Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 250 van 252 EersteEerste ... 150200240248249250251252 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.491 t/m 2.500 van 2514
  1. #2491
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjonk Bekijk bericht
    Haha, die gebruik ik zelden moet ik zeggen. Eigenlijk alleen voor wat Flanger en Phaser effecten.

    Vanuit de CAE gaat het signaal naar de TC-SCF, dan stereo in de Rane mixer. Vanuit de Rane mixer gaan er twee signalen naar de GCX zodat ik de input van de G-Major en SPX-90 kan "muten". Deze komen in kanaal 4 t/m 6 in de Rane. Stereo in de MPX-1 en dan knallen maar.
    Een oud topic maar waarom had je ervoor gekozen om de MPX-1 niet in de mixer te gooien of in de GCX?
    Laatst gewijzigd door ateng; 18 augustus 2017 om 01:27

  2. #2492
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Omdat racks toch leuk zijn hier nog eens een fotootje van de mijne.
    Opgesplitst in twee kunststof cases om het nog een beetje draagbaar te houden als ik het bv eens mee naar huis neem.


  3. #2493
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Hoor goede verhalen over de Rover preamp.
    4 kanaal met o.a. Fender clean, Marshall crunch en Soldano lead?
    Laatst gewijzigd door ateng; 14 augustus 2018 om 18:22

  4. #2494
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mn oude gitaar leraar had een The Rover preamp icm een mesa simul class 295. Aangesloten met 2x losse mesa thiele cabinetjes van elk 12 inch. Stereo geluid.
    Een dikker gitaargeluid heb ik uit een rack nooit meer gehoord. Echt een harde plasser kreeg ik daarvan. Gebruikte fx uit een rocktron replifex en later een gmajor. Gebruikte fx heel spaarzaam, parallel aangesloten in de fx loop.
    Nadeel was dat hij zich een ongeluk sjouwde. 😂

  5. #2495
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Hoor goede verhalen over de Rover preamp.
    4 kanaal met o.a. Fender clean, Marshall crunch en Soldano lead?
    Dat vind ik moeilijk te zeggen. Van Fender heb ik weinig kaas gegeten.
    Weleens over een Twin gespeeld die ik heel gaaf vond, maar weet niet eens wat voor een dat was.
    En de eindtrap drukt natuurlijk een groot stempel op de sound.
    Kanaal A blijft op zich wel dik bij single notes (zelfs bij single coils); iets dat mijn (high gain) tops nog wel willen nalaten.
    Kanaal B en C is behoorlijk marshall territory zou ik zeggen, maar wel heel dynamisch.
    Kanaal D vind ik niet typisch Soldano; soldano heeft iets meer 'hair' of 'grit', en vooral veel meer gain (niet per se meer compressed; kanaal D heeft best wat compressie in vergelijk met C)

    De Traveler eindtrap is wel redelijk Marshall denk ik, best wel een stevig en strak geluid. Stuk minder neutraal dan bijvoorbeeld een VHT 2/90/2.

    Maar geluid omschrijven vind ik altijd nogal moeilijk, ik weet ook niet of iedereen het hoort zoals ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Nadeel was dat hij zich een ongeluk sjouwde. 
    Wij helpen in de band elkaar altijd. Dus als ik mijn eigen zooi niet sjouw dan ben ik altijd de lul met de bekkentas van de drummer en de geflightcasede takkediepe en zware 4x10 van de bassist....kan ik toch beter mijn eigen zooi sjouwen; 1 4x12 met rackje 1, andere 4x12 met rackje 2, en rollen maar

  6. #2496
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Toevallig sprak ik iemand die zo'n Rover had en die beschreef dus dat A Fender B Vox C Marshall en D Soldano achtig klonk..
    Veel mogelijkheden qua aansluiting achter op en ook nog midi en VCA aansluiting.

  7. #2497
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Hoe bevalt je Relay90?

  8. #2498
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Relay bevalt me prima, ik.heb m al een jaar of 6 denk ik.
    Op mijn pedalboard had ik de G50, en in mijn rack de 90.
    Nooit problemen mee eigenlijk.
    Je hoort weleens bij mensen in écht grote producties dat ze problemen hebben vanwege te veel draadloze dingesen, maar dat heb ik eigenlijk nooit.
    Qua sound lekker, al die kabelsimulatieshit staat uit want dat vind ik niks.
    En het geluid vind ik eigenlijk beter dan met kabel.

  9. #2499

    Standaard

    Ik heb de Rover 2x gehad. Mijn ervaringen waren dat het 1e kanaal heel helder clean is met veel middentonen. Een Fender blackface klinkt ronder en voller.

    De meest geniale sound is het 2e kanaal dat een prachtige bluessound oplevert en ook interacteert met je vingers. Het derde kanaal was een heerlijk lekkere strakke Marshall rhythm sound. Mooi hoor!

    Het 4e kanaal vond ik persoonlijk wat minder geslaagd voor thuis. De sound hangt tussen een Soldano en een Mesa Boogie Mk2. Dat gezegd hebbende, kwam hij wel erg goed door de mix en klonkt hij in band context dus best goed.

    Van al mijn rack preamps heb ik helaas alleen nog de GT Trio over....zucht ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 16 augustus 2018 om 23:50

  10. #2500
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    En de Trio moet ook waanzinnig klinken!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top