Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 77 1231151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 762
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music Weber Beam Blocker: geniaal !

    Iedereen kent het wel: pal voor je speaker zit je met nét effe teveel hoog, sta je een tikkie schuin dan klinkt 't prima maar sta je te ver opzij dan ben je al je hoog kwijt en hoor je jezelf niet goed meer. De Beam Blocker zou dit aanmerkelijk kunnen verbeteren, maar ik had nog nooit zo'n ding gehoord. Tot vandaag.
    Sander de Gier importeert ze nu en meldde me gisteren dat ze binnen waren en dat hij er meteen twee in zijn 2x10 combo had gedaan: super tevreden. Mijn combo had ik toch net thuis staan, dus meteen maar even langs gegaan.
    Zijn eigen combo klonk inderdaad veel ruimer, duidelijk minder scherp in het midden. Nieuwsgierig geworden eerst nog even een testritje op de Clubster gedaan om nog even te horen hoe de spreiding is. Darna speaker los, Blocker ertussen, boel weer vast en opnieuw spelen.

    Het verschil in hoog als je pal voor de speaker zit of uit het midden, is nog maar minimaal. Het is er nog, maar totaal niet hinderlijk. Maar de spreiding is echt ongelofelijk. 45° aan weerszijden van de combo heb je nu waar je exact hetzelfde geluid hebt, dezelfde mate van hoog. Een ongelofelijke verbetering !
    Dat worden geen boze blikken van de bassiste meer die in de oefenruimte recht tegenover mijn combo zit

    Bijkomend voordeel voor buizenbakken: het volume wordt een tikkie naar beneden gehaald, waardoor je 'm net een streepje harder kan zetten om weer op hetzelfde volume te komen. Werken de buizen dus ook nog een streepje harder en dat komt het geluid ook alleen maar ten goede
    Ik had mijn Clubster nog nooit zó goed tot zijn recht horen komen. Bizar.
    Beste 22E ooit aan mijn gear uitgegeven !
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seymour Paul
    Iedereen kent het wel: pal voor je speaker zit je met nét effe teveel hoog, sta je een tikkie schuin dan klinkt 't prima maar sta je te ver opzij dan ben je al je hoog kwijt en hoor je jezelf niet goed meer. De Beam Blocker zou dit aanmerkelijk kunnen verbeteren, maar ik had nog nooit zo'n ding gehoord. Tot vandaag.
    Sander de Gier importeert ze nu en meldde me gisteren dat ze binnen waren en dat hij er meteen twee in zijn 2x10 combo had gedaan: super tevreden. Mijn combo had ik toch net thuis staan, dus meteen maar even langs gegaan.
    Zijn eigen combo klonk inderdaad veel ruimer, duidelijk minder scherp in het midden. Nieuwsgierig geworden eerst nog even een testritje op de Clubster gedaan om nog even te horen hoe de spreiding is. Darna speaker los, Blocker ertussen, boel weer vast en opnieuw spelen.

    Het verschil in hoog als je pal voor de speaker zit of uit het midden, is nog maar minimaal. Het is er nog, maar totaal niet hinderlijk. Maar de spreiding is echt ongelofelijk. 45° aan weerszijden van de combo heb je nu waar je exact hetzelfde geluid hebt, dezelfde mate van hoog. Een ongelofelijke verbetering !
    Dat worden geen boze blikken van de bassiste meer die in de oefenruimte recht tegenover mijn combo zit

    Bijkomend voordeel voor buizenbakken: het volume wordt een tikkie naar beneden gehaald, waardoor je 'm net een streepje harder kan zetten om weer op hetzelfde volume te komen. Werken de buizen dus ook nog een streepje harder en dat komt het geluid ook alleen maar ten goede
    Ik had mijn Clubster nog nooit zó goed tot zijn recht horen komen. Bizar.
    Beste 22E ooit aan mijn gear uitgegeven !
    Heb je een plaatje van dat ding?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johantipker
    Heb je een plaatje van dat ding?
    Klik dan op de link joh
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  4. #4

    Standaard

    Klint goed! Jouw verhaal dan. Is dit ook een optie voor mijn Bogner 2x12" (closed back), of zijn er situaties waarin ie beter of minder goed werkt? Zijn er mensen met meer ervaring met deze dingen?
    It's all about character...
    http://www.reinoutvrijhoef.nl

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    661

    Standaard

    Klinkt inderdaad erg goed. Zijn die dingen 11E per stuk?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    klinkt erg goed! hoe installeer je zoiets in bijv. n 5150combo?

  7. #7

    Standaard

    Hey,
    In de oefenruimte lijkt mij dit erg handig idd, voor buizenbakken vooral... Ik heb er geen verstand van, maar wel 2 vraagjes: Verlies je niet die druk, die juist hebt met een closed back? Als je met pa speelt, kan je dan nog wel lekker richten met de mic? Of zijn dit gewoon domme vragen en maakt het niks uit? (drie vragen, grap)


    Greetz,
    Koen

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.022

    Standaard

    en waar precies kan je die dingen bestellen? ik heb hier wel oren naar aangezien mijn bak behoorlijk beamy is

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koenk2
    Hey,
    In de oefenruimte lijkt mij dit erg handig idd, voor buizenbakken vooral... Ik heb er geen verstand van, maar wel 2 vraagjes: Verlies je niet die druk, die juist hebt met een closed back? Als je met pa speelt, kan je dan nog wel lekker richten met de mic? Of zijn dit gewoon domme vragen en maakt het niks uit? (drie vragen, grap)


    Greetz,
    Koen
    ik denk zeker dat je nog wel goed kan richten als je er een mic voorzet, je moet die beamblocker gewoon zo installeren, dat de bevestigings strips aan weerzijden niet in de weg zitten, dat ding dus van boven naar beneden plaatsen inplaats van links naar rechts als je begrijpt wat ik bedoel, dan zit ie totaal niet in de weg
    de druk zal je denk ik niet verliezen met closed back, dat ding zit ook niet voor de hele speaker, slechts voor de bol in het midden (effe de term kwijt) waar het hoog vandaan komt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Gas

    MMM,


    Das een beetje balen. Heb er net 2 uit Amerika binnen. Geloof dat verzendkosten net zo hoog waren als die dingen zelf!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top