Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 200 van 252 EersteEerste ... 100150190198199200201202210250 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.991 t/m 2.000 van 2514
  1. #1991
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    Heb een vraag en kan zo geen aanverwante topics vinden en aangezien hier een boel mensen posten met verstand van rackgear en signalen stel ik de vraag hier.

    Kun je mbv een mic-preamp (zoals bv http://www.feedback.nl/recording-acc.../sm-pro/tb-101) ook de eindtrap in met je gitaar?

  2. #1992
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kamiess Bekijk bericht
    Heb een vraag en kan zo geen aanverwante topics vinden en aangezien hier een boel mensen posten met verstand van rackgear en signalen stel ik de vraag hier.

    Kun je mbv een mic-preamp (zoals bv http://www.feedback.nl/recording-acc.../sm-pro/tb-101) ook de eindtrap in met je gitaar?
    Technisch gezien moet dat kunnen, maar waarom zou je het willen?

  3. #1993
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Technisch gezien moet dat kunnen, maar waarom zou je het willen?
    Ik heb een dijk van een aangepaste plexi.
    Een van de ingangen heb ik rechtstreeks naar de eindtrap gelinkt om zo mijn clean geluid te kunnen maken.
    Ik had al geëxperimenteerd met 2 pedaaltjes( chorus+eq) maar das uiteraard te weinig signaal.
    Om nu geen extra pre-amp nodig te zijn zat ik hier aan te denken.
    Op een pre-amp zitten vaak ook allerlei mogelijkheden en ik ben alleen maar clean nodig.

  4. #1994

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kamiess Bekijk bericht
    Ik heb een dijk van een aangepaste plexi.
    Een van de ingangen heb ik rechtstreeks naar de eindtrap gelinkt om zo mijn clean geluid te kunnen maken.
    Ik had al geëxperimenteerd met 2 pedaaltjes( chorus+eq) maar das uiteraard te weinig signaal.
    Om nu geen extra pre-amp nodig te zijn zat ik hier aan te denken.
    Op een pre-amp zitten vaak ook allerlei mogelijkheden en ik ben alleen maar clean nodig.
    Zou een clean boost oid ook niet goed genoeg zijn?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #1995
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    ik denk het haast niet > heb het al geprobeerd met nog een drive pedaal ertussen (gain minimaal en volume vol open) en had van de eq ook volume vol open.
    Voor huiskamer gaat het dan hard genoeg hoor, maar verschil met gewoon is te groot om live te kunnen gebruiken.

  6. #1996

    Standaard

    Volgens mij maakr Reussenzehn wel behoorlijk cleane preamps in klein formaat, misschien is dat iets?

    http://www.reussenzehn.de/

    Maar had je dan niet beter alleen de tonestack kunnen bypassen om nog enig signaal over te houden van de preamp?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  7. #1997
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    misschien wel, maar wilde de rest zoveel mogelijk intact houden.

    Het is een plexi clone met originele trafo's en onderdelen uit '69 - '70 's plexi
    Het circuit is opgevoerd en kan niet meer clean.
    Nu zou je zeggen>koop een andere amp,maar ik ben zo weg van deze distortion dat ik hem daar niet voor missen wil.
    Vandaar de ingreep naar de eindtrap.
    Wilde gewoon weten of het zou kunnen om een aparte pre-amp uit te kunnen sparen en alles met een pedalboard kunnen doen.

    Maar bij nader inzien denk ik dat ik maar voor een aparte pre-amp moet gaan en die in een case met de top bouwen zodat het geen extra sjouwen wordt.

  8. #1998

    Standaard

    Dit is mijn huidige setup voor de woonkamer..;-)



    Kabels zijn normaal gesproken wel netter weggewerkt maar moest ff snel wat dingen ontpluggen en opnieuw aansluiten. ;-)

  9. #1999

    Standaard

    Effe een snelle foto van mijn rackje.


  10. #2000

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top