Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: storing

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2006
    Locatie
    Baflo
    Berichten
    25

    Standaard storing

    hey,

    ik heb laatst elementen gekocht, daarvan is alles oke, er zaten ook potmeters bij. alles heb ik nu in mijn gitaar gemaakt maar nu heb ik mega veel storing. ik heb nog wat gerotzooid met de aarde draad maar krijg het niet weg.

    kan dit komen door de potmeters????

    zo niet hoe kan ik dit anders oplossen????

    alvast bedankt voor de reacties.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    1.000

    Standaard

    ik zou zeggen, ga systematisch foutzoeken
    dus gooi eerst de volume en tonecontrols er tussenuit en kijk wat het resultaat is.
    zijn het singlecoils, dan heb je vrijwel altijd gebrom van je omgeving
    Wat moet je toch met al die gitaren, je hebt maar 2 handen ?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.757

    Standaard

    als je een multimeter hebt kun je iedereval de ohmse waarde van de pots kontroleren.
    die storen niet als je ze niet verdraait, juist wanneer ze smerig zijn en je dan draait heb je storing.
    zoek de standaart schakeling layout op op internet en vergelijk die met de jouwe
    houd die dan ook aan.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 november 2005
    Locatie
    In een huisje van steen
    Berichten
    150

    Standaard

    Zoiezo altijd de aarde draad op de case van een potmeter solderen daarbij ook de witte draad op de case en de andere kleuren op de pootjes van potmeter

    probeer dit maar eens

    gr Tim

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top