Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 77 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 762
  1. #11

    Standaard

    Hmmmm, dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn voor dat tikkeltje teveel hoog in mijn bogner v30 4x12 cabinet.
    Jammer dat dit nergens te proberen valt, of ik geen samples kan vinden met opnames voor en na... op hri had ik ook al wat lyrische posts hierover gelezen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    Kessel
    Berichten
    300

    Standaard

    Eindelijk, mijn 4x10" Fender is vrij tot zeer beamy, fantastische sound, maar beamy.
    Ik heb de makers van de beam blocker een paar maanden geleden om info gevraagd ivm verzending, en de verzending kwam inderdaad op net evenveel dan het ding zelf!

    Ze vonden zelf ook dat er wat gedaan moest worden aan die kosten.
    Dus als Sander de Gier ze nu importeerd is dat heel leuk om te horen.

    Heeft hij soms een website ofzo ?
    Langsgaan is misschien wat moeilijker want ik woon in Antwerpen ...
    Als onze kat een koe was kon ik ze melken aan de stoof.

    (Ik heb geen kat)
    (en ook geen stoof)

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    Nou, even kijken of ik in één klap op alles kan reageren.

    *Hoe het met closed back werkt, sja....tuurlijk is closed back qua sound heel anders dan open back, maar het doet natuurlijk niets af aan het hele werkingsprincipe van de beam blocker.
    *Op een cab: ik hoorde laatst (heb het niet op de site gecheckt) dat bijv. VHT zijn 4x12 cabs standaard uitrust met deze beestjes.
    *Ze zijn 22E per stuk, niet per set.
    *Plaatje inderdaad gewoon via de link in mijn eerste post en ze zijn in ieder geval via de webshop van www.degiergitaarbouw.nl te bestellen. Of hij nou importeur of dealer is ben ik even kwijt, maar hij heeft ze in ieder geval.
    *Stratokai: jammer, die dingen zijn inderdaad eigenlijk te goedkoop om zelf te importeren. Sowieso is er trouwens tegenwoordig geen drol meer die ongezien langs de douane komt, in tegenstelling tot een jaar of drie terug.
    *Installeren is eenvoudig: speaker loshalen , blocker er tussen laten glijden en met twee van de bouten die je speaker op zijn plaats houden zet je het geheel weer vast.
    * Hoe de micing uit gaat pakken weet ik nog niet precies, maar ik denk dat als je gewoon iets naast de 'afgedekte' conus plaatst er geen probleem zal zijn.

    Het grootste voordeel is denk ik vooral in oefenruimtes en kleinere podia, maar staan we daar ook niet het meest ?
    Ga 'm zo eens testen in een kleine oefenruimte dan waar we normaal staan, de ultieme test lijkt me zo.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #14
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    O ja, de sound samples.... ik twijfelde nog of ik mijn net aangeschafte MD Recorder zou meenemen, maar er was niet zo veel tijd. Wordt ook een beetje lastig om het echt goed te demonstreren. Het verschil in de totale ruimte is naar mijn mening belangrijker nog dan het verhelpen van het teveel aan hoog in het midden. Moet je toch in het echt horen. Ik heb het nu op de 2x10 combo van Sander gehoord die ik redelijk ken en natuurlijk mijn eigen 1x12 combo. De 2x10 stond op een cab, mijn 1x12 stond op de grond en daar was het gunstige effect qua spreiding het meest frappant. Echt belachelijk gewoon.
    Ik snap nu wel waarom die nieuwe Visual Sound combo's standaard zo'n 'verspreider' hebben. Het werkt zo belachelijk goed dat ik me afvraag waarom het niet meer gebruikt wordt.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    Kessel
    Berichten
    300

    Standaard

    Ik kan ze niet vinden op de gier zijn website.
    Heb alle categorieen afgelopen en nix.

    Onder welke naam staan ze op de site ?
    Als onze kat een koe was kon ik ze melken aan de stoof.

    (Ik heb geen kat)
    (en ook geen stoof)

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    nou, ze waren gisteren binnen, dus ze zullen nog niet op de site staan
    Gooi er een emailtje tegenaan zou ik zeggen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    hmmmmmm klinkt goed, maar 88(!!!) euro is wel een hoop geld :|
    pokkel'n

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    Kessel
    Berichten
    300

    Standaard

    Het is nog altijd een hoop geld voor iets zo simpel eigelijk.
    Maar als ik het rechtstreeks vanuit Amerika laat overkomen kost het me zeker 120€. Misschien dat ik een dealtje kan sluiten met Sander de Gier als ik er 4 koop.
    Als onze kat een koe was kon ik ze melken aan de stoof.

    (Ik heb geen kat)
    (en ook geen stoof)

  9. #19
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.022

    Standaard

    ik vind het eigenlijk wel meevallen hoe duur het is, misschien voor wat je er letterlijk voor krijgt: een halve bal met twee stukken papier eraan. Maar als je er echt een lekker gespreid geluid ervan krijgt, dan vind ik het helemaal niet zo duur. Uit m'n 2x12 combo heb ik dan voor 44 E een veel beter gespreid geluid waar ik nog een hele tijd van zal kunnen genieten, voor 44 E koop ik geen pedaal wat m'n sound uiteindelijk zal verbeteren, ook geen nieuwe pickups

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    367

    Standaard

    Ik wilde die dingen serieus een maand geleden bestellen voor mn classictone, maar toen liep ik ook al tegen de verzendkosten aan. Binnenkort maar eens langs De Gier dan! Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is de plaatsing van de microfoon, maar dat zal wel goed komen inderdaad...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top