Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    29

    Amp ! Marshall Valvestate 8080 of AVT 50?

    Hey mensen ik heb een vraagje:

    Ik wil binnenkort een nieuwe versterker kopen voor op het podium.
    Ik zit te twijfelen tussen een 2e hands Marshall Valvestate 8080 of een nieuwe Marshall AVT 50.

    De prijs van een nieuwe AVT 50 is 500 euro en een 2e hands Valvestate kost meestal tussen de 200 en 300+
    Ik wil niet hoger dan die 500 euries.

    Mijn stijl is Rock/Hardrock (denk aan Guns N' Roses, Extreme, Joe Satriani, Steve Vai, Velvet Revolver) en ik gebruik enkele Boss pedaaltjes voor effecten etc.

    Moet ik een nieuwe AVT 50 nemen of een 2e hands Valvestate 8080?
    Graag jullie advies
    "Marshall's what I've always used and probably always will. Anything that consistent you don't **** around with." - Slash


    Gear:

    Hagstrom Super Swede (original model)
    Marshall JCM 900 50Watt 4501
    Boss ME-50
    Dunlop Jimi Hendrix JH1 Wah-Wah

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2003
    Locatie
    Puttercity
    Berichten
    414

    Standaard

    2e hands marshall jcm 800 combo. als je toch max 500 euro wil uitgeven ga dan gelijk voor het echte werk

  3. #3
    Dude
    Guest

    Thumbs up

    die valvestate 8080 is een beetje het oefenruimte beest voordat de peavey bandit serie uitkwam.

    Dingen gaan hard, klinken zeker niet slecht en dingen gaan hard.. of zei ik dat al.



    Ik zou ook voor een jcm800 / jcm900 gaan, op marktplaats staan nu rond de 500 euro een paar mooie bakkies te koop !

    Maar die nieuwe valvestate zou ik links laten liggen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    503

    Amp !

    Voor weinig meer (rond de €325) heb je een Marshall 8240s. Dit is de 8080 met 2 speakers, stereo chorus en reverb op dat ding en een VEEL vetter geluid. Buizen pre-amp.

    Check it out!
    "Music is the language of the heart, the sound of the soul. The more we understand it, the deeper the listening experience becomes." - Joe Satriani.

  5. #5
    Dude
    Guest

    Standaard

    die is 2x 40 watt toch ?

  6. #6
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Pak een JCM combo. Meer kwaliteit en geluid voor je geld...
    Gezocht: Ibanez DE7

  7. #7

    Standaard

    Ik heb die 8080 gehad, als eerste amp.
    echt hard ging dat ding niet, klonk wel ok, maar nogal schel.
    ik had er toch behoorlijk veel moeite mee om boven een drum uit te komen, een 50 watt buizenmarshall blaast dat ding zo weg.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol
    Ik heb die 8080 gehad, als eerste amp.
    echt hard ging dat ding niet, klonk wel ok, maar nogal schel.
    ik had er toch behoorlijk veel moeite mee om boven een drum uit te komen, een 50 watt buizenmarshall blaast dat ding zo weg.
    Het was ook mijn eerste amp, die was hard zat hoor! dat schelle ligt vaak aan de instellingen... plaatsing van de amp is ook belangrijk, als jij hem op een tafeltje ofzo zet zodat hij een meter boven de grond zet dan is de versterker al veel beter hoorbaar, en wel of niet hoorbaar in een band ligt aan de instellingen...

    Mijn advies aan de topicstarter is een JCM800 combo, als je daar wat leuke pedalen voor zet ben je ook klaar!
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  9. #9

    Standaard

    Weet er iemand een website waar de verschillende Marshall types worden uitgelegd? JCM800, JCM900, AVT, DSL, TSL....pfff :S

  10. #10
    Dude
    Guest

    Standaard

    Deze website bijvoorbeeld ??


    Mijn eigen ervaring

    JCM800: beste en mooiste crunch ever... heb er 2 gehad uit de 1 kanaals serie (2204) en het is en blijft een simpel rockbeest.

    JCM900: meningen zijn verdeelt over deze serie, er is zon bekende internet hype over printplaten, diode oversturing bladieblabla... mijn ervaring is dat het ding gewoon doet wat die moet doen. Rocken en dat kan die dus prima, ik vind alleen wel dat de 800 serie meer "push" heeft, een klapperende wapperende speaker met een 800 klinkt gewoon net effe wat voller dan dezelfde speaker op hetzelfde volume met een 900 amp er op.... de 900 is een stuk moderner gevoiced dan de 800, meer geschikt voor metal enzo, meer gain maar minder ballen...

    Valvestate: prima beginners ding of oefenruimte beest. Leuk voor in je huiskamer maar verwacht niet dat je er mee door de mix van een band heen kan prikken, ik heb op de vs100 en de vs 65 gespeelt in oefenruimtes en een enkele keer gigje mee gedaan en het is gewoon ruk in de band... zo simpel is het.

    AVT: geen ervaring mee

    DSL: prima ding, doet ook weer wat die moet doen, 2 kanalen, mijn gitaarleraar had zon ding dus ik heb dr vroeger wel over gepielt.

    TSL: 3 weken geleden gekocht. Compleet de bom voor coverbands (3 kanalen), verwacht weer niet de push en luchtverplaatsing van een 800 maar hij doet zn ding ERG goed, prikt goed door de mix in bandsituaties en gaat lekker hard. Moderne amp met een modern hardrock geluid, ook prima metal mee te spelen....

    sja... zoek rustig eens op dit forum zou ik zeggen...

    het is en blijft allemaal smaak en mening,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top