Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 77 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 762
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    Kessel
    Berichten
    300

    Standaard

    Volgens mij gaat de plaatsing van de microfoon juist simpeler zijn.
    De trebble gaat door dit ding veel beter verspreid worden, dus zou je overal min of meer hetzelfde moeten oppikken met een mic.
    Of is dat iets tè logisch ?
    Als onze kat een koe was kon ik ze melken aan de stoof.

    (Ik heb geen kat)
    (en ook geen stoof)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2004
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    1.398

    Standaard

    Lijkt me niet, Jerre. Als je gaat micen wil je net volledige flexibiliteit met wat je met welke microfoon opneemt, als je meerdere mics gebruikt tenminste. De Beam Blocker maakt het toch moeilijker, lijkt me, om bijvoorbeeld het echte hoog uit de speaker te halen met een mic. Nu ja, proberen en dan zien we wel weer.
    www.gearspot.be
    [TK] EMG SSS-set 110€
    [TK] Subdecay Noise Box 120€ & Malekko Echo 150€
    [TK] Regal 225€ & Stella 250€ parlors

  3. #23

    Standaard

    en hoe moet dat bij microfoons die recht voor de conus hangen?? Sennheiser E609 e.d.?? of komt er genoeg geluid "langs" de beam blocker zodat het toch nog goed gaat klinken??

    zo ja: dan koop ik zeker ook een setje!
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ik weet het niet. Ik heb zowel geluidsmensen gehad die pal op de conus micen en die juist bijna op de uiterste rand van de speaker mic'en en ik had bij beide uitersten een prima zaalgeluid volgens onze 'crew'. Ligt er ook maar net aan wat je met de instellingen op de tafel doet lijkt me.
    Ik zal er nog eens over bomen met onze vaste geluidsman. Testen gaat nog wel even duren, want met hem erbi spelen we pas in april/mei geloof ik.
    Hoe dan ook, het enorme voordeel in de ruimte (het was gisteren echt puur genieten) gaat bij mij boven alles.
    S P R E I D I N G .. ... ... ... en dat zonder ondercab.

    Wow.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #25

    Standaard

    misschien moet je het als je een 2x12 hebt bij een van de 2 speakers doen, zodat je altijd nog 1 normale speaker over hebt voor het mic-en

  6. #26
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieter25
    misschien moet je het als je een 2x12 hebt bij een van de 2 speakers doen, zodat je altijd nog 1 normale speaker over hebt voor het mic-en
    dat lijkt me een raar idee, dan is je versterker nog steeds half beamy en ook half gespreid, vraag me af of dat wel zo prettig is
    Laatst gewijzigd door Joey Handsome; 23 februari 2006 om 21:04

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    Kessel
    Berichten
    300

    Standaard

    Met een 4x10" of 4x12" kan je dat misschien beter doen dan bij 2x..
    Dan kan je de bovenste 2 voorzien van de Blocker, en de onderste gewoon laten. Tenzij je natuurlijk je amp op oor-hoogte zet...
    Als onze kat een koe was kon ik ze melken aan de stoof.

    (Ik heb geen kat)
    (en ook geen stoof)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    weet iemand wellicht waar je zoon plexi achtig scherm kan kopen om voor je speakerkast te zetten tegen de hardheid/overspraak?

    gr peter

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Mij lijkt dat ook wel wat voor een 4x12 inderdaad. Gewoon de bovenste waarvan je het meeste hoort 'beam blocken' en de onderste open laten voor micing.

    Maar ligt het nou aan mij of zou zo'n "beam blocker" ook makkelijk zelf te maken zijn?
    DA - doet je goed!

  10. #30
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.022

    Standaard

    ja, je kan ook gewoon een stuk tape voor het midden van je speaker plakken, volgens weber deed Stevie Ray dat vroeger, of je taped een halve tennisbal voor elke speaker, kom je ook een redelijk eind denk ik

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top