Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: stagg

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934

    Standaard stagg

    ja ja, het merk waar menig gitarist zijn vers gebruinde billen aan veegt, even een vraagje, voor de zekerheid.
    nou, mijn schoonpapa wil een nieuwe gitaar, nou wil ie mischien een stagg kopen, want zo heeft de verkoper hem verteld, het is een ondermerk van gibson, ja u hoort het goed, ik heb mn schoonpap gezegd dat dat de meest grote onzin is die ik ooit heb gehoord maar hij hou voet bij stuk
    ik heb toch gelijk he? toch?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

  2. #2

    Standaard

    volgens mij is stagg geen ondermerk van gibson volgens mij is epiphone dat (weet helemaal niet zeker) maar kortom stagg is slecht.
    Als je opa er mee aan komt zetten dan pak je dat ding af en flikkerd dat ding in de openhaard of gooi hem van de 2e verdieping uit het raam!

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij is Stagg niet van Gibson. Gibson komt er in ieder geval niet openlijk voor uit. Als je hier kijkt op de Gibson site staan andere merken zoals Epiphone wel duidelijk aangegeven. Ik vermoed dat de verkoper dan ook in de war is (al dan niet opzettelijk..) met Epiphone.

    Daarnaast lijkt me het nogal een flutreden om een bepaalde gitaar te kopen. Kijk gewoon naar de prijs/kwaliteit verhouding. Zet wat dingen op een rijtje die je minimaal wilt hebben (elementen, wel/geen tremelo etc.) en probeer vervolgens zoveel mogelijk gitaren binnen je budget (en wellicht wat boven je budget, maar da's altijd gevaarlijk voor je portemonnee ).

  4. #4

    Standaard

    die verkoper liegt dat hij barst( puur verkoperspraatje dus) , stagg is grote troep alleen de bassen en de accesoires kunnen er nog mee door.
    heb wel vaker een stagg voor de handel gehad en kon er geen fatsoenlijk geluid uitkrijgen zelfs nadat ik hem optimaal af had gesteld.
    als het toch lowbudget moet dan kan hij beter iets uit de vintage serie van richwood kopen dat is nog goede prijs/kwaliteit verhouding.
    stagg een ondermerk van gibson hoe verzint hij het, epiphone dat is hun ondermerk.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse
    die verkoper liegt dat hij barst( puur verkoperspraatje dus) , stagg is grote troep alleen de bassen en de accesoires kunnen er nog mee door.
    heb wel vaker een stagg voor de handel gehad en kon er geen fatsoenlijk geluid uitkrijgen zelfs nadat ik hem optimaal af had gesteld.
    als het toch lowbudget moet dan kan hij beter iets uit de vintage serie van richwood kopen dat is nog goede prijs/kwaliteit verhouding.
    stagg een ondermerk van gibson hoe verzint hij het, epiphone dat is hun ondermerk.
    ghehe, idd, ik kwam er ook al niet bij, ik heb hem inderdaad een heel mooie richwood LP aangeraden, maar nee, hij wil die stagg, die is goed, hij zal het wel merken als zn handen openliggen aan al die onafgewerkte fret's :P
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

  6. #6
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Stagg is een firma uit belgie
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
    Stagg is een firma uit belgie
    whahaha, serieus? ja het verklaart een hoop (no offence tegen onze zeer op prijs gestelde belgische gasten)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

  8. #8
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Jaja het is heerlijk belgenmoppen te maken.

    Toch zitten de enige gitaarbouwopleidingen van de benelux in belgie...
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Locatie
    aalst
    Berichten
    246

    Standaard

    ela niks tegen de belgen he!!!! hehe

    de gitaarwinkel hier in de buurt heeft mij eens gezegd dat de stagg gitaren uit hetzelfde fabriek komen als de squire gitaren... (die verkopers he)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Bah. Stagg is niets. Als je de vingers niet openhaalt aan het matige fretwerk dan kan je in elk geval geen 2 minuten spelen zonder te moeten stemmen. Een vriend van me presteerde het live met een stagg te staan en halverwege het nummer wou je eigenlijk het liefste weglopen. Doe wat je moet doen en behoed hem voor de wanaankoop!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top