Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard Keuze beginnersgitaar

    Na een klein jaar op een beginnersgitaar gespeeld te hebben vind ik het tijd worden om een betere gitaar te gaan kopen.
    Nu zit ik echter te tweifelen tussen de volgende 2 gitaren:
    Ibanez RG321MH (~300euro) en de BC Rich Mockingbird Bronze series (~250euro)
    De stijl die ik hiermee wil spelen is metal en punk.

    Welke van deze 2 gitaren is de beste keus en waarom? of is er misshien nog een gitaar in die prijs klasse die ik over het hoofd heb gezien?

    Nog tips voor een bijpassende amp van ongeveer ~200-250 euro zou ook erg welkom zijn!

    greetz, wouter

  2. #2

    Standaard

    ik zou zelf zeker gaan voor de Ibanez RG, op de eerste plaats omdat ik zelf erg goeie ervaringen heb met zowel goedkope als dure RG's. heb er zelf meerdere gehad. verder ben ik nooit zo weg van BC RIch, qua uiterlijk niet, maar de klank van de BC rich die ik vorig jaar een paar keer heb bespeeld (geen idee welke dat was) die vond ik niks, en bovendien hoor je op het forum vaker dat de goeikope BC riches niet goed zijn voor hun geld.
    als laatste heeft de Ibanez een vaste brug, wat een stuk fijner is dan een zwevende brug (al weet k niet of de BC Rich die heeft, anybody? ik vermoed van wel namelijk)
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Absoluut geen goedkope BC rich. Die dingen zijn meer geschikt voor de brandhaard dan elke willekeurige Ibanez die bestaat. En dat zeg ik niet vanwege de vorm :P. Waar speel je nu op dan? Misschien is een Roland Cube 30 wel wat.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard

    lijkt me duidelijk, de ibanez dus, bedankt!

    ik speel nu op een ritmuller gitaar uit een beginnerssetje dus elke gitaar met wat voor merk dan ook is al tien keer beter.
    greetz!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2004
    Locatie
    Waalre
    Berichten
    210

    Standaard

    Met Ibanez zit je vrijwel altijd goed. Ik heb zelf 2 RG's en ben er dik tevreden over. Die BC Rich zal inderdaad niet veel zijn.

    Trouwens, een zwevende brug hoeft helemaal niet minder fijn te zijn dan een vaste brug. Dat is een kwestie van smaak en daar kun je zo dus niets over zeggen. Ikzelf vind een zwevende brug juist veel fijner.

    De Roland Cube 30 lijkt mij ook een goede suggestie, ik heb hem zelf ook en ben nog niet veel beters tegengekomen in die prijsklasse. De effecten zijn leuk om mee te spelen en je eigen sound te ontdekken en klinken gewoon goed.
    zie www.tov-metal.com voor melodic metal!
    zie www.myspace.com/syndrome7 voor heavy metal!
    ...I was meant to be

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top