op mild/medium gain, Catalinbread Sagrado Poblano boost, middenstand (P90/HB) of brug HB.
    Heavy rhythm: idem + Barber Tone Press
    Lead: idem, maar dan met Big Tone Fuzz Master (Germanium fuzzface kloon, maar iets helderder dan standaard).

    Wat meewerkt in de sound zijn denk ik de Bigsby, gebrek aan tone knop waardoor het voor een overwegend mahonie gitaar toch een vrij heldere klank kan hebben.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #36

    Talking

    Mijn 6100 met ingebouwde veren reverb.

    10x mooier en warmer kwa geluid dan al die electric generated reverbs.
    Gitaar naar keuze -> 3 meter kabel -> versterker

    Soms op smaak gebracht met één of meerdere effecten naar keuze.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top