Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Martin DX1

  1. #1

    Standaard Martin DX1

    Is de Martin DX1 goed? En is hij zijn geld waard?

    http://www.martinguitar.com/guitars/...p=c&g=9&m=DX1R

  2. #2

    Standaard

    Laat ik daar nu net vandaag op gespeeld hebben! Wat een toeval. With all due respect, ik vond hem wat tegenvallen. Was op zich wel netjes gemaakt, maar de klank was wat schel en ondiep. Blikkerig. Ik heb niet naar de prijs gevraagd. Wat kost zo'n machine?

  3. #3

    Standaard

    Ik heb hem voor €500 zien staan.

  4. #4

    Standaard

    Ik denk zeker niet dat je er een 'slechte' gitaar aan hebt. Als je hem betalen kunt en jij vindt hem mooi klinken dan moet je hem natuurlijk gewoon kopen. Martin is een beroemd en gewild merk. Je zou ook eens een Taylor Big Baby kunnen proberen voor die prijs. Ik heb geen ervaring met die gitaar, maar als Taylor-nut moet ik dat wel even zeggen natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door Picker; 29 januari 2006 om 16:52

  5. #5

    Standaard

    De Big Baby's zijn wel schaal 15/16 volgens het internet. Is dit veel kleiner dan een standaard maat?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inspired
    De Big Baby's zijn wel schaal 15/16 volgens het internet. Is dit veel kleiner dan een standaard maat?
    Dat maakt hem 1/16 kleiner dan een gewone dreadnought...

    Heeft op zich ook voordelen. Iets kortere mensuur, dus makkelijker accoorden pakken, tevens lagere snaarspanning, dus makkelijke bespeelbaar. Ik heb ook één zo'n korte mensuur gitaar en dat speel erg lekker kan ik je verklappen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    De Big Baby is idd 1/16 kleiner dan een gewone dreadnought, maar de mensuur is standaard.