Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 252 EersteEerste ... 9101112132161111 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 2514
  1. #101

    Standaard

    Helemaal eens met Rectifier! Overigens is mijn persoonlijke overtuiging dat je je spullen veel beter heel kunt houden als je ze in kleine, niet te zware, goed hanteerbare kistjes kunt stoppen. Veel ongelukken gebeuren vaak omdat mensen letterlijk te veel hooi op hun vork nemen en dan gaat het mis bij het afstapje... Ik heb wat klussen gedaan als tourmanager (lees: veredelde sjouwer) en tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik weet waar ik het over heb...

    Met meerdere kistjes moet je wel vaker lopen, en je zult meer kabels moeten aansluiten maar maakt het nou echt zo veel verschil of je 5 of 7 minuten aan het opbouwen bent? Voor vervoer op wieltjes kan je bij de bouwmarkt om de hoek zo'n handkarretje kopen met inklapbaar handvat. Dat is stabieler dan een steekwagentje (want een steekwagentje MOET je met 2 handen vasthouden) of wieltjes onder je 19" rack, het is veelzijdiger want je kunt er ook nog andere spullen mee vervoeren en het is goedkoper! Ben je echt benauwd dat het eraf valt, trek dan even een spanband om het geheel (dus inclusief de bodemplaat van het karretje).
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    Eerste redelijk duidelijke foto van m'n nieuwe indeling (met de Trace ipv de Hartke) Je hoeft niet naar rechts te scrollen... Rack staat toch links


  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rectifier
    Ik neem niet aan dat jij als vrijwilliger je rack van 1 hoog laat gooien....

    Kijk, het is ook vaak zo dat hoe steviger het eruit ziet, des te meer klappen kan het verdragen denkt men dan (althans de mensen die het moeten sjouwen).
    Als je een gitaar in een gig-bag vervoerd ben je er altijd zuiniger op dan als deze in een koffer zit.

    Statement of niet?
    Zonder meer waar, maar als er midden in de nacht even doorgepakt moet worden wordt alles stevig aangepakt. Of je moet er op zetten dat er TNT in zit, en zelfs dan nog.....

    Van 1 hoog gooien is wellicht wat overdreven, maar Chiels verhaal zegt genoeg. SKB is alleen geschikt als je zeker weet dat je alles zelf draagt en dan nog, een ongeluk zit in een klein hoekje.
    Laatst gewijzigd door srv-man; 27 februari 2006 om 20:56

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srv-man
    Zonder meer waar, maar als er midden in de nacht even doorgepakt moet worden wordt alles stevig aangepakt. Of je moet er op zetten dat er TNT in zit, en zelfs dan nog.....
    Neej want dan denken ze juist dat het een pakketje is voor TNT
    en dan gaan ze daar weer mee gooien.

  5. #105

    Standaard

    Daar heb jij weer gelijk in.....
    Nuclear missiles of H5N1 dan ....

  6. #106

    Standaard

    ik heb eens even zitten rekenen:
    snelheid (in meters/seconde)=wortel uit 2x zwaartekrachtversnelling (9,81) x de hoogte (3 meter?)

    dat betekent dat je kissie een snelheid van een kleine 30 km per uur heeft als ie naar beneden valt van de eerste verdieping.
    Hoe dik is dat schuim tussen de twee rackdelen, 3 cm?
    Mijn voorstel:
    in plaats van je xtc naar beneden te gooien (zonde!!!) spring je zelf naar beneden en zak je niet meer dan 3 cm door je knieën bij het neerkomen.
    Ben benieuwd naar de schade!

    voor het gemak gaan we maar even uit van de hypothese (?) dat natuurwetten ook gelden voor shockmountracks

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    het is volgens mij meer voor uit de handen glippen en een halve meter op de tegels kletteren, dan heb je meestal nog beperkte/geen schade

    1e verdieping is cht het meeste wel aan barrels, met of zonder 3 cm schuim.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Erg leuk zo'n berekening Jimi, maar ik ga maar gewoon af op de harde feiten. Mijn rack doet het nog steeds en heeft een val van ruim 1m overleefd. Met al mijn vorige cases had ik dan nu echt een probleem gehad.

    Kom overigens net terug van een gig. En toen ik wegreed zag ik ´m daar staan hoor. Mijn mooie case buiten in de druilende natte sneeuw, te wachten totdat ie ingeladen werd . . . En die PA boeren van ons zijn niet zo vlot. Gelukkig is ie zo waterdicht als een Durex rubber . Volgend weekend is het gewoon weer deksels eraf en gaan! Daar kan ik 100% van op aan. Ieder zijn ding. Ik ben iig heel erg happy met m'n PL case .

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    waarom laat iedereen die cases vallen? ik heb nog nooit wat laten vallen! en wat door onze crew vervoerd word staat op wielen...
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  10. #110

    Standaard

    Een paar weken geleden is mijn rack van een 1,5 meter hoge buhne afgegleden, met dank aan de PA boeren. Alles deed het nog, maar de frontplaat van mijn Brunetti eindtrap was volledig getordeerd. Hij kwam gelukkig nog enigszins goed terecht, maar dat zijn van die momenten...
    Non-shockmount blijft gewoon een compromis, ook al ben je voorzichtig, het ongeluk zit in een klein hoekje en je bent er zelf meestal niet debet aan.
    Eén ding weet ik zeker, als mijn backline continue met de PA boer in de bus mee zou gaan, had ik zeker weten een PL shockmount. En dan liefst nog met suspended mounts a la de Boogie SUS racks.

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top