Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 77 EersteEerste ... 234561454 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 762
  1. #31

    Standaard

    Wel een geniale 'uitvinding'. Ik heb zelf veel last van het beam-effect bij mn 2x12. Als ik aan de zijkant sta heb ik echt stukken minder hoog als recht ervoor. Volgens mij is 44,- wel een hele goede investering dan...

    zelf maken? hmmm....misschien met gewoon goed papier maché en houten mal? Of zou dat niet sterk genoeg zijn...
    En een perfecte bol maken is natuurlijk errug moeilijk lijkt me..

  2. #32
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerre
    Met een 4x10" of 4x12" kan je dat misschien beter doen dan bij 2x..
    Dan kan je de bovenste 2 voorzien van de Blocker, en de onderste gewoon laten. Tenzij je natuurlijk je amp op oor-hoogte zet...
    Dat lijkt me bij een 4x12 wel zo slim ja. Alleen de bovenste twee.

    Namaken is waarschijnlijk lastiger dan het lijkt. De afmetingen e.d. zijn nog wle uit te vissen, maar de exacte ronding....mwoh....
    Het materiaal leek me ook niet echt standaard. Maar goed, om nou voor 22E per stuk nog aan knutselen met andermans ideeën te denken
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Nee, maar als je ze zelf even namaakt kun je snel even kijken of het een beetje resultaat opleverd waarop je hoopt. Dat was meer waar ik op doelde.
    DA - doet je goed!

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seymour Paul
    Dat lijkt me bij een 4x12 wel zo slim ja. Alleen de bovenste twee.

    Namaken is waarschijnlijk lastiger dan het lijkt. De afmetingen e.d. zijn nog wle uit te vissen, maar de exacte ronding....mwoh....
    Het materiaal leek me ook niet echt standaard. Maar goed, om nou voor 22E per stuk nog aan knutselen met andermans ideeën te denken
    Nou ja, 22 euro op een 4x12 is zoals gezegd toch weer 88 euro he. Ik vind dat 22 euro voor een stukkie plastic zo duur is voor je gevoel. Het zal best z'n geld waard zijn als je kijkt naar het effect, maar toch.. je betaalt 22 euro voor een stukkie plastic waar niks ingewikkelds aan zit.

    Die 'spinners' op de nieuwe workhorse versterkers van visual sound zijn hetzelfde idee, maar dan wat anders.

    Misschien dat ik nog wel eens zo'n ding koop voor m'n combo in aanbouw.
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    Kessel
    Berichten
    300

    Standaard

    Ik heb het al eens geprobeert met tape ervoor te kleven, en omdat ik toen toch aan het experimenteren was heb ik er ook kommetjes voor gekleeft
    Maar dit gaf niet het gewenste effect. Het deed wel iets, maar als je niet wist dat het er was, zou je het verschil niet merken.

    Ik denk dat ik wel een paar ga bestellen eens ze op de website staan.
    Is het effect echt zo goed, dan koop ik er gewoon nog 2 bij, anders is het spijtig en kan je ze wel 2dehands van de hand doen zeker ...
    Als onze kat een koe was kon ik ze melken aan de stoof.

    (Ik heb geen kat)
    (en ook geen stoof)

  6. #36
    Member
    Geregistreerd
    11 februari 2005
    Locatie
    Zelhem
    Berichten
    73

    Standaard

    Ben even een beetje aan struinen geweest on the www en vond deze foto van een THD 4x12 cab met 'ingebouwde' beam blocker. Gewoon dus een stuk hout niet weggezaagd. Met de reputatie van THD durf ik het wel aan om zelf deze BB te maken. Ik ga ze maken van 2 mm dik aluminium strips, de diameter van de cirkel wordt 10 cm.


  7. #37

    Standaard

    Maar van wat voor materiaal is de oorspronkelijk weber beam blocker dome gemaakt?

    (ik ken het probleem wel, sommige soundtechnici willen graag dat je je amp als een wedge monitor schuin op een stand zet, ik vind dat altijd vreselijk, omdat je dan dus opeens veel te veel en te scherp hoog hebt. Richt dat kreng op je eigen hoofd denk ik dan.........)
    Laatst gewijzigd door johantipker; 24 februari 2006 om 11:07

  8. #38
    Member
    Geregistreerd
    11 februari 2005
    Locatie
    Zelhem
    Berichten
    73

    Standaard

    Ze hebben, volgens mij, gewoon een of andere conus gepakt die ze nog hadden liggen en deze op een metalen strook gemaakt. Waar zijn de conussen meestal van gemaakt? Papier dus.

    Ik denk dat het gebruikte materiaal niet zo heel veel uitmaakt. Het gaat uiteindelijk om het "blocken" van de beam . Daarom werkt tape ook.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gaby
    Ze hebben, volgens mij, gewoon een of andere conus gepakt die ze nog hadden liggen en deze op een metalen strook gemaakt. Waar zijn de conussen meestal van gemaakt? Papier dus.

    Ik denk dat het gebruikte materiaal niet zo heel veel uitmaakt. Het gaat uiteindelijk om het "blocken" van de beam . Daarom werkt tape ook.

    ik gebruik ook altijd tape, gewoon een mooi kruisje voor de conus, maar zo'n 'beamblocker' ziet er wel netjes uit natuurlijk!

  10. #40

    Standaard

    Ik heb zojuist een cirkel getekend op een stuk karton (met een fles als model), de cirkel hierna uitgesneden, stroken tape in twee richtingen over het ontstane gat gelegd, twee cirkels tape uitgesneden, en ter hoogte van de conus van de bovenste speaker van mijn beide 2x10 kastjes zo'n rondje tape op het doek geplakt.

    Misschien een idee voor iedereen die ook eerst wil horen wat überhaupt het verschil kan zijn als de conus van je speaker recht in je oren tettert of niet. Ik moet zeggen dat ik al zeer te spreken ben over dit resultaat, het lijkt allemaal iets "egaler" te klinken.

    Nu ben ik dus zeker benieuwd naar de beam blockers met hun mooie rondingen. Misschien is "de Gier Gitaarbouw" over te halen twee identieke versterkers in zijn zaak standjebij te houden. Een met, en een zonder de beam blocker. Ik ga er maar eens een mailtje tegenaan gooien.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 24 februari 2006 om 14:34

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top