Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard

    Mijn monstercable type rock, klinkt geweldig.
    De verschillende frequenties (bas,mid,hoog,presence) liggen nu a.h.w.
    'opelkaar'. Je hoort ze nu tegelijk.
    Bij een standaard kabel hoor je eerst het hoog, daarna het laag.

    Iemand ervaring met Spectraflex?

  2. #2

    Standaard

    uhhm, ik hour door mijn standaard kabels ook alle frequenties tegelijk, gelukkig maar anders zou het een rommeltje worden. :grin:

    Maar ik vind het erg overdreven om te zeggen dat je het verschil hoort tussen een goede en een heel goede kabel.
    Ik kan me echt niet voorstellen dat je daar echt (zo veel) veschil tussen hoort. Meestal is het gewoon de gedachte denk ik.

    Ik weet dat er veel verschil zit tussen verschillende kabels.
    Maar misschien heb ik gewoon hele slechte oren...

  3. #3

    Standaard

    Je reactie kan ik me voorstellen, zou ik ook hebben.

    Jij bedoeld in feite dat een goede kabel minder weerstand heeft, dus minder verlies.
    M.a.w. beetje presence erbij en je hoort geen verschil. Mee eens.

    Ik heb het over fase-correcties!!!!!!
    Je weet niet wat je mist...


  4. #4

    Standaard

    ja goeie kabbels scheelt echt een hoop.

    dat dimarzio spul is ook erg goed.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    120

    Standaard

    Tja, je kunt wel met een wereld kabel spelen, maar dan moet je ook een wereld gitaar en een wereld versterker hebben. Je kan wel 100 pikolino's uitgeven aan een stuk snoer. Maar als je dan op een kut versterker of een lul gitaar staat te spelen dan hoor je toch mooi helemaal geen verschil. En dan is het nog zonde van je pegels ook. Maar dat er verschil is das een feit. Ik heb een betere kabel gekocht een paar jaar terug voor mijn acoustische gitaar en dat horde ik inderdaad. Dus het kan wel. Maar niet het een wel en dan het andere niet. Dan moeten alle spullen naar de kwaliteit zijn van de kabel die we willen aanschaffen lijkt mij.
    Groetsels.

  6. #6

    Standaard

    Hey frusti,

    De kabel van 150 gulden is een 0,5% van mijn 2 PRS-en en m'n setup.

  7. #7

    Standaard

    <knip poep>
    <knip nog meer poep>
    zijn maar paar dingen echt belangrijk bij kabels; degelijk bevestigde stekkers, goed afgeschermd tegen electrio magnetische velden, en een lagge capaciteit (iwm met verlies hoge frequenties)

    het laatste is oviregns niet echt boeiend bij korte kabels

    uitleg is nogal natuurkundig ik zal jullie er maar niet mee vervelen

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    120

    Standaard

    **Hey frusti,
    De kabel van 150 gulden is een 0,5% van mijn 2 PRS-en en m'n setup.**

    Tja, dan reageer ik maar niet meer als jij meteen denkt dat ik jou spulen afkraak.


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    Op 2001-11-08 14:56, schreef anoniem:
    <knip poep>
    <knip nog meer poep>
    zijn maar paar dingen echt belangrijk bij kabels; degelijk bevestigde stekkers, goed afgeschermd tegen electrio magnetische velden, en een lagge capaciteit (iwm met verlies hoge frequenties)

    het laatste is oviregns niet echt boeiend bij korte kabels

    uitleg is nogal natuurkundig ik zal jullie er maar niet mee vervelen
    Goed gemonteerde+ afgeschermde stekkers zijn volgens mij ook het belangrijkste. Waar slaat dat 'poep' op, zit jij draadloos met een laptop op de plee te internetten of zo???

  10. #10

    Standaard

    Er zit wel degelijk veel verschil in geluid tussen diverse kables, ik heb een aantal kabels getest en ben uiteindelijk uitgekomen bij George L's.

    De kwaliteit van de kabel is vooral van belang wanneer je met een true bypass setup speelt

    Als je een niet true bypass effect tussen je gitaar en versterker hebt hangen maakt de kwaliteit van de kabel na het effect niet veel meer uit, omdat de het effect er een signaal van maakt met een lage impedantie en lage impedantie is niet gevoelig voor de impedantie (weerstand) van de kabel.

    Het hoge impedantie signaal wat van je gitaar afkomt is wel heel gevoelig voor de kwaliteit van de kabel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top