Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Exclamation Hinderlijke rammel met met floyd brug.

    Heey mensen! Mijn eerste post op het forum hier. Ik volg het al een tijdje maar nooit gevoeld dat ik wat kon toevoegen...maar nu heb ik een probleem en ik hoop dat jullie mij mischien kunnen helpen.
    Ik speel op een Maverick F-1 met een floyd brug (licenced model). Nu vandaag tijdens het repeteren brak mijn A snaar. Zoals gewoon verrichte ik de nodige handarbeid en verving het snaartje. Maar nu ik thuis rustig een clean stukje wou spelen viel het mij op dat er een hinderelijke rammel in de snaar zit. Dat verbaast mij enigzinds omdat dit voordat mijn snaartje brak niet het geval was.
    Deze gitaar heb ik nog niet zo lang en ik heb pas 1 keer de snaren ververst dus veel ervaring heb ik hier niet mee. Kortom weten jullie een mogelijke oorzaak danwel oplossing???

  2. #2

    Standaard

    klinkt de rammel wat "metalig" ?? alsof er een snaar tegen de frets klettert?? dan zal je brug ietsje omhoog moeten
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  3. #3

    Standaard

    Heb je de schroefjes op de locking nut (de topkam) weer goed aangedraaid?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    het kan zijn dat je de a snaar niet goed in het blokje bij de brug hebt geklemt waardoor hij niet netjes in het gleufje valt, hier door ratel hij net tegen de randen van het gleufje aan
    probeer hem nog eens te klemmen maar let nu op dat hij echt in het midden wordt geklemt
    life sucks and then you die

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Bedankt voor de reacties, ik zal em ens even weer opnieuw erin klemmen. Bij het vervangen kreeg ik de snaar er al niet heel lekker in dus dat zal het zijn. Inderdaad de ratel klinkt erg metalig, ik checkte of de brug omhoog moet door de trem gewoon omlaag te buigen maar toen hoorde ik die ratel nog steeds.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Aangezien het nu toch over ratelen gaat bespaar ik jullie ff een nieuw topic..
    Mijn Yamaha wil ook wel eens een ratelend geluid maken, ook metaalachtig...en als ik de gitaar op de grond zet (gewoon met de hals naar boven...en lees recht op, niet plat gelegd) dan hoort het alsof er wat weg v alt en houd het op...ik heb zo het vermoeden dat het IN de gitaar zit...iemand suggesties?
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    het kan iets in de veren cavity zijn of de electronica cavity maar in beide gevallen zullen je dus de covers moeten verwijderen ben ik bang
    life sucks and then you die

  8. #8

    Standaard

    Het kan ook gewoon simpelweg komen doordat je een nieuwe snaar erop hebt gezet -_-;; Die zijn nogal wat ''rammelig''/stijfjes in 't begin. Als 't niet overgaat na een paar dagen regelmatig spelen, dan zou ik pas ff wat dingen gaan controleren
    What do we Have to Hope for?
    Why do we even Try?
    Laughed at Religion Long Ago, I doubt I'll be an Angel...When I Die

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Zou dat kunnnen? Ik hoop het...want het klinkt of ik op een een of ander vaag oosters instrument aan het spelen ben Evengoed, ik heb net alles gecheckt, andere snaar erop, zelfde effect, brugzadel met een loep bekeken, volgens mij braamvrij, snaar netjes in het midden. Fretwerk gecontroleerd, nergens aanloop. Dan zoouuu je zeggen dat je gelijk hebt. Ik zal haar eens een dagje rust geven in de koffer. Krijgt ze niet zo vaak
    Zijn er meer floydspelers die ervaring hebben met rammelende verse snaren??
    Voor mij, komt altijd een ander.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos_theory
    Het kan ook gewoon simpelweg komen doordat je een nieuwe snaar erop hebt gezet -_-;; Die zijn nogal wat ''rammelig''/stijfjes in 't begin. Als 't niet overgaat na een paar dagen regelmatig spelen, dan zou ik pas ff wat dingen gaan controleren
    Deze snaren zitten er al sinds 6dec. op (op sinterklaas gekregen :P) dus echt nieuw zijn ze neit meer (aangezien ik elke dag intensief speel)...
    Dus moet ik de kap die over de veren van mn tremolo zit er even afhalen?
    Of ook de slagplaat eraf??
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top