Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Martin DX1

  1. #1

    Standaard Martin DX1

    Is de Martin DX1 goed? En is hij zijn geld waard?

    http://www.martinguitar.com/guitars/...p=c&g=9&m=DX1R

  2. #2

    Standaard

    Laat ik daar nu net vandaag op gespeeld hebben! Wat een toeval. With all due respect, ik vond hem wat tegenvallen. Was op zich wel netjes gemaakt, maar de klank was wat schel en ondiep. Blikkerig. Ik heb niet naar de prijs gevraagd. Wat kost zo'n machine?

  3. #3

    Standaard

    Ik heb hem voor €500 zien staan.

  4. #4

    Standaard

    Ik denk zeker niet dat je er een 'slechte' gitaar aan hebt. Als je hem betalen kunt en jij vindt hem mooi klinken dan moet je hem natuurlijk gewoon kopen. Martin is een beroemd en gewild merk. Je zou ook eens een Taylor Big Baby kunnen proberen voor die prijs. Ik heb geen ervaring met die gitaar, maar als Taylor-nut moet ik dat wel even zeggen natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door Picker; 29 januari 2006 om 16:52

  5. #5

    Standaard

    De Big Baby's zijn wel schaal 15/16 volgens het internet. Is dit veel kleiner dan een standaard maat?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inspired
    De Big Baby's zijn wel schaal 15/16 volgens het internet. Is dit veel kleiner dan een standaard maat?
    Dat maakt hem 1/16 kleiner dan een gewone dreadnought...

    Heeft op zich ook voordelen. Iets kortere mensuur, dus makkelijker accoorden pakken, tevens lagere snaarspanning, dus makkelijke bespeelbaar. Ik heb ook één zo'n korte mensuur gitaar en dat speel erg lekker kan ik je verklappen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2004
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    552

    Standaard

    De Big Baby is idd 1/16 kleiner dan een gewone dreadnought, maar de mensuur is standaard.
    Om terug te komen tot het onderwerp : hier een bespreking van een aantal dreads, waaronder de Martin DX1.
    http://www.acousticguitar.com/issues...eature131.html

  8. #8

    Red face

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris c
    De Big Baby is idd 1/16 kleiner dan een gewone dreadnought, maar de mensuur is standaard.
    Oeps... gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen!

  9. #9

    Standaard

    De Big Baby is een gitaar van OM formaat die eruit ziet als een Dred, zo ongeveer, en die dingen klinken voor die prijs echt geweldig. De afwerking is nou niet bepaald geweldig (in de zin van: hals zit letterlijk met twee spaanplaatschroeven vast, in een pocket a la fender strat/tele), maar het geluid liegt niet.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Standaard

    Een gitaarleerling van mij heeft een Martin DX1 en een andere leerling heeft een Taylor huppeldepup, het instapmodel met gelamineerde zij- en achterkant.
    Beide gitaren zijn zeer bespeelbaar en klinken helder en goed.
    Met een 011 setje erop heb je er een leuke,maar ietwat karakterloze, gitaar aan.
    Want helaas moet ik dat wel vaststellen:zowel de Taylor als de Martin zijn een instapmodel waarbij je financieel gezien waar voor je geld krjgt en gitaristies gezien net niet 'the real thing'....gewoon een goede, heldere en geprononceerde klank.

    Dit bevestigt dan ook mijn opvatting dat de merknaam in feite staat voor bepaalde constructies en modellen, maar dat het toch vooral gaat om het geluid dat je zoekt, het model en je financien. En bij de instapmodellen van de gerenomeerde merken worden veel concessies gedaan waardoor de details zoals houtsoorten en constructie, die nu juist de kwaliteit van dat merk vertegenwoordigen, worden afgezwakt.

    Furch werkt in de goedkopere serie ook met gelamineerde zij- en achterkanten, maar hebben meer karakter.Waarschijnlijk vanwege de constructie en de gekozen laminaten...

    Kortom, het oude verhaal......met je budget op zak naar een zaak gaan waar volop keuze is....en spelen maar...dan komt 'je' gitaar vanzelf bovendrijven...en misschien is dat wel die Martin ..
    Laatst gewijzigd door gertdm; 31 januari 2006 om 13:43
    Ook op n triplex gitaar met de verkeerde actie krijg je kriebels als je vingers altijd jeuken....

    http://www.gertdemeijer.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top