Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 november 2004
    Locatie
    Heverlee (Leuven)
    Berichten
    262

    Standaard snaren ontrafelen aan brug

    De A en D snaren van mijn gitaar gaan zeer vlug stuk! Vandaag is mijn d snaar nog eens stuk gegaan en mijn snaren zijn op en de winkels toe :-(. Ze ontrafelen na een tijdje op de plaats van de brug. Ik heb een squier strat yn6... en snaren van d'addario (het paarse pakje 009). Het gebeurt bijna altijd als ik palm mute (wat ik wel zeer vaak doe aangezien ik punkrock speel). Is mijn techniek dan zo slecht? mijn brug te scherp? snaren te zwak? zoja, wat doe ik er aan?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2005
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    585

    Standaard

    kijk je brug effe na op braampjes.
    www.freewebs.com/deedeeguitar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dude
    gitaren horen niet in een koffer, die horen als hoer klaar te staan om gepakt en gebruikt te worden...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 november 2004
    Locatie
    Heverlee (Leuven)
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deedee
    kijk je brug effe na op braampjes.
    braampjes :s ?

  4. #4

    Standaard

    scherpe, vrijwel onzichtbare, metalen uitsteeksels. normaal gesproken zouden die moeten worden weggevijld/weggeschuurd in de fabriek, maar dat gebeurt lang niet altijd nauwkeurig genoeg,zodat het nog wel eens wil gebeuren dat er nog een uitsteekseltje zit, wat de snaren op den duur als het ware doorsnijdt.
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Niet vijlen maar schuren met papier 150 en 400 grit of fijner (evt. om een wattenstaafje)
    Om frictie verder te voorkomen wil een KLEIN druppie naaimachineolie per zadeltje wel helpen.

  6. #6

    Standaard

    of de zadeltjes vervangen door van die graphtech dingen.

  7. #7

    Standaard

    of gewoon minder hard raggen. Ik had vroeger ook om de haverklap mn snaren kapot en nu op een gegeven moment (toen ik wat beter ging spelen) nooit meer. Zelfde gitaar, geen braampjes
    Fender Stratocaster 62 RI
    Fender Lite Ash Stratocaster MIM
    Squier Strat
    Line 6 Flextone III

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2005
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    585

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door screamindemon
    of gewoon minder hard raggen. Ik had vroeger ook om de haverklap mn snaren kapot en nu op een gegeven moment (toen ik wat beter ging spelen) nooit meer. Zelfde gitaar, geen braampjes
    dan zou hij dat ook op de lage E moeten hebben (nee, niet de hogere snaren, want die vangen de 'klap' van een akkoord niet op)
    www.freewebs.com/deedeeguitar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dude
    gitaren horen niet in een koffer, die horen als hoer klaar te staan om gepakt en gebruikt te worden...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top