Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Music Sub-Decay: Blackstar distortion

    Afgelopen maandag nam Sander (de Gier) zoals gebruikelijk weer een pedaaltje mee naar de bandrepetitie onder het motto; moet je deze eens horen...
    Deze keer was het een Blackstar Distortion van het merk Sub-Decay, een echt boutique pedaal.
    Met het spelen en instellen van dit pedaal viel me de bek open, dit is een v.d. best klinkende high gain pedalen die ik ooit heb gehoord!

    Meer mensen bekend met dit pedaaltje?

    Ik was in ieder geval zo enthousiast dat ik, geheel tegen mijn principes in, het pedaal direct heb geconfisqeerd .

  2. #2
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Gefeliciteerd ermee!

    Waar heb je 'm overheen getest? En wat heb je er voor betaald, want het klinkt natuurlijk wel allemaal goed
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    Gefeliciteerd ermee!

    Waar heb je 'm overheen getest? En wat heb je er voor betaald, want het klinkt natuurlijk wel allemaal goed
    Getest met: Gitaar: De Gier strat, Amp:Koch kc50dlx, Speakerkast: een antieke 4x12" marshall met greenbacks.
    De Blackstar kost zo' n 150 euro, ik denk dat het een pedaaltje is waar we nog veel van gaan horen.
    Het apparaat heeft 2 gain regelaars, 1 daarvan valt specifiek in het laag en daardoor is een zeer strak laag te krijgen zonder dat het ten koste gaat vd tone.

  4. #4

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Effect !

    Ja, hij is zeker lekker ! Ik heb 'm een week of twee terug gehoord en was er erg van onder de indruk. Qua karakter vond ik 'm sterk op de Fulltone OCD lijken: strakke crunch in het hoog. De Blackstar begint echter bij medium gain, zelfs met allebei de drive knoppen dicht.
    Het grootste pluspunt bij deze doos is inderdaad de toonregeling. De bovenste drive pot neemt de oversturing in de hogere tonen voor zijn rekening, de onderste drive pot doet de oversturing in het laag.
    De Tone pot maakt dan fijnafstemming mogelijk, het is dus geen standaard mid cut tonepot. Wat ikzelf een erg mooie geluid vond was de bovenste drive op 3 uur, onderste op 1 uur en dan de toonpot teruggeschroefd tot 9 uur om het niet te krasserig te maken.

    Hier staat het beestje op de beurs:
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top